کد خبر: 1246 ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶

مدیر پژوهشکده تاریخ اسلام:

مقالات علمی دانشگاهی،از لحاظ نگارش ادبی با مشکل اساسی مواجه است

مدیر پژوهشکده تاریخ اسلام با انتقاد از نحوه نگارش مقالات علمی در دانشگاه ها گفت: مشکل مقالات علمی به لحاظ ادبی بسیار جدی است و اساتید دانشگاه باید حساسیت بیشتری از خود نشان دهند.

 مقالات علمی دانشگاهی،از لحاظ نگارش ادبی با مشکل اساسی مواجه است

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، حجت الاسلام هادی خامنه ای مدیر پژوهشکده تاریخ اسلام پیش از ظهر امروز(جمعه)در آخرین روز از دهمین همایش ترویج زبان و ادب فارسی با بیان اینکه فرهنگ و تاریخ ما، ادبیات ما است و ادبیات درآمیخته با روح و کالبد انسان است، گفت: امروز در دانشگاه های ما ادبیات مورد بی مهری قرار گرفته است.

مدیر پژوهشکده تاریخ اسلام اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد به لحاظ علمی پژوهشی مقالات پذیرفته است  اما به لحاظ ادبی، با غلط املایی و جمله بندی های نادرست بیشماری مواجه است.

هادی خامنه ای در ادامه سخنان خود با انتقاد از پژوهشگران و فعالین عرصه ادب و هنر و گفت:: متاسفانه این ایرادها حتی در مقالات دانشجویان دکتری نیز مشاهده می شود و بسیاری از مقالات این قشر از جمله بندی و انسجام  مطالب کافی برخوردار نیستند.

وی به کاربری ناصحیح کلمات عربی در نوشته های علمی اشاره کرد و افزود: آسیب شناسی مقالات علمی نشان می دهد اساتید دانشگاهی باید به این موارد توجه جدی داشته و با آموزش صحیح ادبی در ویراستاری مقالات علمی حساسیت بیشتری نشان دهند.

مدیر مسئول مجله مطالعات تاریخ اسلام در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح  فعالیتـهای پژوهشکده تاریخ اسلام پرداخت و گفت: این موسسه با هدف پاسخگویی به ابهامات نوشته هایی که در طول ۱۴ قرن نوشته شده تشکیل شده است.

خامنه ای از فعالیت شش گروه علمی پژوهشی در این موسسه خبر داد و افزود: این گروه ها شامل سیره پیامبر(ص)، رجال و شخصیت های تاریخ اسلام، جریان های فکری تاریخ اسلام، جغرافیای تاریخ اسلام، متودولوژی تاریخ شناسی و تاریخ و همکاری های بین رشته ای است.

مدیر مسئول مجله مطالعات تاریخ اسلام  در پایان سخنان خود با بیان اینکه این فصلنامه همانند سایر مجلات و نشریات علمی از قالب خاص خود بهره می برد، افزود:در هر شماره از فصلنامه بسته به غنای مقالات رسیده 7 الی 12 مقاله  در 10 الی 20 صفحه منتشر می شود.

انتهای پیام