کد خبر: 1318 ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳

معاون آموزشی و تحصيلات تکميلی دانشگاه محقق اردبیلی:

دانشگاه محقق به دنبال ایجاد رشته های"ميان رشته ای" است

معاون آموزشی و تحصيلات تکميلی دانشگاه محقق اردبیلی در خصوص برنامه های جديد دانشگاه در توسعه رشته های آموزشی به مهارت آموزی گفت: در بخش مهارت آموزی هر چند در رشته های علوم انسانی کارسخت است اما به طور ويژه رشته های ميان رشته ای در دست پيگيری است.

دانشگاه محقق به دنبال ایجاد رشته های"ميان رشته ای" است

 مرتضی ابراهیمی معاون آموزشی و تحصيلات تکميلی دانشگاه محقق اردبیلی در گفتگو با خبرنگار ابصارنیوز، به وجود برخی مشکلات در عرصه مديريت نيازهای آموزشی استان اشاره کرد و اظهار داشت: ما در حوزه آموزشی نيازمند استفاده بهينه از امکانات موجود و احساس مسئوليت هستيم تا بتوانيم به اهداف و آرمان ها دست يابيم.

 ابراهيمی ضرورت بهره گيری از افراد متخصص در عرصه آموزش را خاطر نشان کرد و افزود: مسئوليت اين حوزه بايد به افراد متخصص واگذار شود و افراد با توانمندی مقبول مسئوليت را بر عهده بگيرند.

 

وی در خصوص برخی برنامه های جديد دانشگاه در توسعه رشته های آموزشی به مهارت آموزی و توجه به بازار کار رشته ها تاکيد کرد و افزود: در بخش مهارت آموزی هر چند در رشته های علوم انسانی کارسخت است اما به طور ويژه رشته های ميان رشته ای را پيگيری خواهيم شد.

معاون آموزشی و تحصيلات تکميلی دانشگاه با اشاره به نظارت جدی اداره برنامه ريزی آموزشی به سرفصل های درسی نیز اظهار داشت: توجه به مهارت آموزی در رشته های درسی مورد تاکيد جدی است.

 

ابراهيمی همچنين توجه به بازار کار را سياست آموزشی دانشگاه خواند و تصريح کرد: برای کاهش نرخ بيکاری دستگاه های اجرايی بايد ياری گر دانشگاه باشند.

 

وی با ابراز گله مندی از دستگاههای اجرایی استان گفت: متاسفانه اين تعامل به شکل مطلوب مشاهده نمی شود،

معاون آموزشی و تحصيلات تکميلی دانشگاه محقق اردبیلی در پایان سخنان خود از دستگاه ها اجرایی خواست تا با تعریف  نيازهای خود، دانشگاه نیز نسبت به  انجام آنها، برنامه ريزی های لازم را انجام دهد.

 

انتهای پیام/