پربازدیدترین ها

کد خبر: 1888 ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴

در آستانه 37 امین بهار انقلاب

کوهنوردان شمالغرب کشور، به قله سبلان صعود می کنند

دبیر هیأت کوهنوردی استان اردبیل از صعود کوهنواردان شمالغرب کشور به قله سبلان خبرداد و گفت: به منظور جذب گردشگر به استان اردبیل، اکتشاف و راهگشایی مسیرهای جدید کوهنوردی در کوهستان سبلان و کوههای قره داغ در دستور کار هیأت کوهنوردی استان قرار گرفته است.

کوهنوردان شمالغرب کشور، به قله سبلان صعود می کنند

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، حسن تمجید دبیر هیأت کوهنوردی استان اردبیل با اعلام خبر صعود کوهنوردان شمالغرب کشور به قله سبلان در آستانه جشن 37 امین بهار انقلاب گفت: صبح بیستم بهمن ماه 50 نفر از کوهنوردان شمالغرب کشور با حضور در دامنه های پربرف سبلان از جبهه جنوبی کار صعود به قله را آغاز خواهند کرد.

دبیر هیأت کوهنوردی استان اردبیل با اشاره به سختی صعود در این فصل از سال گفت: در این صعود مهم، کوهنوردان حرفه ای از استان های اردبیل، زنجان، آذربایجان غربی و شرقی پس از طی مسافت مشخصی، ظهر روز 22 بهمن با نصب پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران بر فراز قله غرر آفرین سبلان، ضمن گرامیداشت 37 امین بهار انقلاب به صعود خود نیز پایان خواهند داد.

تشریح برنامه های هیأت کوهنوردی استان اردبیل

دبیر هیأت کوهنوردی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه های هیأت کوهنوردی اردبیل پرداخت و گفت: اکتشاف مسیرهای جدید کوهنوردی،صخره نوردی،سنگ نوردی و غارپیمایی به منظور جذب گردشگر و توریست از جمله مهمترین  اهداف  و برنامه های هیأت کوهنوردی استان اردبیل است.

راهگشایی مسیرهای جدید کوهنوردی در استان، هدف هیأت کوهنوردی اردبیل است

تمجید از اکتشاف 2 مورد غار در کوه های اردبیل و قره داغ خبر داد و گفت:به منظور کشف مسیر های جدید و راهگشایی های تازه، با انجام تحقیقات میدانی دقیق و نقشه برداری های لازم، گام های مؤثری در این زمینه برداشته شده است.

کوهنورد با سابقه اردبیلی هیجان انگیزتر کردن صعود به سبلان و ایجاد تنوع و فراهم کردن بسترهای ماجراجویی که به جذب توریست و گردشگر در سطح جهان منجر می شود را مهم و ضروری ارزیابی کرد و گفت: تنوع بخشی صعود به قله سبلان و همچنین جذب گردشگر ، مهمترین هدف دبیرخانه هیات کوهنوردی استان اردبیل است.

انتهای پیام/