کد خبر: 1452 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴

در ششمین مراسم سالگرد تدفین شهدای گمنام

پدر شهید سید جعفر خراسانی تجلیل شد

در مراسم ششمین سالگرد تدفین شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل و با حضور حجت الاسلام ابوترابی فر از پدر سید جعفر خراسانی تجلیل شد.

پدر شهید سید جعفر خراسانی تجلیل شد

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، در حاشیه مراسم گرامیداشت ششمین سالگرد تدفین شهدای گمنام در دانشگکاه آزاد اسلامی واحد اردبیل و با حضور حجت الاسلام ابوترابی نایب رئیس مجلس,خدابخش استاندار اردبیل ,پیر مؤذن و افضلی فر نمایندگاه اردبیل در مجلس و شامل رئیس دانشگاه آزاد استان اردبیل از پدر شهید سید جعفر خراسانی تجلیل شد.

فراز هایی از زندگی نامه سردار شهید سید جعفر خراسانی

سید جعفر خراسانی سال 1336 ه ش در در خانواده سیادت متولد شد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در زادگاه خویش، شهر« اردبیل » به پایان رساند. در زمان شاه خائن از نظام مقدس سربازی معاف شد و همین معافیت موجب گردید تا وی بتواند گذرنامه اش را اخذ و با اراده خلل ناپذیرش به سوی «سوریه »و «لبنان» و «فلسطین» حرکت و در جبهه رزم آوران سلحشور علیه اشغالگران قدس پیوست و در مقابل صهیونیست ها قرار گرفت و در گروه «امل» به افتخار مقام چریک اسلام در آمد.

سید جعفر به سرپرستی دکتر شهید« چمران» مبارزه خود را شروع و از حریم اسلام دفاع در عرض یک سال تلاش شبانه روزی به فرماندهی بخشی از اردوهای چریکی منسوب دوش به دوش یاران بیت المقدس از این گونه جانبازی و ایثار دریغ ننمود و هیچ مرزی برای اسلام نشناخت و مرگ با شرافت را بر زندگی ننگ ترجیح می داد. در این زمان حساس و حماسه آفرین ، حمله عراق به سوی ایران آغاز گردید و تجاوز وحشیانه لشکریان صدام شرور در لبنان به گوش مبارزان ایران رسید. بلافاصله جعفر با چند نفر از یاران به ایران مراجعت و در سو سنگرد به گروه نا منظم شهید دکتر چمران پیوست . باز هم این غیور شکست ناپذیر چنان شهامت و شجاعت از خود نشان داد که دکتر چمران در سخنرانی پرشور خویش اظهار نمود من آرزو دارم همه شما مانند جعفر، این جوان آذربایجانی باشید. در این پیکار حق علیه باطل یگانه سید من است. از پیشانی مردانه اش می بوسم و اسلحه کمری خویش را هدیه و به وی تقدیم می دارم .
صدها چریک مبارز اسلامی تبریک گفته و تشخیص فرمانده محبوب خویش را ستودند. آری تاریخ و مرور زمان بیان گر چهره های باطنی انسان هاست. جعفر در زیر رگبار مسلسل ورد زبانش بود . فریاد ما بلند است نهضت ادامه دارد حتی اگر شب و روز بر ما گلوله بارد . ما راست قامتا نیم، جهانیان بدانند با چنگ و دندان استوار و محکم مقابل ظلم ایستاده ایم و هرگز خم نخواهیم شد. اینک چکامه از دفتر خاطرات شهید سید جعفر خراسانی من یک چریک مبارز اسلام و پاسدار حرمت خون شهیدانم، هدفم جهاد در راه الله، ایده آلم پیروزی مستضعفان بر مستکبران .


تا ظلم و فساد و منکرات است اسلحه بر زمین نخواهم گذاشت .
هر لحظه سنگرم حجله . تفنگم عروس و آهنگم تکبیر من است . الحق در این راه بمیرم شهید و اگر بمانم پیروزم .پدر و مادر و دوستان، زمانیکه بحق لبیک گفته ام آگاهانه در این نهضت عظیم و پر محتوی شرکت و در میدان نبرد قدم گذاشته ام می دانم در هر قطره خونم هزاران انتظار هزاران لاله نهفته است می چرخم، پروانه وار بدون شمع مکتب و می گیرم الهام از کانون آن نورانیت عالم که پرتو ایست از توحید؛ یادگار است از نبوت که مرا به خود جذب کرده. هر لحظه غرورم، وجودم و توانم را تجزیه و بر کمال انسانیت سوق و شیفته رهنمود خویش ساخته تا جان در بدن دارم در بیعت استوار و در خط صراط المستقیم که انسان هایش پیروزی و صدور انقلاب به سطح جهانی و منجر به نابودی ابرقدرتها خواهم رفت و تا احتزاز پرچم اسلام در بالای کاخهای ویرانگران و استبداد طلبان و تا آزادی فریادهای دلخراش محرومین و مظلومین که در زیر رگبار صهنویستی و در زیر چکمه های ارتش سرخ و پلید که در حقوقشان خطه شده می جنگم و مرگ را در بستر حریر موقع خطر همچو شمشیر زنگ زده در غلاف می دارم و می پذیرم مکتبی که شهامت دارد اسارت ندارد.
درود بر تو ای معلم ، ای امام ، ای رهبر ، ای مرجع تقلید مسلمین .
پیغامم را با خون امضاء ، فرمانت را به جان خریدارم

                                                                فرازی از وصیت نامه جعفر خراسانی 
شهید خراسانی پس از سالها مجاهدت درسال1361درسلیمانیه عراق به شهادت رسید.

انتهای پیام/