پربازدیدترین ها

کد خبر: 1556 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸

استاندار اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی:

پارک علم و فناوری، شبيه منطقه آزاد است

استاندار اردبیل در نشست اقتصاد مقاومتی در دانشگاه محقق اردبیلی گفت:شرکت های دانش بنيان مستقر در پارک های علم و فناوری از کليه مزايای منطقه آزاد برخوردار می شوند.

پارک علم و فناوری، شبيه منطقه آزاد است

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، مجید خدابخش استاندار اردبیل در تشست اقتصاد مقاومتی در دانشگاه محقق اردبیلی گفت:شرکت های دانش بنيان مستقر در پارک های علم و فناوری از کليه مزايای منطقه آزاد شامل 15 سال معافيت مالياتی، ورود کالا فارغ از مسائل گمرکی و صادرات آزاد و ...  برخوردار می شوند و اين يک فرصت طلايی برای اين شرکت ها است.

استاندار اردبیل با بيان اينکه از هزار 607 شرکت دانش بنيان فعال در سطح کشور، تنها هفت مورد آن متعلق به استان اردبيل است، گفت: اساتيد دانشگاه ها بايد همت کنند و اين تعداد را در زمينه های مختلف توسعه دهند.

خدابخش با بيان اينکه صندوق نوآوری دارای سه هزار ميليارد تومان سرمايه است، افزود: با توجه به اينکه استان اردبيل 1.5 درصد جمعيت کشور را شامل می شود، با اين حساب می توانيم حدود 45 ميليارد تومان از تسهيلات ارزان قيمت اين صندوق در اختيار شرکت های دانش بنيان استان اردبيل قرار دهيم.

وی با بيان اينکه تاسيس پارک علم و فناوری شبيه منطقه آزاد است، تصريح کرد: شرکت های دانش بنيان مستقر در پارک های علم و فناوری از کليه مزايای منطقه آزاد شامل 15 سال معافيت مالياتی، ورود کالا فارغ از مسائل گمرکی و صادرات آزاد و غیره برخوردار می شوند و اين يک فرصت طلايی برای اين شرکت ها است.

استاندار اردبيل جذب و تبديل ايده‌ها به محصول و مشاغل پايدار، هم افزايی علم و ثروت و تجاری سازی با فناوری پژوهشی و تحقيقاتی را از اهداف شرکت‌های دانش بنيان برشمرد و خاطرنشان کرد: تجاری سازی يک ايده حاصل از فعاليت پژوهش تا مرحله توليد صنعتی با فروش دانش فنی، ارائه خدمات علمی و مشاوره‌ای و صنعتی، اخذ پروژه های دولتی عمرانی يا غيرعمرانی و پژوهشی يا غيرپژوهشی و توليد صنعتی از جمله فعاليت هايی هستند که می توانند در شرکت‌های دانش بنيان منبعث از دانشگاه صورت گيرند.

خدابخش با بيان اينکه اکنون در بحث اقتصاد مقاومتی از مقولات بحث نظری رد شده ايم، افزود: يکی از بندهای 24 گانه اقتصاد مقاومتی بحث دانش بنيان است که دانشگاه ها بايد در اين زمينه ورود پيدا کنند.

استاندار اردبيل افزود: در موضوع اقتصاد مقاومتی برای ايجاد اشتغال برای فارغ التحصيلان دانشگاهی، تنها راه، ورود به شرکت های دانش بنيان است.

وی تاکيد کرد: در بحث تاسيس شرکت های دانش بنيان، هر چقدر بتوانيم شرکت های بزرگ و فراگير تاسيس کنيم، عدد بيشتری را از صندوق، جذب استان می کنيم و گام های محکم و بلندی را در راستای توسعه استان بر می داريم.

انتهای پیام/