کد خبر: 1474 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹

تریبون آزاد:

کدام من بهتر است؟ من مادر؟ من همسر؟ من دانشجو؟ من شاغل؟

تریبون آزاد دانشجویی با موضوع کرامت زن و خانواده به همت بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

 کدام من بهتر است؟ من مادر؟ من همسر؟ من دانشجو؟ من شاغل؟

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، صبح امروز تریبون آزاد دانشجویی به همت بسیج دانشجویی واحد خواهران دانشگاه محقق اردبیلی در موضوع کرامت زن و نقش زن در خانواده و جامعه در جلوی سلف دانشگاه محقق اردبیلی و با حضور بیش از40 نفر از دانشجویان دختر برگزار شد.

بررسی جایگاه و نقش زن در جامعه و خانواده و این که آیا زن می تواند نقش های متفاوت اجتماعی و خانوادگی را توأمان ایفا کند و اینکه آیا نقش مادری و همسری در تضاد با نقش های اجتماعی زن هستند یا مکمل آن موضوع بحث بود.

جمعی از دانشجویان با بیان اینکه که در جهان امروز و  با توجه به شرایط کنونی زندگی بشر جمع کردن این فعالیت ها عملا برای یک فرد ناممکن است تصریح کردند: نمی توان همه نقش ها را در کنارهم پیش برد. نمی توان هم مادر بود هم دانشجو، هم همسر بود هم شاغل. بلکه فرد باید براساس علایق، اهداف و شرایط زندگی خود اولویت خود را در زندگی مشخص کند و وقت و انرژی خود را روی آن بعد از زندگیش متمرکز کند.

جمعی دیگر از دانشجویان خلاف این اداعا را داشتند و بر این عقیده بودند که این نقش ها در تزاحم با یکدیگر نیستند، بلکه در واقع مکمل هم هستند و علاوه بر آنها زن توان ایفای توأمان این نقش ها و موفقیت در همه آن ها را دارد و الگوهای معاصری نیز برای این امر معرفی کردند.

 اینگروه از دانشجویان معتقد هستند دین مبین اسلام به رشد زنان در همه ی حوزه ها و ابعاد تأکید دارد و حقوق و تکالیف زنان را طوری تعریف کرده که شرایط را برای رشد و فعالیت همه جانبه آنان فراهم میکند.

درپایان این تریبون متنی در این زمینه قرائت شد.

انتهای پیام/