کد خبر: 2240 ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲

به همت سازندگی بسیج دانشجویی استان

همایش رسم هجرت در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد

همایش رسم هجرت ویژه گروه های جهادی دانشگاه های استان اردبیل با هدف آگاه سازی و برنامه ریزی منسجم جهادگران دانشجو جهت اعزام به مناطق محروم در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد.

همایش رسم هجرت در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، پیش از ظهر امروز همایش رسم هجرت، ویژه گروه های جهادی دانشجویان دانشگاه های استان اردبیل جهت آگاه سازی و برنامه ریزی منسجم به همت سازندگی بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل و با حضور مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه های استان،جهادگران دانشجو, مسؤولین دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان و رؤسای دانشگاه های محقق اردبیلی، پیام نور اردبیل و فرهنگیان اردبیل در سالن شهیدان نوعی اقدم دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با یاد و گرامی داشت شهدای مدافع حرم و تجلیل از مادر دانشجوی شهید "اصغر مرادی علاف" برگزار شد.

معین الدین اسدی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل در همایش رسم هجرت ضمن عرض خیرمقدم به تاریخچه اردوهای جهادی اشاره کرد و گفت: اردوهای جهادی در سال 79 و با تدبیر مقام معظم رهبری جهت محرومیت زدایی روستاها و نقاط محروم کشور و خودسازی جهادگران با مشارکت اقشار مختلف، دانش آموزی،دانشجویی و طلاب اغاز شده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل با بیان اینکه رفع محرومیت و تقویت روحیه خودباوری و امیدافزایی در جوانان از جمله اهداف برگزاری اردوهای جهادی دانشجویی است، گفت: جوانان مؤمن و متدین بسیجی با کاربردی کردن علوم دانشگاهی و بسیج امکانات برای سازندگی، اشتغال، تولید مولد  می توانند مدیریت جهادی موفق را تجربه کنند تا در آینده بتوانند با بهره گیری از تجربیات خود در سازندگی کشور مفید و مؤثر واقع شوند.

حجت الاسلام و المسلمین رضایی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج شهرستان مشکین شهر نیز در این همایش به بیان ویژگی های بارز شهدا پرداخت و گفت: اردوهای جهادی در واقع تداوم راه شسهداست که دانشجویان جهادگر با الگو قرار دادن سنگر سازان بی سنگر می توانند علاوه بر خودسازی گام های مفید و مؤثری در راستای پیشرفت و تعالی کشور بردارند.

رضایی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی زاییده انقلاب اسلامی است، گفت: دشمنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به تکاپو افتادند تا از طرق مختلف از جنگ سخت گرفته تا تحمیل انواع تحریم ها به مقابله با ایران اسلامی بپردازند اما غافل از این هستند که انقلاب ایران متصل به اسلام ناب محمدی است و شخصیتی چون مقام معظم رهبری، آیت الله سید علی خامنه ای که به وحی الهی متصل است و دستورات پیامبر اسلام را به کار می بندد، ایران اسلامی را هدایت می کند.

وی از دانشجویان و جهادگران دانشجو خواست تا کسب بصیرت های لازم و انتقال آن به جامعه، دشمنان اسلام را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام بگذارند.

پخش نماهنگ،اجرای تئاتر دانشجویی با موضوع اردوهای جهادی و تجلیل از خانواده دانشجوی شهید "اصغر مرادی علاف"، برگزاری کارگاه های تخصصی از جمله برنامه های همایش رسم هجرت بود.

انتهای پیام/