کد خبر: 131 ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷

در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

همايش نکوداشت فرهنگ صيانت از طبيعت

به مناسبت گراميداشت هفته منابع طبيعی، همايشی با عنوان نکوداشت فرهنگ صيانت از طبيعت، ديروز با مراسم افتتاحيه از ساعت 8 صبح در سالن شهيد خودسيانی دانشگاه محقق اردبيلی برگزار گرديد.

همايش نکوداشت فرهنگ صيانت از طبيعت

  در اين همايش گودرز صادقی سرپرست دانشگاه ضمن خوش آمدگويی به حاضرين، صيانت از جنگل و منابع طبيعی که هم جنبه فيزيکی و هم جنبه انسانی دارد نگهداری از آن را وظيفه همه دانست و تأکيد کرد که صيانت از طبيعت وظيفه دستگاه خاصی نيست و همه مجبور به نگهداری از اين طبيعت خدادادی هستيم.

  سرپرست دانشگاه  محقق با تأکيد بر اين که برخی از دستگاه های دولتی به جهت ايجاد تفرجگاه و ميهمانسرا در جايی مانند جنگل زيبای فندقلو به تخريب اين محيط زيبا می پردازند، نبايد از فرصت ها سوء استفاده کنيم.

  در ادامه سفيدی رييس همايش و مدير گروه علوم و صنايع چوب و کاغذ دانشکده فناوری کشاورزی و منابع طبيعی، در خصوص تبيين جايگاه همايش و لزوم توجه همگانی به محيط زيست به سخنرانی پرداخت.

  سپس دکتر رسولزاده رئيس دانشکده فناوری کشاورزی و منابع طبيعی نيز در خصوص رويکرد آتی همايش و لزوم تشکيل همياران محيط زيست و بحرانهای ناشی از عدم توجه به مسائل زيست محيطی مطالبی را بيان نمود.

 در ادامه محمد نريمانی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه نيز در خصوص برگزاری همايش که عزيزان زحمات زيادی در برگزاری اين همايش کشيده اند تا يک روز در کنار هم مسائل و مشکلات نگهداری از طبيعت را بصورت علمی بررسی و راهکارهای مناسبی را برای عمومی کردن فرهنگ صيانت از طبيعت را ارائه نمايند.

  وی گفت استفاده از طبيعت به انسان آرامش می دهد، مثلا پس از يک هفته کار و تلاش حضور در کنار دريا و گوش دادن به صدای حرکت آب به انسان آرامش می دهد.

  معاون پژوهشی و فناوری با بيان اينکه انسان جزئی از طبيعت است پس چرا با طبيعت زندگی نکنيم؟ چرا با آن انس نگيريم. ايشان اضافه کرد بهترين راه برای دوری از استرس، استفاده از طبيعت خدادادی مثل دريا، جنگل، کوه و ... است.

  در حاشيه اين همايش درختکاری نمادين با حضور سرپرست دانشگاه محقق اردبيلی و مسئول نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و مدير کل منابع طبيعی استان در کنار مزار شهدای کمنام دانشگاه محقق اردبيلی برگزار شد.

  ساير برنامه های اجرايی اين همايش برگزاری کارگاه های متعدد با عنوانهای:

  - کارگاه ارزيابی اقتصادی طرح های منابع طبيعی مدرس: دکتر کيوان بهجو

  - کارگاه اکولوژی و تکنولوژی بذر درختان جنگلی مدرس: دکتر سفيدی

  - کارگاه کاربرد GIS در منابع طبيعی و محيط زيست مدرس: دکتر سعادتی

  - کارگاه دانشگاه های مروج سلامت و محيط زيست مدرس: دکتر ناصحی

  - کارگاه انرژيهای تجديد پذير مدرس: دکتر نجفی

  - کارگاه تکنولوژی سبز(گياه کالايی) در حفظ سلامت ميط زيست مدرس: دکتر قويدل

  و برگزاری مسابقه کتابخوانی، نقاشی و عکاسی طبيعت از ساير برنامه های اين همايش بود.

  در مراسم اختتاميه اين همايش دکتر شرری دبير اجرايی همايش در خصوص تشريح ساختار و شعار همايش که با دو کلمه تداوم، کارآمدی و تنوع، ماندگاری موضوعات همايش پرداخت.

  اين همايش توسط دانشکده فناوری کشاورزی و منابع طبيعی دانشگاه و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار شد.

 

انتهای خبر