سرویس: اقتصادی کد خبر: 211 ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱

دبیر اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان دانشگاههای آزاد اردبیل:

شرکت های دانش بنیان گامی برای ایجاد منابع درآمدزا

علی راهنمایی دبیر اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان دانشگاه آزاد اردبیل هدف اصلی شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانشگاه را استفاده حد اکتری از پتانسیلهای موجود دانشگاه در قالب ایجاد شرکت های دانش بنیان و منابع جدید درآمدی عنوان کرد.

شرکت های دانش بنیان گامی برای ایجاد منابع درآمدزا

 علی راهنمایی دبیر اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان دانشگاههای آزاد اسلامی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار ابصارنیوز اظهار داشت: تخصیص اعتبار لازم و حمایت های هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی از فعالیت های اقتصادی در دانشگاههای آزاد اسلامی از جمله فعالیت های کارگروه در قالب در آمد زا و ایجاد شرکت های دانش بنیان  است.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دارای ظرفیت های لازم و ویژه ای در حوزه های مختلف از جمله آموزش و پژوهش است که با اجرایی کردن و کاربردی نمودن طرح های دانشگاه می توان در راستای عدم وابستگی به شهریه های دانشجویی گام برداشت.

  راهنمایی همچنین با اشاره به وجود اساتید و دانشجویان و همچنین فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور گفت : این پتانسیل عظیمی است که با برنامه ریزی مدون و مشخص  می توان در ایجاد شرکت های دانش بنیان از این ظرفیت عظیم استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر دانشگاههای ما عمدتا دانش محور هستند، تاکید کرد: هدف اصلی  شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی  استفاده حد اکتر از پتانسیلهای  موجود دانشگاه آزاد اسلامی در قالب  ایجاد شرکت های دانش بنیان و ایجاد منابع جدید درآمدی در مجموعه دانشگاه است و این در حالی است که دانشگاه آزاد اسلامی ریالی از هیچ نهادی دریافت نمی کند و تنها متکی به شهریه دانشجویی است.

در ادامه وی خبر از تشکیل شورای اقتصاد و سرمایه گذاری شرکت های دانش بنیان در استان اردبیل  داد و به تشریح بخشنامه ها و آیین نامه های مربوطه پرداخت.

انتهای خبر/ج