پربازدیدترین ها

کد خبر: 1544 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲

یک دانشجوی فعال فرهنگی ؛

تلویزیون و سینمای ما نیازمند تحولات بنیادین است

یک دانشجوی فعال گفت: داشتن دغدغه فرهنگی، از وظایف دستگاههای فرهنگی است و همه باید در اینخصوص با برنامه ریزی‌های مختلف، برای ترویج و تحقق اهداف فرهنگی کشور، تلاش کنند.

تلویزیون و سینمای ما نیازمند تحولات بنیادین است

نوین فتحی دانشجوی دانشگاه پیام نور بیله سوار در گفتگو با خبرنگار ابصارنیوز زبان سینما را هنر دانست و گفت: هنر فیلم، بهترین و رساترین وسیله برای انتقال مفاهیم است چراکه به‌راحتی بیشترین مخاطب را جذب خود می‌کند، اما متأسفانه، وضعیت سینما و فرهنگ کشور مطلوب نیست و نیازمند تحولات بنیادی است.

فتحی، اصلاح و تغییر بنیادین در حوزه تلویزیون و سینمایی کشور را وظیفه دستگاههای فرهنگی عنوان کرد و افزود: دادن خوارک و داشتن دغدغه فرهنگی، از وظایف دستگاههای فرهنگی است و همه باید با برنامه ریزی‌های مختلف هنری، برای ترویج و تحقق اهداف فرهنگی کشور، تلاش کنند.

این دانشجوی فعال فرهنگی با بیان اینکه باید هنری ترویج پیدا کندکه تعهد‌آور و دارای محتوای دینی باشد گفت: متأسفانه، سینما و هنر ما، غرب‌زده است بطوریکه بعضی وقت ها به‌جای حرکت درست، حتی بد آموزی نیز دارد.

فعال حوزه امر به معروف و نهی از منکر  جایگزین کردن ایده‌های درست فرهنگی به جای الگوهای غلط غربی را ضروری دانست و افزود: نهی از فرهنگ غلط، بدون دادن ایده درست در جامعه، امکان‌پذیر نیست و موجب نارضایتی خواهد شد.

فتحی، رفتارهای اجتماعی را ناشی از نیاز طبیعی و نفس آدمی ذکر کرد و افزود: باید قبل از  اینکه نهی از منکر انجام شود، باید با امر به معروف، استعداهای جامعه را به سمت تعالی و رشد، سوق دهیم.

وی در ادامه سخنانش، کرسی های آزاد اندیشی را در کنار تریبون های آزاد بهترین گزینه برای نشان دادن سوژه‌های مناسب فرهنگی به مسئولین برشمرد و گفت: اساتید و دانشجویان می توانند در این زمینه با دادن ایده های بکر و عالی از تبلیغ ضد فرهنگ‌ها جلوگیری کنند..

این دانشجوی فعال فرهنگی  ضرورت حضور رسانه‌های انقلابی در عرصه‌های تبلیغ  را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: از طریق هنر، فیلم و مستند، می‌توان، کارهای زیادی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و عفاف و حجاب، صورت داد، چرا که هنر بیشترین تأثیر  و ماندگاری را دارد.

انتهای پیام/