پربازدیدترین ها

کد خبر: 1806 ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹

در نشست تخصصی گرامیداشت ۱۹ ژانویه مطرح شد

تغییر الفبا و تحریفات گسترده در تاریخ ملت آذربایجان امروز در دستور کار استکبار جهانی است

مدیر شبکه تلویزیونی سحر در مراسم گرامی داشت روز آذری‌های مسلمان جهان گفت:در منطقه قفقاز شاهد تلاش برای تغییر الفبا و تحریفات گسترده در تاریخ هستیم.

 تغییر الفبا و تحریفات گسترده در تاریخ ملت آذربایجان امروز در دستور کار استکبار جهانی است

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، نشست تخصصی گرامیداشت ۱۹ ژانویه روز آذری‌های مسلمان جهان با حضور مدیر شبکه جهانی سحر در دانشگاه محقق اردبیلی و سخنرانی حجت الاسلام سیف اله مدبر مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

عبدالله بحرالعلومی، مدیر شبکه تلویزیونی سحر با بیان اینکه ۱۹ ژانویه تداعی کننده رجعت به اصالت است و بدین جهت از پایه‌های دینی بسیار محکمی برخوردار است، گفت: جهان در ۱۹ ژانویه شاهد حرکت تاریخی مردم  ورای قفقاز بودیم که با این حرکت به اصالت خویش بازگشتند.

مدیر شبکه تلویزیونی سحر با اشاره به گرایشات دینی عمیق خطه قفقاز، اظهار داشت: با توجه به جریانی که توسط علی‌اف به عنوان روز همبستگی آذری‌ها معرفی شد، باید در آن مقطع از آن فرصت استفاده می‌‎کردیم.

ایران با انقلاب اسلامی شناسنامه گرفته و داعیه دار فرهنگ دینی است

مدیر شبکه جهانی سحر با یاداوری اینکه ترکیه در آن مقطع تاریخی سنگ پان‌ترکیسم را به سینه می‌زد، اظهار داشت: در آن مقطع روند بازی‌های سیاسی باعث به روی کار آمدن شخصیت‌هایی در جمهوری آذربایجان شد.

بحرالعلومی افزود: در روند مکتب‌سازی در جهان غرب، بعد از رونسانس و مدرنیته، مکتب‌سازی ها در آن مقطع از تاکید بر عینیت برمی‌گردد و به ذهنیت نیز اشاره می‌کند.

وی گفت: در کشورهایی مثل شوروی که داعیه‌دار حاکمیت بر اراضی وسیع جهان بود و از فرهنگ‌های مختلف و بالاخص فرهنگی که ریشه اسلامی و ایرانی داشت پیشبرد بازی‌ها روند دیگری داشت.

مدیر شبکه جهانی سحر افزودبا بیان اینکه در آن مقطع بازی‌های سیاسی فجیعی راه انداخته شد و با تغییر الفبا، ارتباط مردم را با فرهنگ غنی خود قطع کردند و آنچه را که می‌خواستند در ذهن آنها ایجاد کردند افزود: ضربات بسیار مهلکی که بر پیکره ادبیات ایران بزرگ وارد شد، به قدری عمیق است که با تلاش‌های مستمر سالیان دراز نیز نتوانستیم آنرا جبران کنیم.

بحرالعلومی در پایان سخنان خود به نخبگان جامعه گفت: بهترین خدمتی که می‌توان برای حوزه مخاطب که از اصالت  اصلی خود دور شده است انجام داد این است که الفبای از دست داده را به آنها بازگرداند که در صورت یادگیری این الفبا، مردم آذربایجان اقیانوسی از ادبیات گذشته خود را یاد خواهند گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیف‌الله مدبر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی در این نشست با بیان اینکه عامل ایجاد اتحاد در میان مردم کشورهای مختلف دین است، گفت: این مردم طالب یادگیری الفبای دین هستند.

انتهای پیام/