کد خبر: 1400 ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸

با حضور رئیس حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کشور

زنگ آغاز سالتحصيلی حوزه علوم اسلامی دانشگاهيان اردبيل نواخته شد

پیش از ظهر امروز سالتحصیلی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز اردبیلبا سخنرانی حجت الاسلام حزیراوی رئیس حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کشور آغاز شد.

زنگ آغاز سالتحصيلی حوزه علوم اسلامی دانشگاهيان اردبيل نواخته شد

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، گودرز صادقی سرپرست دانشگاه محقق اردبيلی در ابتدای اين مراسم با عرض خیرمقدم به دانشجویان و دین پژوهان جدید الورود ضمن تقدیر از حجت الاسلام مدبر مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی به خاطر تقويت حوزه علوم اسلامی دانشگاهيان در این دانشگاه، از فعالیت های این مرکز به عنوان سر منشأ فعاليت های دينی در دانشگاه ها نام برد و اظهار داشت: فعالیت های مذهبی در دانشگاه از اولويت خاصی برخوردار است.

صادقی در ادامه سخنان خود با ذکر خاطرات دوران جوانی و دانشجویی خود از حوزه علوم اسلامی دانشگاهيان بعنوان مصداق عينی وحدت حوزه و دانشگاه نام برد و گفت: یکی دیگر از آمال و اندیشه های امام خمینی(ره) یعنی وحدت حوزه و دانشگاه در حال تحقق است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به علمايی با اطلاعات فراتر از زمان نيازمنديم از مسئولین حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خواست تا فعاليت های حوزه با روش های مدرن و امکانات و فناوری های نوين انجام شود تا ساختار اخلاقی و هويت دينی بيش از پيش حمایت و پاسداری شود.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه سخنان خود از علما خواست تا با بها دادن به کار خود و صیانت از اسلام و ارزش های اسلامی به دشمنان اجازه تحقق رویای دیرینه خود یعنی "اسلام منهای روحانیت" را ندهند.

حجت الاسلام سیف اله مدبر سرپرست نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با بيان اينکه هيچ مشکلی برای فعاليت های رو به رشد نهاد و حوزه در دانشگاه محقق اردبيلی وجود ندارد،اظهار داشت: حوزه علوم اسلامی دانشگاهيان بايد به جايی برسد که دانشجويان علاوه بر فهميدن مسائل، به آنها عمل نيز کنند.

مدبر با بيان اينکه حوزه علوم اسلامی دانشگاهيان بدون عمل کردن به آموزه ها، حوزه نيست، تصريح کرد: بايد روح معنويت در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان ساری و جاری شود تا تا افتخار بگوییم حوزه علوم اسلامی در دانشگاه ایجاد شده است.

وی بحث اعتمادسازی در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان را خاطرنشان کرد و افزود: در حوزه علوم اسلامی دانشگاهيان تخصص و تعهد باید دست به دست هم بدهند تا يک متخصص متعهد پرورش یابد.

مسئول نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی در پایان سخنان خود از مسئولين دانشگاه محقق خواست تا با کلنگ زنی دارالقرآن دانشگاه که در واقع به مرکز فعالیت های حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در کنار مرقد مطهر شهدای گمنام  تبدیل خواهد شد مساعدت های لازم را داشته باشند.

در ادامه همایش حجت الاسلام مسعود رجب نژاد مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز اردبیل به ارائه گزارش فعالیت های مرکز اردبیل طی سال گذشته پرداخت و گفت: برگزاری مسابقات کتابخوانی،اجرای اردوهای مختلف زیارتی، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی ،اجرای کارگاه رسالت الهی و تشکیل جلسات متعدد دبیران جهاد فرهنگی را از جمله مهمترین برنامه های این مرکز در سال گذشته عنوان کرد.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به فارغ التحصیلی 110 نفر از دین پژوهان در سال جاری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز اردبیل بیش از 550 دین پژوه و معرفت جو دارد.

در پایان این مراسم نیز حجت الاسلام حريزاوی مدير حوزه علوم اسلامی دانشگاهيان کشور روی مساله جهاد فرهنگی تأکید کرد و گفت: در بحث تربيت، مربی بايد بر سه فرآيند اصلی تعليم، تزکيه و تبليغ، نظارت، هدايت و حمايت داشته باشد.

حزیراوی دين پژوهان حوزه علوم اسلامی دانشگاهيان را سربازان اسلام معرفی کرد و افزود: حوزه علوم اسلامی دانشگاهيان مرکز اردبيل در مقايسه با ساير استان های ديگر پيشگام است.

وی با بيان اينکه حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در سراسر کشور دارای 40 است اظهار داشت: با رتبه بندی های صورت گرفته تنها 8 مرکز مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت تا با کار روی این مراکز بتوانيم  الگویی برای نظام انديشه اسلامی در کشور ارائه کنیم.

مدير حوزه علوم اسلامی دانشگاهيان کشور با بيان اينکه اسلام دارای نظام معرفتی است و هر تمدنی نیز مبتنی بر مبانی، اصول، اهداف و نتايج است تصریح کرد: همه دين پژوهان بايد جهادگران فرهنگی باشند تا بتوانند با ایجاد دغدغه های دینی در اجتماع انقلاب اسلامی را در رسیدن به ارمان مورد نظر یاری کنند.

این همایش با تجلیل از دست اندرکاران حوزه و دین پژوهان ممتاز و جمعی از فارغ التحصیلان به پایان رسید.

انتهای پیام/