کد خبر: 1249 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور:

تقویت روحیه خدمت رسانی به مردم، از برکات اردوهای جهادی است

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: ورود دانشجویان بسیجی در فعالیت های عمرانی، آموزشی و فرهنگی در قالب اردو های جهادی در مناطق محروم، موجب تقویت روحیه خدمت رسانی به مردم شده است.

تقویت روحیه خدمت رسانی به مردم، از برکات اردوهای جهادی است

داوود گودرزی مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور صبح امروز (شنبه) در گفتگو با خبرنگار ابصار نیوز با اشاره به انسجام و برنامه ریزی موفق اردوهای جهادی در سراسر کشور گفت: پس از اجرای موفق طرح هجرت در سالهای گذشته، اکنون بسیج دانشجویی با کسب تجربیات کافی در کنار برنامه ریزی های دقیق و منسجم، یکی از بهترین برنامه های خدمت رسانی به آحاد مردم را عملیاتی کرده است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان مراحل اردوهای جهادی گفت: دانشجویان بسیجی با شناسایی مناطق محروم استانی و کشوری در زمینه های مختلف آموزشی، فرهنگی و عمرانی در طول سال، با برگزاری اردوهای 10 الی 15 روزه در قالب گروه های 10 تا 20 نفره دانسته های خود را در جهت خدمت رسانی به مردم که یکی از اهداف عالیه ی انقلاب اسلامی  است، به کار می گیرند.

گودرزی با یاداوری اینکه در ابتدای امر، هدف اردوهای جهادی فعالیت های عمرانی بود، تصریح کرد: اکنون با اجرای موفق این اردوها و استفاده ازتجربیات بدست آمده در سال های گذشته، جهادگران دانشجو به بحث های آموزشی و فرهنگی نیز وارد شده اند تا در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی نیز نقش خود را به درستی ایفا کنند.

عرصه های اردوهای جهادی بسیج دانشجویی، گسترده است

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور افزود: دانشجویان جهادگر امروز در کنار احداث، تعمیر و مرمت پل، مساجد، مدارس و خانه های محروم به آموزش احکام، برگزاری کلاس های تقویتی پرداخته و دانشجویان پزشکی نیز با آموزش های بهداشتی و خدمات درمانی خود موجب ایجاد فضای سالم در جامعه شده اند.

گودرزی در ادامه اظهار داشت: امروز جهادگران دانشجو بالاتر از اعتقاد سازمان، در عرصه اقتصاد مقاومتی نیز وارد عمل شده و با آموزش روستائیان در زمینه های مختلف به کارآفرینی روستایی نیز پرداخته اند که این خود جز با نیت پاک و اخلاص صادقانه صورت نخواهد گرفت.

وی مشارکت روستائیان و مسئولان محلی و منطقه ای را در این زمینه یادآور شد و افزود: با انجام پروژه های کارآفرینی در روستاها در آینده ای نزدیک شاهد مهاجرت معکوس روستائیان خواهیم شد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به اینکه امسال 1200 گروه جهادی در سراسر کشور مشغول فعالیت هستند، سهم استان اردبیل را 1200دانشجو در قالب 70 گروه جهادی اعلام کرد و افزود: دانشجویان با فعالیت در گروههای جهادی علاوه بر تمرین کار جمعی ،روحیه نشاط و رفتار اجتماعی را نیز در خود تقویت می کنند.

گودرزی با بیان اینکه ظاهر اردوهای جهادی بسیج دانشجویی محرومیت زدایی است، تصریح کرد: موضوع دیگری که در دل این فعالیت جمعی اتفاق می افتد، رسیدن به صفای باطن است که این خود موجب خودسازی دانشجویان می شود.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: دولت و مجلس هرکدام وظیفه خاص خود را دنبال می کنند که در این میان اردوهای جهادی با استفاده از ظرفیت بدنه دانشجویی باعث شده است تا با مشارکت جمعی، محرومیت از مناطق مختلف کشور اسلامی مان زدوده شود.

انتهای پیام