کد خبر: 1407 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱

معاون وزیر ورزش و جوانان:

فرایندهای ترغیب و تشویق در ورزش های همگانی اصلاح می شود

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: باید رابطه مراکز علمی و دانشگاهی و فضاهای کاربردی و مدیریتی ورزش توسعه پیدا کند تا فدراسیون‌ها بتوانند به صورت عملی و اجرایی در توسعه ورزش همگانی یک هدف‌گذاری مشخص و هدفمندی را انجام دهند.

فرایندهای ترغیب و تشویق در ورزش های همگانی اصلاح می شود

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، عبدالحمید احمدی معاون وزیر ورزش و جوانان در اولین همایش تازه های پژوهش در علوم ورزشی در دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه وضعیت توسعه ورزش همگانی در کشور مناسب نیست گفت: زمینه فرایندهای ترغیب و تشویق مردم به ورزش‌های همگانی باید صلاح شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان در ابتدای سخنان خود ضمن تسلیت حادثه منا، این حادثه را نتیجه بی‌تدبیری مسئولان عربستان خواند و گفت: باید عاملان این حادثه به شکل قانونی به مجازات برسند.

احمدی از مراکز علمی و دانشگاهی کشور به عنوان پشتوانه اصلی در توسعه ورزش قهرمانی و همگانی یاد کرد و افزود: صرف پیشرفتهای علمی و تئوری بدون  گام نهادن در حوزه عمل، مسیر ورزش کشور در آینده با مشکلات و نارسایی‌های زیادی روبه‌رو خواهد شد.

وی با بیان اینکه هنوز با وضعیت مطلوب در توسعه ورزش همگانی فاصله داریم و برای برطرف کردن این فاصله باید تلاش کنیم گفت: ارتباط مراکز علمی و دانشگاهی با مجموعه‌های ورزشی باید تقویت شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان  با ابراز نگرانی از وضعیت ورزش های همگانی در کشور گفت:  تنها 15 درصد از مردم به فعالیت مستمر ورزشی در راستای حفظ و ارتقای سلامتی و تندرستی خود توجه می کنند.

احمدی غفلت و بی‌توجهی در این حوزه را موجب افزایش بیماری‌ها و تهدید جدی برای سلامتی جامعه توصیف کرد و گفت: افزایش بیماری‌هادر سطح جامعه، یک هشدار جدی برای ورزش کشور است و باید مسئولین ورزش کشور با کار علمی و تخصصی زمینه حرکت تحول‌آفرین در این زمینه را به خوبی فراهم بیاورند.

وی استفاده از ظرفیت‌های علمی و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی را در توسعه ورزش قهرمانی و حتی همگانی مناسب ارزیابی کرد و افزود: باید رابطه مراکز علمی و دانشگاهی و فضاهای کاربردی و مدیریتی ورزش توسعه پیدا کند تا فدراسیون‌ها بتوانند به صورت عملی و اجرایی در توسعه ورزش همگانی یک هدف‌گذاری مشخص و هدفمندی را انجام دهند.

معاون وزیر ورزش و جوانان توسعه امر تغذیه در ورزش، روانشناسی، طب و آسیب‌شناسی به همراه علوم تمرینی با مولفه‌های علمی را لازم و ضروری دانست و گفت: یک ورزشکار زمانی موفق خواهد شد که در سایه این ظرفیت‌ها از مصدومیت و نقص در کار رهایی پیدا کند.

احمدی در پایان  سخنان خود گفت: امروز نگاه ورزشی نبید نگاه سنتی باشد  و باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی بتوانیم ورزش را به صورت شایسته و مناسب در دو بعد همگانی و قهرمانب ترویج کنیم.

انتهای پیام/