کد خبر: 1467 ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶

در همابش باستان شناسی مطرح شد

اطلاعات فارغ التحصیلان دانشگاهی محدود است

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه باستان شناسی يکی از پرکاربردترين رشته های دانشگاهی در سطح دنيا دانست گفت: اگر فارغ التحصيلان باستان شناسی در نظام کشور جدی گرفته نمی شوند،به خاطر اين است که اطلاعات فارغ التحصيلان محدود است.

اطلاعات فارغ التحصیلان دانشگاهی محدود است

 به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، کريم حاجی زاده مديرکل ميراث فرهنگی،صنايع دستی و گردشگری استان اردبيل در همايش باستان شناسی در دانشگاه محقق اردبیلی با بيان اينکه باستان شناسی جزو معدود رشته های تخصصی دانشگاه ها است،گفت: دانشجويان می توانند با ورود به مباحث تخصصی، زاويه ميان رشته ای اين رشته را نيز مدنظر قرار دهند.

  وی باستان شناسی را يکی از پرکاربردترين رشته های دانشگاهی در سطح دنيا دانست و افزود: اگر می بينيم فارغ التحصيلان باستان شناسی در نظام کشور جدی گرفته نمی شوند، علت آن اين است که اطلاعات فارغ التحصيلان محدود است.

  حاجی زاده برگزاری اين همايش را اولين فعاليت در سال جديد توسط دانشگاه به عنوان قطب شمالغرب کشور در حوزه باستان شناسی عنوان و اظهار اميدواری کرد: دو سازمان اجرايی و علمی در کنار هم وارد يک موضوع شوند و نتيجه آن نيز به ماموريت های هر دو سازمان کمک کند.

عليرضا هژبری نوبری باستان شناس ايرانی نيز با اشاره به  نقاط باستانی استان اردبیل قدمت تاريخی شهريری مشگين شهر را مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام/