پربازدیدترین ها

کد خبر: 1593 ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷

رئیس اتحادیه دانشگاههای قفقاز:

رقابت های علمی، ملاک زور آزمایی قدرت های جهان شود

رئیس اتحادیه دانشگاههای قفقاز با بیان اینکه اگر استفاده از تجهیزات نظامی خوب و مفید بود خود غرب بهتر می توانست از آنها استفاده کند و به کشور های جهان سوم تحویل نمی داد، گفت: امروز رقابت های علمی باید ملاک زروآزمایی قدرت های جهان شود.

رقابت های علمی، ملاک زور آزمایی قدرت های جهان شود

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، رمضان کوکماز رئیس اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز پیش از ظهر امروز در نشست همفکری با مسئولان 6 دانشگاه‌ ایران در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه دنیا با حرکت به سمت جنگ و خونریزی در حال کوچکتر شدن است گفت: در شرایط کنونی کشورهای منطقه حوزه قفقاز باید با یکدیگر در زمینه های علمی و دانشگاهی همکاری کنند تا عقب ماندگی های بوجود آمده در مقایسه با کشورهای غربی را جبران کنند.

رئیس اتحادیه دانشگاههای قفقاز  گفت:متأسفانه دنیای امروزی دنیای تضاد وابسته به غرب است.

کوکماز با بیان اینکه تهیه نیاز های کشورهای منطقه با کمک خود کشور ها باید حل و فصل شود گفت: باید با همکاری‌ دانشگاهی و استفاده از نخبگان بتوانیم احتیاجات خود را تامین کرده و در این رابطه استفاده از ظرفیت دانشجویان و دانشگاه‌ها برای تولیدات علمی بسیار حائز اهمیت است.

وی گسترش عوامل فرهنگی را لازم  و ضروری دانست و گفت: با همکاری‌های گسترده‌ بین مباحث علمی و فرهنگی می توان فراتر از مرزها  افقی روشن برای کشورهای منطقه  رقم زد.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز با اشاره به اینکه منطقه قفقاز با کشورهای مجموعه خود دارای ظرفیت و قابلیت بسیار بالایی است، گفت: ما می‌توانیم با همکاری‌های آکادمیک شاهد تامین نیازهای فرزندان خود باشیم که هدف نهایی این اتحادیه  نیز در راستای ایجاد یک سرنوشت مناسب برای کشورهای منطقه است.

کوکماز در پایان سخنان خود از مسئولان برگزاری نشست تبریز به نیکی یاد کرد  وگفت: میزبانی شایسته و مهمان نوازی ایرانیان باعث شگفتی تمام 64 رئیس دانشگاه از 8 کشور منطقه شد چونکه ذهنیت ایجاد شده از ایران توسط رسانه های غری با آنچه مرئ مشاهده قرا  گرفت از آسمان تا زمین متفاوت بود که این خود بیانگر دسیسه های پنهانی برای عقب نگه داشتن کشورهای منطقه  جهت تعامل و تبادل افکار جهت سازندگی و پیشرفت کشور ها است.

رئیس اتحادیه دانشگاههای قفقاز از اجرای طرح مبارزه با بیماری هپاتیت در منطقه قفقاز بعنوان دستاورد نشست تبریز نام برد و گفت: حرکت های خوبی در جهت تعامل کشور ها برای استفاده از اهدای عضو بیماران مرگ مغزی در کشور های منطقه قفقاز انجام گرفته است.

انتهای پیام/