پربازدیدترین ها

کد خبر: 1832 ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴

استاندار اردبیل؛

اولویت اصلی مدیران در دوران پسا برجام خروج بنگاه های اقتصادی از رکود است

استاندار اردبیل گفت: با لغو تحریمها باید اولویت بانکها و مدیران اجرایی ،خروج بنگاه های تولیدی از حالت رکود باشد.

اولویت اصلی مدیران در دوران پسا برجام خروج بنگاه های اقتصادی از رکود است

به گزارش ابصارنیوز به نقل از آذرسلام، مجید خدابخش در کارگروه اشتغال استان اردبیل که صبح امروز در استانداری برگزارشد، اظهار داشت: بعد از توافق نهایی برجام باید برای خروج از رکود و حل موضوع اشتغال قدمهای اساسی برداشته شود.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه دوره استراحت قبل از توافق به پایان رسیده و باید برای رفع مشکلات آستین ها را بالا زد، افزود: مسئولان دستگاه‌ها بویژه مدیران بانک و اتاق بازرگانی با مالکان واحدهای راکد و غیر فعال هم اندیشی‌کنند تا از وضعیت رکود خارج شود در غیر اینصورت اولین متضرر خود بانک خواهد بود زیرا مادام که واحدهای تولیدی به رونق اقتصادی بر نگردند معوقات بانکی و بدهی ها نیز وصول نخواهد شد.

وی با بیان اینکه رونق اقتصادی با برداشتن تحریم ها و گشایش هزاران Lc حاکی از آغاز راه پویا شدن وضعیت اقتصادی بوده، گفت: بانک ها باید دیدگاه و رویکرد خود را نسبت به حل مشکلات بنگاه‌های تولیدی غیر فعال و راکد تغییر دهند در عین حال باید با حقه بازان و فرصت طلبان برخورد جدی صورت گیرد.

استاندار اردبیل افزود: در صورتی که بانک های عامل بتوانند از تهران مجوز آن را دریافت کنند، می توانند در شورای اقتصادی و اشتغال استان مطرح و به تصویب برسانند.

استاندار اردبیل تاکید کرد: اولویت اول بانک ها یافتن راهکار خروج از رکود بنگاه های تولیدی راکد وغیر فعال باشد.

مجید خدابخش آمادگی خود را برای همراهی مدیران بانکی جهت سفر به پایتخت و گرفتن مجوز های لازم رونق این واحدهای تولیدی نیز اعلام کرد.

مقام عالی اجرایی استان افزود: مسئولان و مدیران اجرایی باید با تبعیت از سیره نبوی و استفاده از فرصت و دوران طلایی بوجود آمده شخصاً سراغ بنگاه های راکد و مشکل دار رفته و برای حل آن اقدام کنند.

خدابخش در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به بانک توسعه اسلامی مستقر در جده عربستان اظهار کرد: این بانک دارای منابع مالی کلان و وام های ارزان قیمت شبیه به قرض الحسنه بوده که مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی با رعایت شرایط؛ تدوین طرح اقتصادی توجیهی، تهیه آن از سوی شرکت های معتبر، تدوین آن به زبان انگلیسی، نرم افزاری بودن طرح تهیه شده و در آخر زیان‌ده نبودن شرکت متقاضی به مدت سه سال مداوم می توانند از این وام ها استفاده کنند.

استاندار اردبیل در ادامه از نبود مترجم رسمی دارای حق مهر و امضا ابراز تاسف کرد و افزود: برای هدایت و راهنمایی های سرمایه گذار خارجی در استان به وجود مترجم رسمی زبان انگلیسی و پرهیز از اعزام به سایر استانها ضروری است.

مجیدخدابخش استانداراردبیل در پایان سخنان خود در کارگروه اشتغال استان تصریح کرد: با رفع تحریمها و توافق برجام مشکلات اتوماتیک حل نخواهد شد و امیدواریم مدیران لیاقت و شایستگی خدمات بعد از لغو تحریمها را به مردم داشته باشند.

انتهای خبر/