پربازدیدترین ها

کد خبر: 1795 ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی اردبیل

شورای نگهبان با رویکرد صیانت از حق الناس، زیر بار مطالبات فرا قانونی نرود

انتظار ما از شورای نگهبان به عنوان نهادی قانون مدار این است که طبق قانون عمل کند و زیر بار خواسته ها و مطالبات غیر قانونی و فرا قانونی نرفته و حق الناس را به نحو اکمل و احسن به جا آورد.

شورای نگهبان با رویکرد صیانت از حق الناس، زیر بار مطالبات فرا قانونی نرود

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز،شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل با صدور بیانیه ای در حمایت از اقدامات قانونی بعنوان نهاد انقلابی از این شورا خواست تا زیر اعمال قدرت ها و فراقانونی ها نرفته بلکه وظیفه سنگین حق الناس را به جای آورد.

در قسمتی از این بیانیه آمده است:به یقین انتخابات همزمان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نسبت به انتخابات گذشته از اهمیت و حساسیت دو چندان برخوردار است. مشارکت فعال و گسترده مردم در انتخابات و حضور و نقش آفرینی موثر آنها در تعیین سرنوشت سیاسی و اجتماعی خود از ثمرات پیروزی انقلاب اسلامی بوده و نشان دهنده آگاهی از این نکته است که حفظ و استمرار نظام و انقلاب تنها با تداوم حضور گسترده مردم در عرصه های اعمال حاکمیت میسّر می باشد و این حضورگسترده و انتخاب هوشمندانه این بار نیز موجب یاس و ناامیدی دشمنان اسلام و ایران را فراهم خواهد شد. انتخابات اسفند ماه آینده در شرایط زمانی و موقعیتی خاص از تاریخ سیاسی کشور با ویژگی های خاص خود انجام  می شود از جمله اینکه برگزاری همزمان دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گر چه مشارکت بالا را فراهم می کند اما تمرکز یافتن بر روی ملاحظات خاص خبرگان رهبری و توجه به اهمیت بالای آن را تحت الشعاع قرار می دهد.

این بیانیه می افزاید: وجود سایه برجام و مذاکرات هسته ای و پیوند مطالبات و انتظارات جامعه در پسا برجام ابزاری را در اختیار آمریکا و متحدان غربی برای استفاده از انتخابات به منظور نفوذ و کمک به جریان غربگرا ، لیبرال، فتنه گر و انحرافی  قرار داده است. نگاهی به حجم گسترده نام نویسی اشخاص مختلف، به ویژه آنان که فاقد هرگونه صلاحیت برای تصدی کرسی مجلس هستند تحت عنوان «نهضت نام نویسی» جهت نامزدی در انتخابات نشان از برنامه ریزی و طراحی پشت پرده ای دارد که در دوره های پیش نیز کراراً تجربه شده بود و هدف از آن ایجاد خوراک تبلیغاتی برای هجمه رسانه ای گسترده ای از سوی رسانه های غربی و ضد انقلاب علیه فرایند انتخابات در جمهوری اسلامی ایران و یا فشار به شورای نگهبان در جهت منفعل کردن این شورا در پروسه بررسی صلاحیت ها است تا به خیال خام خود با گل آلود کردن فضا فرصت بررسی دقیق را از شورای نگهبان گرفته و افراد همسوی وابسته به خود را از فیلتر نظارت بر انتخابات بگذرانند یا در صورت عدم اخذ صلاحیت امکان مظلوم نمایی جریان منتسب به خود و تخریب نهادهای نظارتی از جمله شورای نگهبان را فراهم نموده باشند و پس از آن پروژه دو قطبی سازی نظام و مردم را کلید زده و نهادهای نظام را مانعی بر سر راه تحقق خواسته مردم و جمهوریت نظام القاء کنند. 

سیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل ضمن حمایت قاطع از شورای نگهبان ،با تاکید بر استصوابی بودن نظارت این شورا و حمایت قاطعانه از این نهاد انقلابی، نقش شورای نگهبان را در بررسی و احراز صلاحیت ها لازم و بسیار خطیر و مهم دانسته و ایستادگی و دقت نظر این شورا را بدون توجه به حاشیه سازی ها، هجمه ها و فشارهای وارده از سوی دشمنان خارجی و عوامل داخلی آنها و جریان های مسئله دار ، مانعی بر سر نفوذ عناصر نامطلوب همچون مفسدان اقتصادی ،غارتگران بیت المال، اهالی و منسوبان جریان  فتنه ، لیبرال ، انحرافی و ...به مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی نظام می داند. لذا با توجه به اینکه کسانی یا جریاناتی به دنبال حرکت ها و درخواست های فرا قانونی و حق ویژه خواهی در انتخابات هستند انتظار ما از شورای نگهبان به عنوان نهادی قانون مدار این است که طبق مر قانون عمل کند و زیر بار خواسته ها و مطالبات غیر قانونی و  فرا قانونی نرود و حق الناس را به نحو اکمل و احسن به جا آورد، هر چند پیشینه شورای نگهبان نیز به عنوان دژ مستحکم نظام چیزی به غیر از این مسئله را نشان نمی دهد. 

متن کامل بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی

باسمه تعالی

بيانيه بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل در حمایت از شورای نگهبان

«تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و اسلام است.»   صحیفه امام ،ج17، ص431

          

«نفوذ سیاسی هم این است که در مراکز تصمیم گیری و اگر نشد تصمیم سازی ، نفوذ بکنند. وقتی دستگاه های سیاسی و دستگاه های مدیریتی یک کشور تحت تاثیر دشمنان مستکبر قرار گرفت، آن وقت همه تصمیم گیری ها در این کشور بر طبق خواست و میل و اراده مستکبران انجام خواهد گرفت.».  رهبر معظم انقلاب مد ظله العالی ، تابستان 94

      ایران اسلامی خود را آماده می کند تا فصل دیگری از حضور مردم برای مشارکت در تعیین سرنوشت خویش را به نمایش در آورد. به یقین انتخابات همزمان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نسبت به انتخابات گذشته از اهمیت و حساسیت دو چندان برخوردار است. مشارکت فعال و گسترده مردم در انتخابات و حضور و نقش آفرینی موثر آنها در تعیین سرنوشت سیاسی و اجتماعی خود از ثمرات پیروزی انقلاب اسلامی بوده و نشان دهنده آگاهی از این نکته است که حفظ و استمرار نظام و انقلاب تنها با تداوم حضور گسترده مردم در عرصه های اعمال حاکمیت میسّر    می باشد و این حضورگسترده و انتخاب هوشمندانه این بار نیز موجب یاس و ناامیدی دشمنان اسلام و ایران را فراهم خواهد شد. انتخابات اسفند ماه آینده در شرایط زمانی و موقعیتی خاص از تاریخ سیاسی کشور با ویژگی های خاص خود انجام    می شود از جمله اینکه برگزاری همزمان دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گر چه مشارکت بالا را فراهم می کند اما تمرکز یافتن بر روی ملاحظات خاص خبرگان رهبری و توجه به اهمیت بالای آن را تحت الشعاع قرار    می دهد. از سوی دیگر وجود سایه برجام و مذاکرات هسته ای و پیوند مطالبات و انتظارات جامعه در پسا برجام ابزاری را در اختیار آمریکا و متحدان غربی برای استفاده از انتخابات به منظور نفوذ و کمک به جریان غربگرا ، لیبرال، فتنه گر و انحرافی  قرار داده است. نگاهی به حجم گسترده نام نویسی اشخاص مختلف، به ویژه آنان که فاقد هرگونه صلاحیت برای تصدی کرسی مجلس هستند تحت عنوان «نهضت نام نویسی» جهت نامزدی در انتخابات نشان از برنامه ریزی و طراحی پشت پرده ای دارد که در دوره های پیش نیز کراراً تجربه شده بود و هدف از آن ایجاد خوراک تبلیغاتی برای هجمه رسانه ای گسترده ای از سوی رسانه های غربی و ضد انقلاب علیه فرایند انتخابات در جمهوری اسلامی ایران و یا فشار به شورای نگهبان در جهت منفعل کردن این شورا در پروسه بررسی صلاحیت ها است تا به خیال خام خود با گل آلود کردن فضا فرصت بررسی دقیق را از شورای نگهبان گرفته و افراد همسوی وابسته به خود را از فیلتر نظارت بر انتخابات بگذرانند یا در صورت عدم اخذ صلاحیت امکان مظلوم نمایی جریان منتسب به خود و تخریب نهادهای نظارتی از جمله شورای نگهبان را فراهم نموده باشند و پس از آن پروژه دو قطبی سازی نظام و مردم را کلید زده و نهادهای نظام را مانعی بر سر راه تحقق خواسته مردم و جمهوریت نظام القاء کنند. 

 

 

بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل ضمن حمایت قاطع از شورای نگهبان ،با تاکید بر استصوابی بودن نظارت این شورا و حمایت قاطعانه از این نهاد انقلابی، نقش شورای نگهبان را در بررسی و احراز صلاحیت ها لازم و بسیار خطیر و مهم دانسته و ایستادگی و دقت نظر این شورا را بدون توجه به حاشیه سازی ها، هجمه ها و فشارهای وارده از سوی دشمنان خارجی و عوامل داخلی آنها و جریان های مسئله دار ، مانعی بر سر نفوذ عناصر نامطلوب همچون مفسدان اقتصادی ،غارتگران بیت المال، اهالی و منسوبان جریان  فتنه ، لیبرال ، انحرافی و ...به مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی نظام        می داند. لذا با توجه به اینکه کسانی یا جریاناتی به دنبال حرکت ها و درخواست های فرا قانونی و حق ویژه خواهی در انتخابات هستند انتظار ما از شورای نگهبان به عنوان نهادی قانون مدار این است که طبق مر قانون عمل کند و زیر بار خواسته ها و مطالبات غیر قانونی و  فرا قانونی نرود و حق الناس را به نحو اکمل و احسن به جا آورد، هر چند پیشینه شورای نگهبان نیز به عنوان دژ مستحکم نظام چیزی به غیر از این مسئله را نشان نمی دهد. 

 

والسلام عليكم و رحمه‌ا... و بركاته

شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي  دانشگاه هاي استان اردبيل

دی ماه 1394