پربازدیدترین ها

کد خبر: 1508 ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲

عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی:

"آمریکا" مصداق بارز استکبار جهانی است

حجت الاسلام شجاعی در همایش بصیرتی دانشگاه فرهنگیان گفت: از آن جایی که آمریکا خود را قادر و مسلّط بر دیگر کشورها به خصوص کشورهای مستضعف می داند، به عنوان مصداق استکبار شناخته می شود.

"آمریکا" مصداق بارز استکبار جهانی است

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، شامگاه امروز(سه شنبه) همایش استکبار ستیزی با سخنرانی حجت الاسلام احمد شجاعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه محقق اردبیلی در پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان اردبیل برگزار شد.

در این ابتدای این همایش فرهمند مسئول فرهنگی پردیس علامه طباطبایی،ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان و مدعوین با اشاره به این نکته  که انقلاب اسلامی به آسانی به ثمر نرسیده است و در این راه شهدای زیادی تقدیم انقلاب شده و همین شهدا عامل پیروزی انقلاب اسلامی در همه ابعاد بوده اند گفت: یاد امام حسین (ع)در همه ی دوره ها حتّی در عصر صنعتی امروز هم در دل مردم است و نهضت عاشورا و آزادگی در همه جوامع ،حتّی جوامع غرب در حال گسترش است.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت:همه ی ما یار و انصار امام حسین (ع) هستیم و انقلاب اسلامی ایران هم در این مسیر استوار بوده است.
مسئول فرهنگی پردیس علامه طباطبایی  دانشگاه فرهنگیان اردبیل در پایان سخنان خود از دانشجو معلمان خواست تا با کسب بصیرت و تحلیل درست مسائل پیش رو و رویداد های انقلاب اسلامی، رنج هایی که برای پیروزی انقلاب کشیده شده را حفظ و پاسداری کنند.
حجه السلام شـجاعی در ادامه برنامه با اشاره به مساله ی استکبار ستیزی گفت: استکبار ستیزی ریشه ی تاریخی دارد و مربوط به دوره ی حاضر نمی شود.

 عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی در خصوص مفهوم استکبار نیز گفت: استکبار از ریشه ی «کبر»گرفته شده است و کبر هم به معنای خود بزرگ بینی  و خودبرتر بینی است.

امام جمعه اسبق خلخال با بیان اینکه فرد مستکبر همیشه خود را با دیگران مقایسه می کند و سعی دارد همیشه خود را برتر از دیگران بداند گفت: این حسّ تکبّر ،حسّ درونی است و فرد، صفت تکبّر را در درون خود دارد و در قالب صحبت هایش هم متجلّی می کند.
شجاعی آمریکا را مصداق بارز استکبار توصیف کرد و افزود: از آن جایی که آمریکا حائز چنین ویژگی هایی است و خود را قادر و مسلّط بر دیگرکشورها به خصوص کشورهای مستضعف می داند، به عنوان مصداق استکبار شناخته می شود.
این استاد حوزه و دانشگاه در بحث چرایی مبارزه با استکبار نیز گفت: یکی از ویژگی های مستکبران این است که منفعت طلب هستند  و این منفعت را به هر قیمتی ، حتّی ریخته شدن خون افراد بی گناه خواستار است.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به قیام امام حسین (ع) در مقابل استکبار آن زمان، خاطر نشان کرد: از آنجایی که فلسفه ی دین اسلام هم مبارزه با استکبار است، امام هم با قیام علیه حکومت بنی امیّه، به وظیفه ی خود عمل کرد و در این راه  از جان خود و فرزندان و یاران خود گذشت بطوریکه بزرگ ترین شهید راه استکبار ستیزی نام گرفت.
در انتهای برنامه دانشجویان با قرائت بیانیه فریاد مرگ بر آمریکا سردادند.
انتهای پیام/