پربازدیدترین ها

کد خبر: 1768 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵

بیانیه هیات مکتب الشهدای دانشگاه محقق اردبیلی

شیخ شهید باقر النمر ، شهید امر به معروف و نهی از منکر است

شیخ مظلوم ، تنها گناهش حرف زدن بود .. و این حداقل کاری بود که از سر وظیفه ی امر به معروف و نهی از منکرش پی میگرفت .. شیخ شهید باقر النمر ، شهید امر به معروف و نهی از منکر است.

شیخ شهید باقر النمر ، شهید امر به معروف و نهی از منکر است

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، هیات مکتب الشهدای دانشگاه محقق اردبیلی با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن جنایت رژیم آل سعود در به شهادت رساندن رهبر و عالم دینی عربستان، شیخ نمر را شهید امر به معروف و نهی از منکر معرفی کرد و افزود: وی با بصیرت دینی برگرفته از نهضت عاشورا به تبیین اسلام ناب محمدی پرداخت و در این راه همانند مولا و مقتدایش امام حسین علیه السلام سر خود را نیز در این راه داد.

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمان الرحیم

« و لا یحسبنّ الذین کفروا أنّما نملی لهم خیرٌ لأنفسهم إنّما نُملی لهم لیزدادوا إثماً و لهم عذابٌ مهین »
" و البته کافران گمان نکنند که مهلتی که ما به آنها می دهیم برایشان بهتر است ،
بلکه ما به آنها مهلت می دهیم تا به گناه و سرکشی خود بیافزایند و برایشان عذابی خوار کننده خواهد بود "
آیا آنکه تماما تکیه بر کفّار طاغوت منش دارد و همه ی افعال و اهدافش را با رضایت آنان هماهنگ می کند، خود کافر نیست؟ آیا کسی که از اعمال او جان و مال و آبروی مسلمین دائما در ضرر و زیانند و دشمنان اسلام از افعاش خشنود ، کافر نیست ؟بنگرید که امروز مسلمین از شما بیزارند و دشمنان اسلام به شما امیدوار .. البته روی سخن را باید از شما برگرفت ؛ چرا که برهمه کس عیان گشته شما بویی از اسلام نبرده اید و دل چون سنگتان ذره ای برای اسلام و مسلمین در دغدغه نیست؛ بلکه همه ی همت خود را بر نابودی اسلام و آموزه های پیامبر رحمت (ص) گماشته اید و منافقانه لباس اسلام بر تن کرده اید . 
دیروزی که گذشت حکومت طاغوتی آل سعود ، جنایتی دیگر در کارنامه ی پر ننگ خود بجای گذاشت و باز هم بر طبل نفاق و شکاف و فتنه در دنیای اسلام کوبید که دوستان و دوستداران اسلام همه پرغم و اندوه ، در حیرت فرورفتند و دشمنان اسلام همه شاد گشتند. آیا در این مدت چهار پنج ساله ی اخیر که جنایات خود را و همگامی خود با مستکبران را و در مواردی پیشتازی و سبقت از آنان را علنی کرده اید ،  از خون و خون ریزی و ظلم به زنان و کودکان و پیران وجوانان ، خرد و بزرگ مسلمین ، دمی آسوده اید ؟کسانی که امروز اسم خادم الحرمین را به یدک می کشند ، قاتل المسلمین شده اند .. کافیست نگاهی به تاریخ یکسال گذشته ی حکومت عهد حجری آل سعود بیاندازیم و ببینیم مسلمان کشی را ..گوی سبقت را در جنایت از سفّاکی چون رژیم صهیونیستی هم ربوده اند ! و اینبار ، با شروع سال میلادی و در کناره ی هفته ی وحدت و عید میلاد رحمت للعالمین و هنگامه ی ربیع الاول و ماه سرور مسلمین ،رهبر شیعیان مظلوم قطیف را مظلومانه به شهادت رساندند ! البته بر آنان که حرمت رمضان را در کشتار مردم بی پناه یمننگاه نداشتند حرجی نیست .. شیخ مظلوم ، تنها گناهش حرف زدن بود .. و این حداقل کاری بود که از سر وظیفه ی امر به معروف و نهی از منکرش پی میگرفت .. شیخ شهید باقر النمر ، شهید امر به معروف و نهی از منکر است .. او نمی توانست ظلم بر مسلمین را تاب آورد،تبعیض بین مسلمانان را نادیده بگیرد و نابودی آموزه های اسلام را با شیوع افکار خبیث وهابیت نظاره گر باشدچراکه تشیع ، عزلت نشینی وبی تفاوتی نمی شناسد .. و همین اسلام است که آنان از او در بیم و ترس اند .. اسلامی که مردم را بیدار و آگاه نگاه می دارد .. این اسلامی است که برای مستکبران و طاغوتیان خطرناک است و شیخ ، شهید این اسلام بود.اما فرعونیان بدانند که شیخ را اگرچه شهید کردند اما سنت الهی این است که وَ الَّذينَ قُتِلُوا في‏ سَبيلِ اللَّهِ فَلَنْ يُضِلَّ أَعْمالَهاما تو ای شیخ ، گوارایت باد ثمره ی مجاهدت هایت و این شهادت بر تو مبارک باشد .. و امید آن است که دل هایی با شهادتت بیدار می شوند و علمای اسلام الگویی چون تو را سرمشق زندگی شان قرار دهند .. 
سلام و درود بی پایان خدا بر شیخ مظلوم شهید نمر باقر النمر و همه ی مجاهدان راه حق و لعنة الله علی القوم الظالمین .

هیأت مکتب الشهداء – دانشگاه محقق اردبیلی

انتهای پیام/