پربازدیدترین ها

کد خبر: 2352 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳

حجت الاسلام عباس نصیری فر

انقلاب اسلامی ایران بزرگترین قدرت معنوی جهان است

حجت الاسلام عباس نصیری فر در مراسم سالگرد ارتحال اما خمینی ره در دانشگاه ازاد اردبیل گفت:امام خميني (ره) در بين عناصر قدرت، مولفه اي به نام «قدرت معنوي» را اضافه كرد و بر مبناي همين اعتقادات شعار معروف «نه شرقي، نه غربي، جمهوري اسلامي» را سر داد.

انقلاب اسلامی ایران بزرگترین قدرت معنوی جهان است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر،صبح امروز مراسم گرامیداشت سالگرد رحلت بنبانگذار جمهوری اسلامی ایران،امام خمینی ره با حضور پرشور اساتید دانشگاه و شرکت کنندگان کارگاه پیوست نگاشت فرهنگی با سخنرانی حجت الاسلام عباس نصیری فر استاد حوزه و دانشگاه و مداحی بهروز سرباز در مسجد دانشگاه ازاد اسلامی واحد اردبیل برگزار شد.

حجت الاسلام عباس نصیری فر در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی ره به تبيين مباني بنيادين انقلاب اسلامي پرداخت و گفت:امام ره بر اساس یک تفکر تمدن مدارانه انقلاب اسلامی را بعنوان قدرت معنوی در جهان پایه گذاری کرد.

نصيري فر در ادامه سخنان خود به شکل گیری جریان های فکری قبل از انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب اسلامي، يك جنبش فكري توسط سيد جمال الدين اسد آبادي شكل گرفت كه بر اساس نخبگان جامعه طرح ریزی شده بود .

وی عدم همکاری نخبگان با جامعه را یکی از دلایل شكست جنبش فكري سيد جمال الدين اسد آبادي اعلام کرد و گفت:البته تا زماني كه سيد جمال اسد آبادي زنده بود اين جنبش فكري خوب پيش مي رفت ولي بعد از او، محمد عبده نتوانست مديريت كند و اين جريان فكري به انحراف كشيده شد.

نصيري فر با بیان اینکه امام (ره) انقلاب اسلامي ایران را بر اساس يك تفكر تمدن مدارانه پايه ريزي كرد كه تمام مولفه هاي احياي تمدن اسلامي را در بر داشت، گفت: امام خمینیره براي اولين بار اصل ولايت فقيه را در درس خارج فقه مطرح کردكه تا آن زمان بي سابقه بود.

 امام خمینی (ره)  بدنبال جابجايي و تغيير منشاء حكومت بودند

استاد حوزه و دانشگاه در پایان سخنان خود به بیان اعمال عوامل حكومتي در آن  پرداخت و گفت: استکبار فكر نمي كردد كه حكومتي با رهبري روحانيت بتواند شكل بگيرد،

نصيري فر با بیان اینکه حضرت امام (ره) از طرفی جابجايي قدرت را قبول نداشتند و بدنبال جابجايي و تغيير منشاء حكومت بودند،گفت: ما معتقد هستیم كه مردم بايد به نقطه اي برسند كه خودشان بتوانند  شاه را بيرون كنند لذا مبنا را بر مدل و ساختار حكمت متعاليه قرار دادند و تمام چهارچوب هاي حكومتي انقلاب اسلامي را بر اساس مباني خلقت بشري پايه گذاري كردند.

انتهای پیام