کد خبر: 1541 ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵

نشست خبری هفته بسیج

معاون اجرایی سپاه حضرت عباس علیه السلام در نشست خبری اصحاب رسانه گفت:سازمان بسیج در تاریخ 5 آذرماه سال 58 به فرمان امام راحل تشکیل شد.

به گزارش ابصارنیوز به نقل از آذرسلام، سرهنگ پاسدار سید شفیع حسینی در نشست خبری اصحاب رسانه که ظهر امروز در آستانه گرامیداشت هفته بسیج برگزار شد گفت:سازمان بسیج در تاریخ 5 آذرماه سال 58 به فرمان امام راحل تشکیل شد.

حسینی با ستایش دور اندیشی امام خمینی در فرمان تشکیل این نهاد مردمی گفت: در فاصله کوتاه بعد از تشکیل بسج، جنگ نابرابر و همه جانبه ای بر علیه کشور تحمیل شد و اگر دور اندیشی و تدبیر امام در تشکیل سازمان بسیج نبود قطعا سرنوشت متفاوتی در جنگ رقم می خورد.

وی با اشاره به دوران 8 ساله دفاع مقدس و تلاش بی وقفه رزمندگان اظهار کرد: امروز دشمنان  در پشت خاک ریز فرهنگی و در جنگ نرم در مقابل ایران اسلامی قرار گرفته است که به مراتب از جنگ سرد سخت تر است.

وی با بیان اینکه دشمن بی ثمر از جنگ سخت عقب نشست اما امروز تمام عیار برای تغییر افکار و مهندسی اذهان و رفتارها و سبک زندگی مردم در حال اجرای برنامه بوده است گفت: قطعا در این راستا بسیج برنامه و تدابیری ویژه ای پیاده کرده است.

سید شفیع حسینی، بسیج را متعلق به مردم و نظام جمهوری اسلامی دانست و تاکید کرد: بسیج به معنی تبلور اراده و نقش مردم بوده و متعلق به گروه خاصی نیست .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقتصاد مقاومتی و نقش بسیج سازندگی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: بسیج در طول سه سال اخیر در عرصه  اقتصاد مقاومتی عملا از تولید کنندگان و بنگاه های کوچک زود بازده حمایت کرده که این  برنامه توسعه خواهد یافت.

وی طرح راهیان نور کاروان های متعدد را، در راستای انتقال و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جدید عنوان کرد.

حسینی دانش آموزان و دانشجویان را مدیران آینده کشور دانست و گفت: اردوهای جهادی فرصتی است تا جوانان از نزدیک با سختی و محرومیت های جامعه اشنا شده و برای آینده و مسئولیت پذیری آماده شوند.

معاون اجرایی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل ماموریت اصلی بسیج را صیانت از انقلاب و رفتار های آرمانی انقلاب و مردم دانست و تصریح کرد: در هیچ زمانی بسیج از رویکرد و تفکر شیطان بزرگ بودن آمریکا لحظه ای درنگ نخواهد کرد.

در ادامه این نشست سرگرد پاسدار اصغر عباس زاده مسئول معاونت فرهنگی اجتماعی و دبیر ستاد گرامی داشت هفته بسیج با برشمردن برنامه ها، همایش و مراسم هفته بسیج اردبیل و استان اهداف بسیج را در این هفته تبیین کرد.

اصغری با اشاره به ساخت فیلم 24 توسط آمریکا اظهار کرد: در این فیلم شاهد تروریست نشان دادن مسلمانان هستیم که نمونه ای از جنگ نرم دشمنان علیه کشورهای اسلامی است.

وی با اشاره به نگرانی های مقام معظم رهبری در باره نفوذ دشمن در پسا برجام گفت: دشمن قصد نفوذ در مراکز تصمیم گیر و یا تصمیم ساز کشور را  دارد که این موضوع در هفته بسیج تبیین خواهد شد.

مسئول معاونت فرهنگی و اجتماعی و دبیر ستاد گرامیداشت هفته بسیج سپاه استان اردبیل درپایان برنامه های روز شمار هفته بسیج را قبل از آغاز و طول هفته بسیج اطلاع رسانی کرد.

انتهای خبر/