کد خبر: 1161 ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹

مدير تربيت بدنی دانشگاه محقق اردبيلی:

امکانات ورزشی دانشگاه جوابگوی نیازهای موجود نیست/ رشته های جدید ورزشی فعالسازی می شود

مدير تربيت بدنی دانشگاه محقق اردبيلی از فعال سازی رشته های ورزشی جديد از سال تحصيلی آتی اين دانشگاه خبر داد و افزود با توجه به افزایش جمعیت دانشجویان ورزشگار،امکانات ورزشی دانشگاه در حال برنامه ریزی است.

امکانات ورزشی دانشگاه جوابگوی نیازهای موجود نیست/ رشته های جدید ورزشی فعالسازی می شود

غلامرضا احمدزاده  مدير تربيت بدنی دانشگاه محقق اردبيلی در گفتگو با خبرنگار ابصارنیوز اظهارداشت: با توجه به افزایش جمعیت دانشجویان ورزشکار دانشگاه و همچنین فعالسازی رشته های جدید در دانشگاه امکانات ورزشی دانشگاه برنامه جهت استفاده بهینه برنامه ریزی می شود.

مدير تربيت بدنی دانشگاه محقق اردبيلی در ادامه به معرفی رشته های موجود ورزشی در دانشگاه پرداخت و افزود: در حال حاضر در بخش دختران رشته های فوتسال، واليبال، بسکتبال، تکواندو، بدمينتون، دو وميدانی، تنيس روی ميز، شطرنج، آمادگی جسمانی، تيراندازی باکمان، ايروبيک، يوگا و کوهنوردی و در بخش پسران نيز رشته های فوتبال، واليبال، فوتسال، بسکتبال، هندبال، تکواندو، بدمينتون، دو وميدانی، تنيس روی ميز، کشتی، بدنسازی، کوهنوردی و شطرنج برنامه ريزی و اجرا می شوند.

احمدزاده به آمار تقريبی جمعيت دانشجويی تحت پوشش دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت:پنج هزار نفر در رشته های ورزشی ذکر شده مشغول فعالیت هستند که در سال آتی با مصوب شدن رشته های جدید این میزان قطعا افزایش خواهد یافت.

وی افزود: باتوجه به آمار بالای پذيرفته شدگان دانشگاه در سال های اخير، امکانات موجود تربيت بدنی دانشگاه جوابگوی نيازها نبوده ولی با مديريت صحيح و برنامه ريزی دقيق، حداکثر استفاده از امکانات موجود انجام می گيرد.

مدير تربيت بدنی دانشگاه فضاهای ورزشی موجود را شامل سه مجموعه ورزشی سرپوشيده و دو زمين چمن روباز فوتبال برشمرد و از مهمترين نيازهای ضروری تربيت بدنی دانشگاه را احداث استخر و يک مجموعه ورزشی سرپوشيده مجهز و استاندارد عنوان کرد.

 

امکانات ورزشی دانشگاه جوابگوی میزبانی مسابقات بزرگ نیست

احمد زاده با بيان اينکه امکانات موجود در بخش تربيت بدنی در سطح مطلوبی نيست افزود: جهت ميزبانی رقابت های ورزشی در سطح منطقه ای وکشوری بايد حداقل امکانات شامل سالن های ورزشی مجهز و استاندارد و مهمانسرا و خوابگاه مناسب جهت اسکان تيمها در طول سال فراهم شود.

وی يادآور شد: گرچه دانشگاه محقق اردبيلی با همين امکانات و نيروهای محدود در سال 1390 ميزبان اولين المپياد همگانی دانشجويان دختر دانشگاههای سراسر کشور بود که به اذعان اکثريت شرکت کنندگان و مسئولين وزارت، به نحو مطلوب و قابل قبولی ميزبانی بعمل آمد اما جهت تداوم اين ميزبانی ها و با توجه به موقعيت خاص دانشگاه در کشور، تأمين زيرساخت های ورزشی در اين دانشگاه ضروری به نظر می رسد.

احمدزاده در پایان به بیان برنامه های مهم ورزشی دانشگاه پرداخت و افزود: شرکت در مسابقات منطقه ای، کشوری و سيزدهمين المپياد دانشجويان دانشگاه های سراسر کشور از مهمترين اولويت های تربيت بدنی است و کسب سهميه حضور در اين المپياد از برنامه های مهم تيم های ورزشی دانشگاه در سال تحصيلی جديد خواهدبود.

 

انتهای پیام