کد خبر: 1172 ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱

با حضور مسئولین نهاد رهبری در دانشگاهها و بسیج دانشجویی

جلسه هم اندیشی برنامه های فرهنگی در دانشگاهها برگزار شد

نخستین جلسه هم اندیشی مسئولین نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها و معاونین فرهنگی دانشگاه با مسئولین بسیج دانشجویی در خصوص برنامه های فرهنگی و مذهبی دانشگاهها در سال 94 برگزار شد.

جلسه هم اندیشی برنامه های فرهنگی در دانشگاهها برگزار شد

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، این نشست شامگاه سه شنبه با حضور مسئولین دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها به همراه معاونین فرهنگی دانشگاههای محقق اردبیلی،علوم پزشکی اردبیل،پیام نور اردبیل ,آزاد اسلامی واحد اردبیل در محل ساختمان بسیج دانشجویی برگزار شد.

 حجت الاسلام سید محمد سید سیاح مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی در ابتدای این نشست با عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام صادق علیه السلام به بیان روایتی از حضرت پرداخت و افزود: از امام صادق روایت است که فرمودند؛ هرگز لباس دشمانانتان را نپوشید و از غذاهای آنها مصرف نکنید و از درآوردن خود به شکل آنها خودداری کنید چرا که این اعمال کردار کافران است.

وی با اشاره به به مفهوم حدیث ذکر شده گفت: از این روایت، سبک زندگی اسلامی که موجب تقرب به خداست استنباط می شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی اتخاذ سبک زندگی در آینده انسانها را دارای تاثیر بسزایی دانست و گفت: انتخاب سبک مناسب موجب تقرب به خدا و سبک نامناسب نیز عداوت با خداوند متعال را در پی خواهد شد.

سید سیاح سخنان مقام معظم رهبری در اینخصوص را خاطر نشان کرد و افزود: تهاجم فرهنگی که تغییر سبک زندگی جوانان را نشانه گرفته امروز در دانشگاهها بیشتر نمود یافته است و این وظیفه بسیار سینگینی است که بر دوش همه ما قرار داده شده تا با رواج سبک زندگی اسلامی در دانشگاهها بتوانیم به مقابله با دشمنان بپردازیم.

 

دانشگاهها نیازمند احیا شدن امر به معروف و نهی از منکر هستند

در ادامه نشست معین الدین اسدی مسئول بسیج دانشجویی استان از مسئولین نهاد رهبری و معاونین فرهنگی دانشگاهها  به خاطر پشتیبانی آنها از بسیج  در انجام مأموریت های بسیج دانشجویی قدردانی کرد و افزود:در سال گذشته 1105 نفر از دانشجویان دانشگاه های استان به راهیان نور مشرف شدند و طرح ولایت امسال نیز با حضور بیش از 160 نفر از ممتازین بسیج دانشجویی پس از ازمون و مصابحه به مدت 11 روز به صورت شبانه روزی با اندیشه های انقلاب اسلامی تحت عنوان طرح ولایت آشنا شده و 25 نفر نیز به مرحله کشوری این طرح اعزام شدند.

وی به برگزاری اردوهای جهادی نیز اشاره کرد و افزود: تا کنون کاروان های جهادی دانشگاههای پیام نور،آزاد و محقق به عرصه ها اعزام شده و در هفته اول شهریورماه نیز دانشجویان جهادگر دانشگاههای علوم پزشکی اردبیل و مجموعه حوزه علم الهدی نیز به مناطق محروم اعزام خواهند شد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی اردبیل هدف از این جلسه را هم اندیشی در مورد فضاسازی دانشگاه برای اجرای برنامه های فرهنگی مؤثر دانست و افزود:امر به معروف و نهی از منکر از امور مغفولی است که نیازمند احیا و گسترش در جامعه است و اگر این کار از دانشگاهها اغاز شود نتایج مثمر ثمرتری منتج خواهد شد.

وی از مسئول نهاد رهبری در دانشگاهها خواست طرح یکسان سازی نمازخانه هادر فضای دانشگاهها را مورد توجه قرار دهند و نمازهای جماعت منتهی به مساجد دانشگاه نشود و در تمام دانشکده ها و حتی کتابخانه هانیز مکان های برای اقامه نماز در نظر گرفته شود.

 

دانشگاه جمکران نیست

حجت الاسلام معاضدی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان اردبیل گفت: باید با نظارت و بازرسی دقیق از مجموعه دانشگاه، روی حضور حداکثری و با نشاط دانشجویان در برتامه های اجرایی  آسیب شناسی دقیقی انجام شود.

وی در مورد برگزاری اردوهای مختلط هم گفت: این موضوع یک تهدید بسیار جدی و مهم است که اغلب دانشجویان بدون اطلاع دانشگاه و والدین اقدام به برگزاری چنین اردوهایی می کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استفاده بی رویه از شبکه های مجازی را مهمترین خطر پیش روی جوانان عنوان کرد و افزود: در فضایی که هیچ گونه کنترلی بر آن نیست دانشجویان به راحتی می توانند بدون حضور فیزیکی و صرف هزینه و اخذ مجوز به تبلیغ و یارگیری بپردازند

معاضدی برگزاری چنین جلساتی را بعنوان اتاق فکر مقابله با تهدیدات پیش رو نام برد و از کسانیکه دل در گرو نظام دارند خواست تا با کمکشان در اسلامی کردن دانشگاهها، معضلات موجود نیز  به حداقل کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه قابل مقایسه با مکان های مقدسی مثل جمکران نیست گفت: همه نوع افرادی با سلایق و اعتقادات مختلفی در دانشگاهها حضور دارند و گاهی افراد نابابی هم در میان این قشر دیده می شود. که میتوان با زیر نظر داشتن تحرکات انها را نیز کنترل کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای بهترین نماز های جماعات در طول روز را به غیر از بارگاه امام زادگان از ان مساجد دانشگاهها توصیف کرد و افزود: اعتکاف نیز از دانشگاه سرچشمه گرفت و اکنون در جامعه ساری و جاری شده است.

وی با انتقاد از کسانی که بر طبل فساد در جامعه می کوبند نیز گفت: هرچفدر فساد در سطح جامعه بالا می رود به برکت جمهوری اسلامی بر تعداد افراد با ایمان نیز افزوده می شود.

 

فرهنگ ازدواج در دانشگاهها ترویج می یابد

حجت الاسلام احمد شفائی مهر معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با بیان اینکه کارشناسان درجه یک فرهنگی به این نتیجه رسیده اند که در امور فرهنگی نباید زیاد فشار اورد گفت: باید با فعالیت های نرم به مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان برویم.

شفائی مهر با بیان اینکه هیچگاه نمی توان بدون صرف هزینه به پیروزی و موفقیت دست یافت گفت: باید با برگزاری موسیقی  و تئاتر های سالم بر فضا سیطره یابیم تا فرصت از دست دشمنان و معاندین نظام گرفته شود.

وی به ترویج فرهنگ ازدواج در دانشگاهها تأکید کرد و افزود: فرهنگ ازدواج روز  به روز در حال اضمحلال است و باید از دانشگاهها جرقه ترویج ازدواج اسان و کم هزینه در جامعه زده شود.

 

محرومیت زدایی از دانشگاهها مهمترین اولویت کاری جهادگران دانشجو است

حجت الاسلام سیف الله مدبر، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق نیز به برگزاری اردوهای جهادی اشاره کرد و گفت:  دانشگاهها هم مانند روستاها نقاط محروم بسیار ی دارند و نیازمند رسیدگی هستند.

و ی افزود: از دانشجویان جهادگر انتظار می رود با صرف وقت در طول سال با فعالیت های جهادی شان محرومیت را شناسایی و انها را رفع کنند. وی تعمیر نمازخانه ها و فضاسازی محوطه دانشگاهها را نیازمند کارهای جهادی دانست و افزود: فضای مجازی نیز بسان فضای حقیقی انیازمند فعایلت های جهادی است

  وی به تشکیل کمیته ای در این باب اشاره کردو گفت: اگر همه با هم  در حد اختیارات و وظایف خود در این کمیته مسئولانه وارد شویم می توانیم به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای به اوغات فراغت دانشجویان اشاره کرد و گفت: دانشجو از زمانی که از کلاس درس خارج می شود تا لحظه خوابیدن در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی غوطه ور است و اغلب هم منجر به انراف ذهنی منتهی می شود کهنت یجه ای جز بی سوادی در مهد علم و دانش را در پی نخواهد داشت.

 وی با انتقاداز اجرای بی رویه موسیقی در سطح شهرهای اردبیل و سرعین پرداخت و از مسئولان زیربط خواست به این مطالبه دانشگاهی جوابگو باشند.

وی به تشریح طرح اسلام سازی ترم های دانشگاهی پرداخت و گفت:گروه معارف در دانشگاه  تمام دوس مرتبط در تمامی دانشکده ها را در دست گرفته تا با یک برنامه ریزی منسجم ،دروس با افراد متخصص ارائه شود

 

بسیج دانشجویی باید احیاگر آموزه های دینی و ارزش های اسلامی باشد

حجت الاسلام حمید واحدی زاده گفت: از شورای بسیج انتظار می رود در برنامه هاب عبادی و دینی دانشگاه را همراهی کرده و با حضور پرشکوه خود علاوه بر رونق بخشیدن به برنامه ها موجب تشویق سایر دانشجویان نیز شوند.

وی مدرک گرایی و مدگرایی را مهمترین افات دانشجویی عنوان کرد و افزود: :با ید از عامل ایجاد انگیزه  برای مقابله با انواع تهدیدات فرهنگی روی نسل جوان استفاده کنیم.

 

تا وقتی قوانین تبعیض وجود دارد فساد هم ادامه خواهد داشت

حجت الاسلام علی نسب جانشین مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان با بیان اینکه :خدا از زن و مرد هر دو حجاب می خواهد گفت حجاب مردو زن تنها  شکل و شمایل متفاو تری دارد.

وی به ایجاد طرح های زیبا و جوان پسند و در عین حال مراعات کننده  اسلام و حلال و حرام اشاره کرد و گفت : کسانیه که از روسری و مقنعه بعنوان حجاب استفاده می کنند نباید با ایراد نوع رنگ البسه مصرفی سد ایجاد کرد  و موجب سردرگمی و انحطاط انها شویم.

 

کانون های نیانش مروجان نماز در دانشگاهها هستند

حجت الاسلام حمیدوند کارشناس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: کانونهای نیایش و یاوران نماز در دانشگاها تلفیقی از اساتید، کارکنان و دانشجویان در راستای ترویج نماز در دانشگاه تاکنون اقدامات مثبتی انجام داده اند.

 

حلقه های صالحین به پر رنق تر شدن نماز جماعت در دانشگاهها کمک می کند

حجت الاسلام فیاضی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس علیه السلام در جمع بندی این نشست گفت: بحث های تربیتی و فرهنگی اصولا دیربازده هستند و  مباحث مربوط به نماز ، عفاف و حجاب نیز نیازمند ریشه شناسی و تشکیل اتاق فکر است.

وی با بیان اینکه ابزار دشمن استفاده از مفاهیم زیبا و پر رنگ و لعاب است گفت: نباید به افرادی همچون زیبا کلام که مروج افکار حجاریان هستند در دانشگاه فرصت داده شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس علیه السلام از برگزاری حلقه های صالحین پیش از نماز بعنوان راهکار پررونق تر شدن نماز های جماعت در اغلب مساجد بخصوص دانشگاهها نام برد. و روی آن تاکید کرد.

 

انتهای پیام.