کد خبر: 1413 ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱

نماینده ولی فقیه در استان:

نظریه خانواده جهانی، شاهکار پیامبر است/ امام، تنها عامل ایجاد وحدت جامعه جهانی است

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه امام تنها عامل وحدت جامعه جهانی است گفت: تمام دعواهای امروی جهان بر سر درک نکردن همین موضوع است.

نظریه خانواده جهانی، شاهکار پیامبر است/ امام، تنها عامل ایجاد  وحدت جامعه جهانی است

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، ایت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل عصر امروز در دیدار با مسئولین تشکل های دانشجویی دانشگاه های شمالغرب کشور گفت: اگر بتوانید با قران کریم انس و الفت پیدا کنید هرگز گمراه نخواهید شد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به قران کریم گفت: خداوند در سوره آل عمران  در رابطه با تشبیهات و تأویلات در قرآن کریم هشدار بسیار بزرگی داده است و به صراحت اعلام می دارد که تأویلات نادرست و استفاده از تشبیهات متفاوت، فتنه های سهمگینی را در پی خواهد داشت همانگونه که به مقابله با پیامبر اکرم(ص) پرداختند، حضرت علی(ع) رادر تنگنا قرار دادند و کربلا را ایجاد کردند.

عاملی داشتن مرجعیت دینی را تنها راه گریز از گرفتار شدن در بند فتنه ها دانست و گفت:اگر مرجعیت رسمی متون دینی نداشته باشیم همه چیزمان از دست رفته است.

امام جمعه اردبیل کلمه "خاتم النبیین به معنی اتمام نبوت" را از جمله تشبیهات عنوان کرد و گفت: وهابیون با تأویل خاتم به نگین باعث ایجاد فتنه ای با عنوان پیامبران دروغین شدند.

نماینده ولی فقیه در استان تمام فتنه های ایجاد شده در عالم اسلام را  بر اساس تأویل نادرست از دین دانست و تصریح کرد:  تنها مرجعیت متون دینی است که باعث می شود انسان در کوران فتن قرار نگیرد.

تبیین احکام، یکی از ضروریات وجود فلسفه امامت است

عاملی با بیان اینکه تبیین احکام الهی یکی از رسالت های امام معصوم است شرایط سخت دوران پیامبر در مکه و مدینه را یاداور شد و گفت: مقابله با جهالت های موجود آن زمان در طول 13 سال حضور پیامبر در مکه ، تجربه84  جنگ طی 10 سال اقامت در مدینه و تشکیل حکومت اسلامی و سایر عوامل فرصت بیان همه احکام در زمان حیات خود پیامبر بوجود نیامد، از این رو  با رحلت پیامبر و توسعه عالم اسلام، احکام ناگفته ای باقی ماند که تنها امام بعنوان جانشین پیامبر، توانایی تبیین احکام الهی را در بین مردم دارا است

امام خزینه دار خداست

نماینده ولی فقیه در استان یکی از اوصاف امام را خازن توصیف کرد و گفت: امام خزینه دار احکام خدا در روی زمین است و این چیزی است که خود اهل بیت(ع) به کرار آن را اعلام داشتند.

ایجاد وحدت در جامعه جهانی، تنها از عهده امام معصوم بر می آید

امام جمعه اردبیل سومین فلسفه  وجود  امامت را در ایجاد وحدت بین جوامع مختلف و تشکیل جامعه واحد جهانی عنوان کرد و گفت: برای اینکه جامعه جهانی به وحدت برسد تنها علم و تقوا کافی نیست و باید امام معصومی جامعه را رهبری کند تا وحدت نهایی حاصل شود.

عاملی در ادامه سخنان خود ارائه نظریه خانواده واحد جهانی را شاهکار پیامبر اکرم(ص)  توصیف کرد و افزود: بدون وجود امام، تمام مرزها بسته خواهد شد و  پاک و ناپاک در خود تنیده شده و تنها بوی خون به مشام خواهد رسید.

وی تنها راه ایجاد وحدت را راهبری امام معصوم دانست و گفت: امام مانند پدر خانواده است و چون جای این مفهوم در جهان خالی شده است  شاهد این همه خون ریزی ها و تکه تکه شدن کشورها هستیم.

استکبار با حربه قومیت، در فکر شکست اسلام است

نماینده ملی فقیه در استان با اشاره به سخنان  به کیسینجر مشاور دولت های امریکا  گفت: استکبار همواره در فکر شکست اسلام است و این بار با حربه ظرفیت اقوام می خواهد به مقابله با اسلامم ناب محمدی برخیزد غافل از اینکه اقوام ایران همچون یک خانواده واحد و دارای پدر و سرپرست قوی است که چنین اجازه ای را نخواهد داد.

امام عامل وحدت جامعه است

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه خدا ما را برای درک لذت های بزرگ خلق کرده است گفت: تنها شرط درک چنین لذتی جداشدن از خاک است.

عاملی اهل کرامت را جزو  نادر های دوران خواند و گفت:در این زمانه همه مردم دارای سفره هستند ولی تنها آن سفره ای که نماز خوان زیاد دارد فاخر و ارزشمند است و این میسر نمی شود مگر اینکه انسان به مرتبه ای از یقین دست پیدا کند که دنیا با تمام زرق و برقش نتواند وی را به اسارات خود در بیاورد.

نماینده ولی فقیه در استان با انتقاد شدید از نسل جوان امروز که غرق در دنیای مجازی شده است گفت: امروزه جوانان با یک عدد گوشی تلفن همراه با 37 شبکه جهانی مدام در حال ارتباط هستند با اینکه سر به زیر و ساکت و باسواد به نظر می رسند در واقع حتی از نوشتن یک درخواست نامه هم عاجز و ناتوان هستند و این خود گویای تسخیر ذهن و قلم جوانان به دست دشمنان اسلام است.

عاملی انتخاب کتاب مثنوی مولانا در روسیه به عنوان کتاب سال را یاداور شد و گفت جوانان امروز ما با گذشته خود بیگانه شده اند و این در حالی است که خود غرب از اثار گذشته ما به مانند گنج گران بهایی استفاده می کند.

وی در پایان سخنانش از دانشجویان خواست در دانشگاهها مکتب عاشورا  و فلسفه عاشورا را  زنده نگه دارند.

انتهای پیام/