کد خبر: 1403 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱

مدیر مسئول روزنامه جوان

"رابطه با آمریکا" در فلسفه انقلاب و اندیشه امام راحل جایی ندارد/ اقتدار اسلام در کشتار حجاج در سال 66 باید تکرار شود

مدیر مسئول روزنامه جوان با بیان اینکه مسامحه و سکوت در برابر رفتارهای استکباری گناهی نابخشودنی است گفت: دولت در ماجرای اخیر آل سعود از موضع ضعف وارد عمل شد و نتوانست اقتدار امام خمینی در سال 66 را تکرار کند.

"رابطه با آمریکا" در فلسفه انقلاب و اندیشه امام راحل جایی ندارد/  اقتدار اسلام در کشتار حجاج در سال 66 باید تکرار شود

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، عبدالله گنجی در جمع مسئولین تشکلهای دانشجویی شمال غرب کشور در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی  به بیان چرایی و چگونگی تحریف خط امام پرداخت و گفت: آنهایی که به دنبال شکستن قبح رابطه ایران با آمریکا هستند سخنانی را به زبان می‌آورند که در فلسفه انقلاب و امام خمینی(ره) جایی ندارد.

روح انقلابی و دستاوردهای آن برای همیشه در کشور ساری و جاری است

گنجی با بیان اینکه امام خمینی(ره) سیاست خارجی ایران را فراتر از زمان حیات خود ترسیم کرده و از آمریکا به عنوان شیطان بزرگ نام برده است گفت: آنهایی که مدعی هستند بعد از گذشت 36 سال، تفکر و تئوری انقلاب اسلامی باید تغییر کند، سخت در اشتباه اند چراکه روح انقلابی و دستاوردهای آن برای همیشه در این کشور استمرار دارد.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: همه معتقدان به نظام اسلامی یقین دارند که انقلاب اسلامی ما با انقلاب‌های دیگر که با هدف سرنگونی یک طاغوت و بر سر کار آمدن نظام طاغوتی دیگر اتفاق می افتد و در ان سردمداران آن تنها به فکر یک یا حداکثر دو بعد حیات دنیوی هستند بسیار متفاوت است چراکه انقلاب اسلامی ایران، قیام برای خدا بود و در آن تمام ابعاد حیات مادی، معنوی، دنیوی و اخروی به راحتی قابل مشاهده است.

اسلام رحمانی همان اسلام لیبرالیسم است

مدیر مسئول روزنامه جوان با انتقاد از کسانیکه که امروز به فکر تغییر نوع حکومت اسلامی هستند و به طرق مختلف می خواهند اندیشه لیبرال خود را مطرح کنند گفت: آنها باید بدانند راهشان خطا و اشتباه است.

 گنجی به تفکرات برخی از این روشنفکران اشاره کرد  و افزود: برخی از این لیبرال‌ها مانند اکبر گنجی به صراحت و با روشنی اعلام می کنندکه ما دنبال دموکراسی هستیم و در این مسیر تلاش می کنیم تا آن تعریفی از تفکر آیت الله خمینی با دموکراسی ما سازگاری دارد بسط و نشر بدهیم.

وی برخورد شدید امام خمینی با لیبرال ها را در زمان خود یادآور شد و افزود: امروز حزب کارگزاران به رهبری کرباسچی و مرعشی به صراحت اعلام می‌کنند که ما لیبرال هستیم و به لیبرال بودن خود افتخار می‌کنیم و مدعی مدیریت دولت وقت نیز هستند.

جانشین سابق سازمان بسیج دانشجویی کشور در بخش دیگری از سخنان خود به تفکر جمهوری‌خواهانه برخی از آقان اشاره کرد و گفت: برخی بر این باورند که باید در اداره کشور به گونه ای دیگر عمل کرده و اندیشه لیبرال را پیاده کرد در حالی که این ظلم به انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است.

دولت،در ماجرای اخیر آل سعود،ضعف خود را نشان داد

گنجی مسامحه و سکوت در برابر رفتارهای استکباری گرایش را اشتباه خواند و گفت: در ماجرای اخیر آل‌سعود، وزیر امور خارجه عربستان حاضر نیست با وزیر امور خارجه ما دیدار کند و رئیس جمهور نیز قدرت و صلابت آن را ندارد که به شاه عربستان صحبت کرده تا از این وضعیت اسفناک ابراز گله و نارضایتی بکند.

مدیر مسئول روزنامه جوان برخورد امام خمینی با آل سعود در قتل عام حجاج در سال 1366 را متذکر شد و افزود: امام خمینی(ره) در طول حیات خود بارها به آل‌سعود حمله کرد و آرزو داشته تا پرده کعبه را با اشک چشمان پاک‌ترین انسان‌ها از نجاست آل‌سعود تطهیر کند تا به آراستگی و زیبایی نمایان شود اما امروز مسئولان ما با تردید و احتیاط در این ماجرا اعلام موضع می‌کنند.

وظیفه تشکلهای دانشجویی، ترویج سیاست نشرقی و نغربی در دانشگاههاست

گنجی ماهیت انقلاب اسلامی را ماهیت استکبارستیزی توصیف کرد و از دانشجویان خواست شعار تغییرناپذیر انقلاب اسلامی یعنی نشرقی نغربی جمهوری اسلامی را در دانشگاهها ترویج دهند.

انقلاب اسلامی در سخت ترین شرایط نسخه شفابخش عبور از چالش ها را صادر کرده است

مدیر مسئول روزنامه جوان در بخش دیگری از سخنان خود به برخی چالش‌ها در کشور اشاره کرد و افزود: هر چند عده‌ای نسخه شفابخش این چالش‌ها را پایان انقلاب توصیف کردند اما نمی‌دانند که این انقلاب در سخت‌ترین شرایط همواره در مسیر توسعه قرار گرفته و خود در بسیاری از بحران‌ها در مسیر تعادل و توازن راهکاری منطقی ارائه کرده است.

گنجی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران به مدد جوانانی متعهد و متخصص همچون شما به تکنولوژی بسیار پیچیده موشک‌های نقطه زن دست پیدا کرده است گفت: درست است که در بسیاری از حوزه‌های اقتصادی به رغم وابستگی به نظام غرب و شرق با نارسایی‌هایی روبه‌رو هستیم ولی باز تلاش و کوشش شما می توانیم در همه زمینه به استقلال دست پیدا کنیم.

مدیر مسئول روزنامه جوان در پایان سخنان خود با انتقاد از سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل که گفته بود: نمی‌توان گذشته را فراموش کرد اما به توسعه نیز باید فکر‌کنیم، (یعنی به شما نیاز داریم)،گفت: اینگونه سخنان دو پهلو در واقع جز نشان دادن چراغ سبز به دشمن  چیز دیگری نیست.

جانشین سابق سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه هرجا با روحیه انقلابی وارد صحنه شدیم به موفقیت دست یافتیم تصریح کرد: علت عقب ماندگی کشور در برخی حوزه ها، نبود روحیه انقلابی در مسئولین و مدیران اجرایی کشور است.

انتهای پیام/