کد خبر: 2230 ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷

امام جمعه اردبیل:

مسئولان کشور باید از موضع قدرت و عزت با آمریکایی‌ها تعامل کنند

امام جمعه اردبیل با اشاره به‌این‌که مسئولان ما باید با توجه به این استیصال آمریکا دیپلماسی خود را تنظیم کنند گفت: مسئولان کشور باید از موضع قدرت و عزت با آمریکایی‌ها تعامل کنند

مسئولان کشور باید از موضع قدرت و عزت با آمریکایی‌ها تعامل کنند

به گزارش ابصارنیوز به نقل از تسنیم، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بر لزوم توجه به فضیلت ماه شعبان تأکید و اظهار داشت: رجب و شعبان مقدمه رمضان المبارک و در حکم قرنطینه و سم زدایی برای پیدا کردن قابلیت تمام جهت استفاده از عنایات بزرگ الهی در ماه مبارک رمضان است.

وی در این مورد تصریح کرد: صدقه و استغفار و روزه طبق روایات دارای اقتضاءات بزرگ در ماه شعبان است و در تحصیل آمادگی برای ورود به ماه رمضان تأثیری تمام دارد و ماه شعبان تنها ماهی است که صدقه در آن تا روز قیامت پرورش داده می‌شود.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری به مناسبت سوم شعبان، روز پاسدار، نقش سپاه معظّم را در امنیت و در جایگاه بسیار ویژه منطقه‌ای ایران نقشی استثنایی دانست و گفت: ملت در تمام شئون خود مرهون ایثارگری ها و فداکاری‌های سپاه معظّم است.

آیت‌الله عاملی مسئولیت سپاه را طبق بیان قانون اساسی پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی و اصل و کیان نظام جمهوری اسلامی برشمرد و بیان کرد: این سخن با اقتضائات حقوقی خود تکالیف وسیعی را فراتر از فعالیتهای نظامی برعهده سپاه معظم گذاشته است.

وی افزود: حضرت امام عمدا روز سوم شعبان روز ولادت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) را روز پاسدار اعلام کرد تا برساند که مسئولیت این مجموعه متأثر از ارزش‌های برگرفته از فرهنگ عاشورا و فرهنگ حسینی ما است و الگوگیری پاسداران از امام حسین است که با آزادگی و شجاعت، الگویی ماندگار از مقاومت در دفاع از دین جد خود بر جای گذاشت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان به مناسبت چهارم شعبان روز جانبازان گفت: به تعبیر حضرت امام، جانباز همان شهیدی است که بقایای پیکرش در عالم خاک جا مانده است.

وی افزود: جانبازان ما شهدای زنده ما هستند و عزت و اعتلاء انقلاب اسلامی مدیون ایثار این عزیزان است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به ورود نیروهای آمریکایی به سوریه و جنوب یمن اظهار کرد: این نشان از استیصال عربستان در هر دو کشور با وجود صرف میلیاردها دلار و بکارگیری سلاح‌های پیشرفته و خطرناک ترین تروریست هاست.

عاملی افزود: از استیصال عربستان و امداد از آمریکا معلوم می‌شود که حرف نهایی در منطقه با پول و اسلحه زده نمی شود و اذناب آمریکا در تأمین اهداف استکبار جهانی در برابر ملت‌ها عاجز هستند و این ذلت بزرگی در وهله اول برای خود آمریکا است و نشان می‌دهد که آمریکا دیگر در جایگاه رهبری جهانی نیست که هرچه اراده بکند محقق شود و مسئولان ما باید با توجه به این استیصال آمریکا دیپلماسی خود را تنظیم کنند و از موضع قدرت و عزت با آمریکایی‌ها تعامل کنند و از تکرار عباراتی مثل انتظار می‌رود اجتناب کنند.

وی تصریح کرد: در عرصه سیاست استفاده از ادبیاتی مثل از آمریکا انتظار می‌رود جواب نمی‌دهد؛ آنها دنبال منافع نامشروع خود هستند و به خاطر آن تیشه به ریشه ملّت‌ها می‌زنند.

انتهای پیام/