کد خبر: 2083 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

سال 95، سال شکوفایی بهداشت و درمان استان است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از تجهیز مراکز درمانی استان به آخرین تجهیزات پیشرفته روز دنیا خبرداد و گفت: به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی، دانشگاه با تشکیل کارگروهی در این زمینه اقدامات عملی در حد حوزه خود انجام خواهد داد.

سال 95، سال شکوفایی بهداشت و درمان استان است

 

 

به گزارش خبرنگار ابصار نیوز، فرهاد پورفرضی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از تجهیز مراکز درمانی استان به آخرین تجهیزات پیشرفته دنیا خبرداد و گفت: به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی مجموعه بهداشت و درمان استان نیز به نوبه خود با تشکیل کارگروهی در این زمینه اقدامات عملی در حوزه خود انجام خواهد داد.

 

کارگروه اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ایجاد شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به اهمیت تحقق اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: تحقق این امر فراتر از بهبود وضعیت معیشتی مردم با ایجاد وزنه ای سنگین، قدرت چانه زنی ایران در جهان را در همه زمینه ها بالا خواهد برد.

پورفرضی از تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در مجموعه بهداشت و درمان استان خبرداد و گفت: این کارگروه وظیفه دارد تا با بررسی سیاست های 24 گانه در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی موارد در حد توان دانشگاه علوم پزشکی استان را استحصاء و جهت عملیاتی کردن پروژه ها اقدامات مقضی را انجام دهد.

 

دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی به محل جدید دانشگاه منتقل می شوند

وی از تکمیل ساختمان های دانشکده های پزشکی و پیراپزشکی در محل جدید دانشگاه علوم پزشکی اردبیل واقع در جنب نمایشگاه های دائمی اردبیل خبرداد و گفت: با شروع سال تحصیلی جدید، دانشجویان دانشگاه نیز به محل جدید منتقل خواهند شد.

 

بازدید ناگهانی قائم مقام وزیر بهداشت از اردبیل در ایام نوروز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ادامه سخنان خود به سفر ناگهانی قائم مقام وزیر بهداشت به اردبیل در طول ایام نوروز اشاره کرد و گفت: آمادگی تمام پرسنل زحمتکش بهداشتی و درمانی اردبیل در بیمارستان ها و مراکز درمانی موجب سربلندی استان در این زمینه در سطح کشور شد.

 

تجمیع مراکز خدماتی بیمه به شکوفایی طرح سلامت می انجامد

پورفرضی در بخش دیگری از سخنان اجرای موفق طرح سلامت در استان را خاطر نشان کرد و گفت: با تصویب  و اجرای پیشنهاد طرح تجمیع بیمه ها و ارتباط مستقیم آنها با وزارت بهداشت و درمان، انجام امورات مربوط به حوزه سلامت در کشور نیز راحت تر و کارامدتر خواهد شد.

 

راه اندازی مرکز امداد و نجات هوایی

پورفرضی از استقرار بالگرد امداد و نجات در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبرداد و گفت: اردبیل از جمله معدود مراکزی است که با رایزنی های صورت گرفته با وزارت بهداشت و درمان و پیگری های مستقیم حقیقت پور نماینده مردم اردبیل در مجلس و نیز وضعیت خاص آب و هوایی منطقه و محرومیت های نهفته در استان با اختصاص یک فروند بالگرد امداد و نجات و کادر مجرب پرواز، به مرکز امداد و نجات هوایی مجهز شد.

 

تجهیز مراکز درمانی استان به تجهیزات پیشرفته روز دنیا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با یادآوری این نکته که ارائه خدمات بهداشتی درمانی و تضمین سلامت مردم از ارزشمندترین کارهایی است که می توان در جهت سپاسگذاری از ملت شایسته ایران اسلامی انجام داد، اظهاد داشت: در این راستا تکمیل پروژه های ناتمام بهداشتی درمانی و تجهیز مراکز درمانی استان به پیشرفته ترین تجهیزات روز دنیا از اولویت ترین کارهای مجموعه بهداشت و درمان استان در سال 95 است.

 

مراکز فوق تخصصی درمان سرطان و رادیوتراپی در استانه بهره برداری است

پورفرضی با بیان اینکه بخش های اورژانس و زایمان بیمارستان امام خمینی اردبیل، راه اندازی بخش خصوصی همراه بیمار جهت تأمین آسایش و سلامتی همراهان بیمار در طول  انجام فرآیند درمان و نقاهت بیماران، از راه اندازی مرکز فوریت های پزشکی اردبیل واقع در جلوی شهـرداری

 که خدماتی معادل داروخانه 13 آبان تهران را به مردم ارائه خواهد داد خبر داد و گفت: درمانگاه امام رضا متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل نیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تجهیز و در آینده نزدیک به بهره برداری عموم خواهد رسید.

وی راه اندازی مرکز رادیو تراپی اردبیل را متذکر شد و گفت: این مرکز مهم درمانی که بعد از مرکز آستان قدس رضوی دومین مرکز موجود در کشور است با اختصاص 3 میلیون دلار  مجهز شده و در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با یادآوری اینکه پروژه های بهداشتی و درمانی در تمام نقاط استان در حال پیگیری و انجام است گفت: در کنار راه اندازی مرکز فوق تخصصی درمانی در کارشناسان، مرکز تخصصی درمان سرطان نیز در اردبیل به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

پورفرضی در پایان سخنان خود ضمن اعلام پیشرفت فیزیکی 75درصدی بیمارستان ترومای اردبیل از لغو قرارداد با پیمانکار مربوطه خبرداد و گفت: با روند کند احداث بیمارستان تروما، با رایزنی های صورت گرفته با وزیر بهداشت و درمان، این پروژه نیمه کاره را خود دانشگاه پیگیری کرده و با تجهیز آن به آخرین فناوری های روز دنیا، دهه فجر امسال به بهره برداری عموم خواهد رسید.

وی مردم استان اردبیل را شایسته داشتن بهترین امکانات دانست و گفت: با فراهم کردن زیر ساخت های لازم در زمینه بهداشت و درمان و تربیت کادر پزشکی متخصص و متعهد، مردم استان از لحاظ بهداشتی و درمانی در آینده ای نزدیک کمبودی نخواهند داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خاطر نشان کرد: ایجاد بسترهای لازم و مراکز تخصصی و فوق تخصصی بهداشتی و درمانی نه تنها مردم استان را از این لحاظ بی نیاز می کند بلکه با توجه به وضعیت آب و هوایی مطلوب، منابع طبیعی دلپذیری چون کوهستان سبلان، مجموعه های آب درمانی سرعین و طبیعت بکر نهفته در جای جای این سرزمین، زمینه جذب توریست درمانی و اشتغال و درآمد زایی استان نیز بیشتر از گذشته فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/