کد خبر: 1472 ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸

با حضور معاون دانشگاه صنعت و معدن فرايبرگ آلمان

"چالش های موجود در تحقيقات هيدروژئولوژيکی و هيدروشيميايي" در دانشگاه محقق بررسی شد

به همت گروه همکاری های علمی و بين المللی و معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه محقق اردبيلی کارگاه آموزشي«چالش های موجود در تحقيقات هيدروژئولوژيکی و هيدروشيميايي» در دانشگاه محقق اردبيلی برگزار شد.

"چالش های موجود در تحقيقات هيدروژئولوژيکی و هيدروشيميايي" در دانشگاه محقق بررسی شد

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، بعد از ظهر امروز کارگاه آموزشی «چالش های موجود در تحقيقات هيدروژئولوژيکی و هيدروشيميايي» و با سخنرانی Broder J.Merkelمعاون پژوهشی و رئيس گروه زمين شناسی دانشگاه صنعتی Freiberg آلمان در سالن خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

   J.Merkel در اين کارگاه با اشاره به چالش های موجود در پژوهش های هيدروژئولوژيکی و هيدروشيميايی، گفت: موضوع بحران آب و لزوم بهره برداری مناسب از آب های زير زمينی و ممانعت از آلودگی منابع آبی و دستيابی به آب سالم از موضوعات مهمی است که جوامع بشری با آن روبه رو هستند.

 

ضمن تبيين وضعيت پژوهش های موجود در اين حيطه، لزوم اجرای تحقيقات جامع و ژرف انديشانه و لحاظ کردن نسل های بعدی را در بهره برداری بهينه از آب مورد تأکيد قرار داد.

 در ادامه کارگاه معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی Freiberg آلمان، ضمن معرفی پتانسيل های علمی و پژوهشی دانشگاه صنعتی Freiberg ، زمينه های همکاری های آتی بين دو دانشگاه را تشريح کرد.

گفتنی است پیش از برگزاری این کارگاه، معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی فرایبورگ آلمان با حضور در آزمایشگاه دانشگاه محقق اردبیل از نزدیک با امکانات این دانشگاه نیز آشنا شد.

مرکل در این بازدید از آزمايشگاه های تحقيقاتی مهندسی شيمی و هيدروليک در دانشکده فنی، آزمايشگاه شيمی و حاصلخيزی خاک در دانشکده منابع طبيعی و فناوری های کشاورزی، آزمايشگاه های کشت بافت، بيوتکنولوژی و بيماری شناسی گياهی در دانشکده علوم کشاورزی و آزمايشگاه های دانشکده علوم پايه دیدن کرد.

انتهای پیام/