پربازدیدترین ها

کد خبر: 2175 ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹

کاهش معنادار پایگاه رای اصلاح طلبان و لیست امید در اردبیل؛

طبل توخالي پسابرجام رشته‌ها را پنبه‌ كرد

مطالعات ميدانی و بررسی‌ها حكايت از آن دارد كه پايگاه راي نامزدهاي مورد حمايت "اصلاح طلبان" و ليست "اميد" در استان اردبيل به شدت در حال ريزش است.

طبل توخالي پسابرجام رشته‌ها را پنبه‌ كرد

به گزارش ابصارنیوز به نقل از سبلانه، شمارش معكوس برگزاري انتخابات دور دوم در حوزه انتخابيه اردبيل، نير، نمين و سرعين و حوزه انتخابيه پارس‌آباد- بيله سوار همزمان با سراسر كشور آغاز شده و هر كدام ار رقبا و طرفداران به شيوه‌هاي گوناگون سعي در برجسته كردن شعارها و وعده هاي خود و كم سو كردن تبليغات حريف دارند.

از 4 نامزد حاضر در رقابت دور دوم در دو حوزه انتخابيه ياد شده، دو نامزد كه يكي در اردبيل و ديگري در پارس‌آباد، در فهرست مورد حمايت "اميد و اصلاح طلبان" قرار دارند؛ ليستي كه همه برنامه آن، وعده گشايش اقتصادي و رونق كسب و كار و شعارهايي از اين دست و "پوپوليستي" و با محوريت "پسا برجام" است.

نتايج انتخابات در مرحله اول در استان اردبيل و انتخاب اكثريت نامزدهايي با محوريت شعارهاي مردمي، خود بيانگر مطالبات اساسي و جدي مردم براي معيشت و برگزيدن چهره هايي دلسوز و فارغ از جهت گيري ها و وابستگي هاي سياسي و جناحي است و لذاست كه يافته هاي ميداني خبرنگاران سبلانه در دو حوزه انتخابيه يادشده نشان ميدهد كه در اين دور نيز مردم بيشتر متمايل به انتخاب نامزدهايي هستند كه وابستگي جناحي و سياسي نداشته و صرفاً با اتكا به برنامه هاي خود قرار است در پارلمان حضور پيدا كنند.

دانشجويي 22 ساله كه در دانشگاه محقق اردبیلی تحصيل مي‌كند در خصوص دغدغه خود مي گويد: ادوار مختلف مجلس نشان مي دهد كه هر زمان سياسيون و جناح هاي سياسي سرمايه گذاري خاصي را روي يك نامزد انتخابات انجام ميدهند و او به مجلس راه مي يابد قطعاً آن فرد نمي تواند نماينده اي واقعي براي مردم باشد چرا كه او نه تنها نماينده مردم بلكه وكيل الدوله و يا وكيل احزاب سياسي است و گرهي از مشكلات مردم باز نميكند و صرفا به دنبال اجراي مطامع سياسي جريانات سياسي است.

اين دانشجو در خصوص دور دوم انتخابات در دو حوزه انتخابيه اردبيل و پارس آباد نيز مي‌گويد: اي كاش نامزدهاي مورد حمايت جريان هاي سياسي در اين دو حوزه انتخابيه اين پرسش را پاسخ مي گفتند كه چرا اصلاح طلبان و فهرست اميد براي پيروزي اين نامزدها تلاش و سرمايه گذاري مي كنند؟ مگر اين نامزدها رابطه تشكيلاتي با احزاب دارند كه اكنون اين گونه از آنها حمايت ميشود؟ قطعا كه اين طور نيست و مشخص است كه سياسيون براي آينده اين نامزدها برنامه دارند و مي خواهند آنان مطيع اوامر آنها در مجلس باشند و لذاست كه به نظر من مردم در اين دور از انتخابات، كاملا برعكس سياسيون تصميم خواهند گرفت.

 

یک پیرمرد سالخورده که شاهد برگزاری انتخابات در 36 سال گذشته بوده، معتقد است: نباید برخی از بداخلاقی های انتخاباتی در انتخاب قانونگذاران در استان اردبیل رخ می داد، تخریب، جعل حکم، تهمت و افترا و پنچر کردن لاستیک ها  در شان کاندیداهایی نیست که قرار است بر صندلی های سرنوشت ساز تکیه بزنند، یقینا این حرکات و خطاها نشانه مسئولیت ناپذیری است؛ بدتر اینکه آنهایی که مرزهای دوست و دشمن را در می نوردند مسلما در صورت انتخاب هم در مسائل حساس، گرفتن جانب دشمن برایشان آسان تر خواهد بود تا همدلی با رقیب داخلی.

 

وی ادامه داد: پیش بینی می‌کنم موسوی برنده این دوره از انتخابات در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین باشد چرا که خوداتکایی اصل اول در انتخاب هر نماینده شایسته است و متوسل شدن به جناح‌های سیاسی خیر و منفعتی برای استان نخواهد داشت؛ یقینا انتخاب هوشمندانه مردم در این دور از انتخابات هم بر اساس  توانمندی افراد خواهد بود نه تحت قیومیت قرار گرفتن.

 

یک بازاری در اردبیل که از کم رونقی این روزهای کار و بارش سخت گله دارد ميگويد: دولت خيلي ما را اميدوار كرده بود كه پس از برجام مشكلات كشور برطرف مي شود و ارزاني و رونق كسب و كار ايجاد ميشود اما متاسفانه اينها وعده هاي توخالي بيش نبوده و من متاسفم كه اكنون هم كه انتخابات است برخي نامزدها از فرداي بهتر پسابرجام حرف ميزنند.من ديگر فريب اين شعارها را نمی خورم و با واقعيات زندگي ميكنم و به كسي راي ميدهم كه فارغ از سياست بازي و دلسوز مردم باشد.

 

یکی دیگر از شهروندان اردبیلی می گوید: با اینکه من به فیضی رای خواهم داد و یقین دارم که نیروی جوانی وی در مجلس برای استان موثر خواهد بود اما بهتر بود وی وابستگی صرف به احزاب نداشت.

 

راننده تاکسی پارس آبادی  هم که روزانه 10ساعتی سر و کارش با مردم کوچه و بازار است، در گفتگو با خبرنگار سبلانه، می‌گوید: این روزها گرچه تنگناهای اقتصادی امان مردم را بریده و باعث شده تا مجال کمتری برای پرداختن به مسائل انتخاباتی داشته باشند اما یقینا دهم اردیبهشت مردم حماسه ای دیگر خلق خواهند کرد و در این بین احساس می کنم در مقطع کنونی انتخاب نماینده ای که مدیر اجرایی قوی باشد و خدمت صادقانه و برخوردار از حسن شهرت در بین مردم باشد، به نفع و صلاح پارس و بیله سوار و متعاقبا گره گشای گره های کور بسیاری در استان اردبیل خواهد شد.

یک کارگر لیسانس روزمزد پارس آبادی هم که با کار کردن بر سر در مزارع پارس آباد، نان خانوده اش در می آورد، می گوید :  حرف های سیاسی رنگ و لعاب دار  و پیش کشیدن فرزند این دیار بودن دردی از مردم  این منطقه  دوا نمی کند، ما نماینده ای را می خواهیم که زبان مردم باشد و در حل مشکلات مردم از هیچ تلاشی فرو گذار نکند.

شهروند دیگر پارس آبادی می گوید: یقینا تخریب کاندیدای رقیب، رای برای کاندیدای خاص جلب نمی کند و این محبوبیت  است که رای آور خواهد بود.

این سخنان قابل تامل مردم درباره پیش بینی نتایج آراء دور دوم انتخابات مجلس در اردبیل در حالی بیان می شود که تا ساعاتی دیگر تبلیغات رسمی و بعضا جالب و عجیب و غریب انتخاباتی در استان اردبیل به اتمام می رسد تا نامزدها و طرفداران و حامیانشان منتظر تصمیم مردم در گام دوم دهمین دوره انتخابات مجلس بنشینند.

انتهای پیام/