پربازدیدترین ها

کد خبر: 1846 ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷

سرمادر اردبیل تا آخر هفته ادامه دارد

هواشناسی استان اردبیل پیش بینی‌کرده تداوم هوای سرد تا آخر هفته در سطح استان حاکم خواهد بود و دمای هوا در بعضی شهرها به بیش از 10 درجه زیر صفر هم برسد.

به گزارش ابصارنیوز به نقل از سبلانه، بارش برف که از عصر روز دوشنبه آغاز شده و تا به امروز ادامه دارد، خاطره زمستان های سرد گذشته اردبیل را در اذهان زنده کرد؛ بارش سنگین برف موجب اختلال در رفت و آمدها شده و سبب شد تا اردبیل صبح نیمه تعطیلی را پشت سر بگذارد؛ همچنین ادامه این بارش ها برای دومین روز متوالی مدارس اکثر شهرهای اردبیل را به تعطیلی کشاند.

 

برای دومین روز متوالی دانش آموزان 16شهر به مدرسه نرفتند

امروز دانش آموزان 16 شهر اردبیل به علت تداوم بارش برف سنگین  به مدرسه نرفتند؛ بر اساس اعلام آموزش و پرورش امروز چهارشنبه هفتم بهمن ماه نوبت صبح مدارس اردبیل، ارشق، اصلاندوز، انگوت، ‌بیله‌سوار، پارس‌آباد، جعفرآباد، ‌سرعین، گرمی، لاهرود، مشگین‌شهر، نمین، نیر و هیر در کلیه مقاطع تحصیلی تعطیل اعلام شد.

بر همین اساس در خلخال و کوثر مقطع پیش دبستانی ابتدایی و متوسطه دوره اول و در شاهرود پیش دبستانی و ابتدایی به دلیل بارش برف و برودت شدید هوا تعطیل اعلام شده و دانش‌آموزان خانه‌نشین شدند؛ این تعطیلی ها در حالی است که  بارش برف همچنان در استان اردبیل ادامه دارد.

 

بیشترین بارش برف استان از پارس‌آباد/  26 سانتیمتر برف بارید

طبق اعلام هواشناسی استان اردبیل در 24 ساعت گذشته بیشترین بارش برف از شهرستان پارس‌آباد با 26 سانتیمتر گزارش شده است؛ در شهرهای نمین 15 و اردبیل 10 و سرعین و نیر 8 سانتیمتر، بیله سوار 7 سانتیمتر و گرمی 4 سانتیمتر بارش برف به ثبت رسیده است.

 

دمای شهرها به 10 درجه زیر صفر می رسد/تداوم سرما تا آخر هفته

 بررسی نقشه‌های پیشیابی هواشناسی نشان می دهند بارندگی ها تا فردا به صورت متناوب در سطح استان تداوم داشته باشد؛ هواشناسی پیش بینی کرد  تداوم هوای سرد تا آخر هفته در سطح استان حاکم باشد و دمای هوا در بعضی شهرها به بیش از 10 درجه زیر صفر هم برسد.

راهداری استان اردبیل اعلام کرد در حال حاضر با تلاش راهداران تمام محور های مواصلاتی استان باز و رفت و امد در آنها جریان دارد اما به رانندگان توصیه شده تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند و بستن زنجیز چرخ فراموش نشود.

 

آخرین وضعیت گردنه‌های برفی و کولاکی و یخبندان استان/دما در گردنه الماس 17 درجه زیر صفر

طبق اعلام هواشناسی، گردنه های الماس، صائین و حیران در استان اردبیل برفی و کولاکی و سطج جاده ها لغزنده و یخبندان است؛ پیش بینی شده بامداد روز پنجشنبه  دما در گردنه الماس به 17درجه زیر صفر برسد.

همچنین بیشترین سرعت وزش باد در گردنه یخبندان و کولاکی الماس هم بین ساعت  12 تا 18 امروز  رخ می دهد.

هواشناسی پیش بینی کرده پدیده حاکم بر گردنه صائین تا ساعت شش صبح فردا کولاکی، برفی و سرعت وزش باد در طی این مدت به 52 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید؛ این گردنه سردترین دما را در ساعات نیمه شب روز چهارشنبه تا  ساعت شش صبح روز پنجشنبه پشت سر می‌گذارد.

گردنه حیران نیز تا ساعت شش صبح فردا برفی و کولاکی و یخبندان و لغزنده است و این گردنه هم سردترین دما را در ساعات نخستین صبح فردا و با 10 درجه زیر صفر پشت سر خواهد گذاشت؛ طبق پیش بینی ها بیشترین سرعت وزش باد در این گردنه هم در ساعات 12 تا 18 امروز و با سرعت 44 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

انتهای پیام/