پربازدیدترین ها

کد خبر: 1524 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹

نماینده ولی فقیه در استان:

توشه تربیتی انسان 1400 سال پیش تدارک دیده شده است

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه پیامبر اسلام 1400 سال پیش با اعلام برادری بین خود و یک مسیحی، نظریه "خانواده واحد جهانی را به جهان دیکته کرد، گفت: انسان نباید با تفکرات باطل، قلب خود را تنگ و تیره و تار کند.

توشه تربیتی انسان 1400 سال پیش تدارک دیده شده است

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، شب دوشنبه 18 /08/94 پنجمین جلسه از سلسله نشست های اخلاقی دانشجویان با نماینده ولی فقیه در استان به همت تشکل های دانشجویی دانشگاههای اردبیل و به میزبانی پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در ابتدای این نشست به تبیین جایگاه اخلاق در فراگیری علم و دانش در محیط های علمی و جامعه پرداخت و گفت: ثروت های تربیتی انسان 1400سال پیش ذخیره شده است و باید با مطالعه و نشر آن در جامعه بتوانیم از این منبع عظیم استفاده کنیم.

ایران اسلامی منحصر به فرد است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اهمیت شبکه های اجتماعی در بین نسل جوان گفت: نسل جدید ما از پیشینه با عظمتی برخوردار است بطوری که می توان با ادبیات غنی عرفان ایرانی، دنیا را به تسخیر خود درآورد.

وی از دانشجویان و اساتید خواست در این زمینه نقش مهم خود را ایفا کنند.

عاملی با بیان اینکه اگر انسان تقوا داشته باشد چشم، گوش و زبانش هم خدایی خواهد شد اظهار داشت: به خاطر درک عظمت خداوند است که نَفش انسان موقع خواندن نماز شکسته می شود.

انسان بر سر سفره 1400 ساله نشسته است

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود ضمن  به جای آوردن شکر نعمات خداوند، اظهار داشت: چون ذرات عالم دارای شعور است، انسان باید بر سر سفره ای که در شأن خدا است باید بنشیند.

عاملی حرکت کورکورانه را شایسته انسان ندانست و گفت: حرکت کورکورانه به تباهی می انجامد.

وی با اشاره به خاطراتی از آیت الله مشکینی گفت: ایشان در وسط رمضان به خاطر اتمام توشه معنوی اش شهر تبلیغی خود را ترک کرد، که این خود بیانگر اهمیت حرکات انسان در تمام ابعاد زندگی است.

عالَم سلامتی مطلق است

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه اگر انسان سالم نباشد ذرات عالم نیز سالم نخواهند بود تصریح کرد:انسان در صورتی که بتواند طبیعت مادی خود را عوض کند، انسانی معنوی خواهد شد.

عاملی در  ادامه سخنان خود با انتقاد از نحوه الگوگیری جوانان گفت: انسان بر سر سفره 1400 ساله نشسته است و شایسته است مفاهیم غنی انسانی و بشری که 1400 پیش توسط اسلام تدوین شده است سرلوحه و سرمشق زندگی وی باشد نه مشتی آهن پاره که چیزی جز مشغولیت کاذب برای وی در بر ندارد و سرانجامش نیز تباهی است.

وی با بیان اینکه اگر انسان وجود خودش را در نگاه دیگران جستجو کند خودش به زمینی بایر تبدیل خواهد شد افزود: منیت هایی مثل خانه من، ماشین من، مدرک من، موقعیت من،  همه این منیت ها در واقع انسان را از من اصلی که فطرت پاکش است جدا کرده و به زمین بایر تبدیل خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان ثروت های تربیتی انسان را حاصل تلاش های پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) در 1400 سال پیش خواند و افزود: با داشتن گنجینه غنی از مفاهیم ارزشی و اخلاقی، آهن پاره و لباس نباید معرف شخصیت انسان شود.

قلب مومن از زمین بزرگتر است

 امام جمعه اردبیل با بیان اینکه قلب مومن از زمین و آسمان نیز بزرگتر است گفت: امروز دنیا به خاطر وجود قلب های کوچک و تاریک است که گرفتار آتش و سردرگمی شده است.

نظریه "خانواده واحد جهانی"، یادگار پیامبراکرم(ص)است

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود به کنفرانس ادیان در روسیه اشاره کرد و افزود: در دنیایی که وهابیت، اسلام را ذبح کرده است به تصویر کشیدن زیبایی های اسلام آن هم در حضور بزرگان مذاهب،کار بزرگی است.

عاملی با بیان اینکه پیامبر اسلام 1400 سال پیش با اعلام برادری بین خود و یک مسیحی در واقع نظریه "خانواده واحد جهانی را به جهان دیکته کرد افزود: انسان با نگاهی به گذشته و تفکر در گذر زمان به راحتی به این نکته پی خواهد برد که نباید با تفکرات واهی و باطل قلب خود را تنگ و تیره و تار کند.

وی نماز حضرت زهرا(س) را غوغای معارف برای انسان توصیف کرد و گفت: در روایات معتبر ذکر شده است که وقتی حضرت زهرا(س) به نماز می ایستاد 70 هزار ملک به تماشای زیبایی های معرفتی حضرت می پرداختند.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان سخنان خود هدف از درس اخلاق را خالص شدن ذات انسان دانست و افزود: همچنان که جوهر شمشیر پس از خالص شدن خلافش را پاره می کند، انسان هم باید با انجام کارهای خداپسندانه بتواند به اندازه ای از خلوص برسد که هیچ چیز نتواند جلوی اعتلای نفس ناطقه اش را بگیرد.

با برگزاری پنجمین جلسه از سلسله نشست های اخلاقی نماینده ولی فقیه در استان با حضور پرشکوه دانشجویان در پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان, دور نخست این سلسله نشست ها به پایان رسید و از ماه آینده دور دوم نشست ها به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/