پربازدیدترین ها

کد خبر: 1798 ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷

بیانیه حوزه شهید علم الهدی بسیج دانشجویی

19 ژانویه یادآور بازیابی هویت، فرهنگ و مذهب آذری های جهان است

26 سال پیش در 29 دی ماه 1368 مصادف با 19 ژانویه ی 1990 هزاران آذری در هوای سرد و سوزناک زمستان کنار رود ارس ایستاده و ندای الله اکبر و لا اله الا الله سردادند.

19 ژانویه یادآور بازیابی هویت، فرهنگ و مذهب آذری های جهان است

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، حوزه شهید علم الهدی بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل به مناسبت فرارسیدن 19 ژانویه روز آذری های جهان با صدور بیانیه ای ضمن گرامیداشت این روز بزرگ به سران جمهوری آذربایجان هشدار داد: از دنباله روی سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی که با هدف اسلام هراسی، تضعیف شیعیان، ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی و حذف تدریجی دین  اسلام در کشورهای آذری نشین دست بردارند.

در این بیانیه با بیان اینکه 26 سال پیش در 29 دی ماه 1368 مصادف با 19 ژانویه ی 1990 هزاران آذری در هوای سرد و سوزناک زمستان کنار رود ارس ایستاده و ندای الله اکبر و لا اله الا الله سر دادند آمده است: در این روز سرباز های روس چاره ای جز تسلیم ندیدند و آذری های مشتاق به یک باره از شوق و اظهار علاقه و ارادت به اسلام و ایران،سیم خاردارها را کنار زده و از میان آب های سرد و یخ زده ی ارس وارد خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران شدند و به شکرانه ی این توفیق بزرگ خاک ایران را بوسیده و به سوی مساجد هجوم بردند و پرچم امام حسین(ع) و قرآن را روی چشم و سینه نهادند.

این بیانیه می افزاید:بدون شک این اقدام آذری های مسلمان نشان دهنده ی رشد آگاهی سیاسی و حس آزادی خواهی و آغاز اندیشه استقلال طلبی و بازیابی هویت و فرهنگ ملی و مذهبی آنها بوده است. هر چند در 20ژانویه به دستور حزب کمونیست روسیه و شخص گورباچف نیروهای روسی با هجوم به باکو به روی مردم مظلوم و بی دفاع این شهر آتش گشودند اما به گواهی تاریخ هر حکومتی که برای حل بحران های سیاسی با تانک و نیروی نظامی وارد میدان شود، سرنوشتی جز سقوط و اضمحلال نخواهد داشت و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی گواه صادق این مدعاست.

بسیج دانشجویی دانشگاه های حوزه شهید علم الهدی در بیانیه خود ضمن گرامیداشت این روز بزرگ و تاریخی، اقدام انقلابی آذری های مسلمان در راه بازیابی هویت اسلامی و آرمانی خویش را ستود و به سران جمهوری آذربایجان هشدار داد تا از دنباله روی سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی که با هدف اسلام هراسی ، تضعیف شیعیان ، ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی و حذف تدریجی دین اسلام  انجام می گیرد، دست بردارند.

انتهای پیام/

 

متن کامل بیانیه بسیج دانشجویی حوزه شهید علم الهدی

باسمه تعالی

بیانیه بسیج دانشجویی شهید علم الهدی اردبیل در خصوص گرامی داشت روز19 ژانویه

«19 ژانویه روز آذری های مسلمان جهان است»     آیت الله سید حسن عاملی27/10/92

26 سال پیش در 29 دی ماه 1368 مصادف با 19 ژانویه ی 1990 هزاران آذری در هوای سرد و سوزناک زمستان کنار رود ارس ایستاده و ندای الله اکبر و لا اله الا الله سر می دادند تا این که سرباز های روس چاره ای جز تسلیم ندیدند و آذری های مشتاق به یک باره از شوق و اظهار علاقه و ارادت به اسلام و ایران، سیم خاردارها را کنار زده و از میان آب های سرد و یخ زده ی ارس وارد خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران شدند و به شکرانه ی این توفیق بزرگ خاک ایران را بوسیدند و به سوی مساجد هجوم بردند و پرچم امام حسین(ع) و قرآن را روی چشم و سینه نهادند.

بدون شک این اقدام آذری های مسلمان نشان دهنده ی رشد آگاهی سیاسی و حس آزادی خواهی و آغاز اندیشه استقلال طلبی و بازیابی هویت و فرهنگ ملی و مذهبی آنها بوده است. هر چند در 20ژانویه به دستور حزب کمونیست روسیه و شخص گورباچف نیروهای روسی با هجوم به باکو به روی مردم مظلوم و بی دفاع این شهر آتش گشودند اما به گواهی تاریخ هر حکومتی که برای حل بحران های سیاسی با تانک و نیروی نظامی وارد میدان شود، سرنوشتی جز سقوط و اضمحلال نخواهد داشت و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی گواه صادق این مدعاست.

بسیج دانشجویی شهید علم الهدی و دانشگاه های تابعه ی آن ضمن گرامی داشت 19 ژانویه و اقدام انقلابی آذری های مسلمان در راه بازیابی هویت اسلامی و آرمانی خویش، به سران جمهوری آذربایجان هشدار می دهد از دنباله روی از سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی که با هدف اسلام هراسی ، تضعیف شیعیان ، ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی و حذف تدریجی دین انجام می گیرد، دست بردارند. بی گمان اقدام اخیر دولت جمهوری آذربایجان در نارداران و شهادت چند جوان مومن و انقلابی و زندانی کردن رهبران شیعیان و در تنگنا قراردادن آن ها که در راستای خوش خدمتی به ایادی استکبار انجام  می گیرد، آتش خشم ملت مسلمان جمهوری آذربایجان را بیش از پیش شعله ور خواهد ساخت و در نهایت زوال تدریجی دولت آذربایجان را در پی خواهد داشت. ما دانشجویان بسیجی ضمن اعلام همبستگی با خواسته ها و آرمان های دینی مردم مبارز آذربایجان و به خصوص شیعیان این کشور اسلامی، تلاش های مذبوحانه ی عده ای خود فروخته برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان آذربایجان و تحریک قومیت های مختلف در این کشور را به شدت تقبیح نموده و بر همبستگی و اتحاد مسلمانان آذری زبان در اقصی نقاط جهان تأکید می نماییم.

*بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی اردبیل

*بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بنت الهدی صدر اردبیل

*بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی فرهنگیان آزادگان نیر

*بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد نمین

*بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد نیر

*بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد رضی

*بسیج دانشجویی آموزشکده فنی رازی اردبیل

*بسیج دانشجویی آموزشکده فنی فاطمه (س) اردبیل

*بسیج دانشجویی موسسه غیرانتفاعی نوین اردبیل

*بسیج دانشجویی موسسه غیرانتفاعی مقدس اردبیلی

*بسیج دانشجویی مرکز علمی -کاربردی جهاد کشاورزی اردبیل

*بسیج دانشجویی دانشکده فناوری های نوین نمین