کد خبر: 1245 ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶

نماینده ولی فقیه در استان:

پژهشگران،"ادبیات عرفانی ایران" را به جهان معرفی کنند

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه پتانسیل "ادبیات عرفانی ایران" به حدی است که دنیا باید در مقابل آن زانو بزند گفت: این وظیفه پژوهشگران است که نسبت به معرفی این ادبیات در جهان اقدام کنند.

 پژهشگران،"ادبیات عرفانی ایران" را به جهان معرفی کنند

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل پیش از ظهر امروز(جمعه) در مراسم اختتامیه دهمین همایش ترویج زبان و ادبیات فارسی در سالن شهید خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی ظرفیت های قابل توجه ادبیات کشور در حوزه ادب عرفانی را خاطر نشان کرد و از مسئولین امر خواست، این ادبیات غنی را در سطح بین المللی مطرح کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه معرفی حوزه یکی از دغدغه های من است، افزود: ادبیات فارسی می تواند حضور جدی در عرصه تربیتی داشته باشد ولی متاسفانه برای تحقق این مهم ادای دین نشده است.

عاملی با تاکید به اینکه غنا و قوت ادبیات فارسی به حدی است که می تواند دنیا را به تسخیر درآورد، متذکر شد: ما شخصیت های فاخری در این ادبیات داریم که اگر کشورهای اروپایی و آمریکایی هر کدام از آن ها را داشت غوغا می کردند.

وی از جمله بحران های هویتی فعلی را اشتباه در تطبیق دانست و افزود: این موضوع به صورت گسترده در آثار ادب فارسی و عرفانی ظهور و بروز یافته است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه حقیقت از جایی آغاز می شود که انسان ظواهر را کنار بگذارد و از نسبت ها بریده شود، افزود: در تعریف این حقیقت، ادبیات عرفانی موفق عمل کرده و باید چنین قابلیتی در سطح بین المللی معرفی شود.

امام جمعه اردبیل در پایان تصریح کرد: پتانسیل ادب عرفانی به حدی است که دنیا در مقابل آن باید زانو بزند و این وظیفه محققان و پژوهشگران است که نسبت به معرفی هر چه بیشتر این ادبیات در جهان اقدام کنند.

انتهای پیام