پربازدیدترین ها

کد خبر: 1513 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵

همایش" امام حسین(ع) اولین مصلح" در اردبیل برگزار شد

همایش" امام حسین(ع) اولین مصلح" به همت دفتر حزب ندای ایرانیان در اردبیل با سخنرانی عضو مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.

همایش" امام حسین(ع) اولین مصلح" در اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، شامگاه پنجشنبه دومین همایش عمومی حزب ندای ایرانیان در اردبیل با عنوان " امام حسین(ع) اولین مصلح" همچون بار اول در سینما حافظ اردبیل و با حضور گسترده مسئولین و برخی از نمایندگان مجلس برگزار شد.

زنده نگه داشتن واقعه عاشورا زنده نگه داشتن اسلام و شیعه است

کیومرث خان محمدیان رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان شعبه اردبیل ضمن عرض خیر مقدم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 13 ابان با بیان اینکه نام محرم و یاد محرم با واقعه عاشورا و حماسه حسینی گره خورده است گفت: زنده نگه داشتن واقعه عاشورا  زنده نگه داشتن اسلام و شیعه است.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در اردبیل گریستن در سوگ شهدای کربلا را هرچند دارای ارزش و اجر و پاداش اخروی دانست ولی آن را کافی ندانست و تصریح کرد: بدون پشتوانه درک واقعه عاشورا و تفکر و تممق  در آن عزاداری ها تاثیرگذار نخواهند بود.

خانمحمدیان در ادامه سخنان خود با طرح مسائلی از قبیل علت بیعت نکردن امام حسین(ع) با یزید و مقابله با انحرافات زمان به بازنشر اندیشه شهید مطهری در حسینیه ارشاد پرداخت.

وی به انقلاب های مهم تاریخ پرداخت و تصریح کرد: با بازشکافی انقلاب های موجود در تاریخ علاوه بر انقلاب اسلامی ایران به راحتی به نفوذ مکتب عاشورا در این قیام ها و مبارات پی خواهیم برد.

وی در پایان سخنان خود مبارزات گاندی را مؤید این نکته مهم خواند.

در ادامه همایش بختیاری از شعرای اردبیلی به مرثیه خوانی پرداخت.

 

مشکل جهان اسلام، عدم توازن مسئولیت با شایستگی افراد است

حجت الاسلام سید صادق قادری از اساتید دانشگاه مفید و عضوو مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان سخنران اصلی این همایش  به تبیین فلسفه قیام امام حسین (ع) پرداخت و گفت: امام حسین(ع) بواسطه بیعت نکردن با یزید از مدینه به مکه مهاجرت کرد و پس از رو به رو شدن با انبوهی از دعوت نامه جهت پایان دادن به فساد های موجود در جامعه به سمت کوفه حرکت کرد.

قادری در بخش دیگری از سخنان خود به تعریف واژه اصلاح طلب پرداخت و گفت: در زبان عربی اصلاح طلبی به پیرایش و ویرایش جامعه اطلاق می شود به طوریکه اگر در اصلاح امور حتی به این نتیجه برسیم که درختی از نیمه قطع شود باید آنرا قطع کنیم تا با رویش دوباره آن، فضای شاد و سازنده ای در جامعه ایجاد شود.

عضو مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود مشکلات کنونی جوامع اسلامی را نشات گرفته از عدم توازن در توزیع مسئولیت با شایستگی ها عنوان کرد و گفت: بر اساس آموزه های قرآنی و سنت ائمه معصومین(ع) باید در توزیع مسئولیت ها با توانایی و شایستگی افراد تناسب و تعادل برقرار باشد تا جامعه به پیشرفت رسیده و متعالی شود.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان سخنان خود اهمیت کسب دانش و آگاهی مردم در زمان انتخابات را یادآور شد و افزود: مردم باید با کسب اطلاعات لازم  و انتخاب درست نخبه از بین کاندیداهای نخبه و سفله بتوانند با انتخاب نخبه واقعی علاوه بر تعالی کشور  از ضربه زدن اشرار و ظالمان به کشور نیز جلوگیری کنند.

انتهای پیام/