کد خبر: 1399 ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸

به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل

تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اردبیل در پی اقدامات تأمل برانگیز آل سعود،برگزار شد

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل ضمن محکوم کردن جنایات آل سعود و سکوت مجامع بین المللی از قبیل حقوق بشر در در این حادثه، از سران کشورهای اسلامی خواستند از سال آینده مدیریت امور حج را خود بر عهده بگیرند.

تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اردبیل در پی اقدامات تأمل برانگیز آل سعود،برگزار شد

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، پیش از ظهر امروز و مقارن با اذان ظهر دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل با جمع خود مقابل مسجد این دانشگاه ضمن محکوم کرد جنایات آل سعود و بی دبیری این رژیم منفور نزد مسلمانان جهان از سران کشورهای اسلامی خواستند تا همزمان با محکوم کردن اقدامات تأمل برانگیز ال سعود در این حادثه و سکوت مجامع بین المللی در قبال این امر، از سال آینده خود عهده دار امور حج شوند.

حجت‌الاسلام حمید واحدی‌زاده مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در تجمع اعتراض‌آمیز دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در محکوم کردن جنایات آل سعود  با بیان اینکه وهابیون در این مدت نشان داده‌اند که کمر همت حذف شیعیان بسته‌اند گفت: استکبار جهانی به سرکردگی امریکا و رژیم منفور صهیونیست با این اقدامات می خواهند جامعه بین‌الملل را نسبت به اسلام بدبین کنند.

واحدی زاده ادامه داد: وهابیون و رژیم آل سعود از اهل بیت و شیعه تنفر دارند و برای نابودی آنها از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

وی خطاب به رژیم آل سعود نیز گفت: آل سعود ثابت کرد که توانایی مدیریت خانه‌ خدا را ندارد و تنها عنوان خشک و خالی پرده‌داران خانه خدا را به یدک می‌کشند، پس باید در این راه، جامعه اسلامی به پیروی از فرمایشات امام راحل که بعد از جنایات آل سعود در مراسم برائت از مشرکین سال 66 فرمودند، وارد میدان شده و تکلیف خانه‌ خدا را بین کشور‌های اسلامی مشخص کنند.

مسئول دفتر نهاد مقام  معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در پایان سخنان گفت گفت:حج، این واجب الهی باید در هر صورت و هر شرایطی انجام شود و ما نیز وظیفه داریم از هر اهرمی که می‌توانیم استفاده کنیم تا دست ننگین وهابیت از خانه‌ امن الهی کوتاه شود.

در پایان این تجمع ضد استکباری، سید محسن موسوی از مدیران اجرایی دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی بیانیه پایانی تجمع را قرائت کرد.

در این بیانیه آمده است، کشوری که سردمدارانش خود را پرده‌داران خانه خدا و خادم‌الحرمین می‌نامند و داعیه رهبری جهان اسلام را دارند، برای پذیرفتن و اداره کمتر از 2 میلیون زائر که تنها یک بار در سال برای به جا آوردن فریضه حج عازم این کشور می شوند دچار اشتباهات و بی تدبیری‌های نابخشودنی شوند، حج میعاد گاه حضور گسترده امت مسلمان جهان برای دست یافتن به هویت راستین و منش والای الهی در معبد عشق و میقات عرفان و شهود بوده و طبیعی است با رسیدن ماه ذی‌الحجه حضور زائران برای انجام این فریضه در خانه امن اللهی باید در سایه امنیت باشد و وظیفه اجرای این مهم به عهده کشور میزبان است.

این بیانیه با بیان اینکه آل سعود نه مشکل مالی دارد و نه مشکل نیروی انسانی می افزاید: پس چه دلیل وجود دارد که توانایی مدیریت 2 میلیون نفر را نداشته باشد.

در ادامه این بیانیه ضمن تشریح گوشه ای از جنایات آل سعود بر مسلمانان در طول تاریخ آمده است: صحبت از حکومتی است که تنها نامی از اسلام و مسلمانی را با خود به یدک می‌کشد و در عمل هیچ بویی از اسلام نبرده است،حمله به کشور فقیر و استقلال‌طلب یمن، همراهی با صهیونیست‌ها، حمایت مالی و تبلیغاتی از گروه‌های تروریستی و تکفیری مانند داعش، بر افروختن شعله جنگ در سوریه و عراق، تخصیص بودجه سالیانه برای گسترش وهابیت و مقابله با وحدت مسلمانان شیعه و سنی و رشد اسلام ناب محمدی (ص‌) در منطقه اینها تنها گوشه‌ای است از جنایت‌هایی که سران عیاش رژیم خونخوار سعودی در حق  امت اسلامی مرتکب شده اند و باید به این فهرست سهل انگاری و ناکارآمدی این رژیم را در برگزاری مراسم حج افزود.

انتهای پیام/