پربازدیدترین ها

کد خبر: 2373 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳

رئیس دانشگاه آزاد نیر:

قیام 15 خرداد هیمنه پوشالی استبداد را در هم شکست

رئیس دانشگاه آزاد نیر گفت: قیام 15 خرداد، اسطوره قدرت استبدادی را در هم شکست و قدرت شیطانی استکبار را از بنیان سست کرد.

قیام 15 خرداد هیمنه پوشالی استبداد را در هم شکست

به گزارش ابصارنیوز،یوسف اسماعیلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیر در گفتگو با نیریمیز گفت: قیام 15 خرداد نیز به عنوان یکی از رویدادهای جاودان و تاثیرگذار در شکل گیری انقلاب اسلامی مردم ایران به شمار  می رود به نحوی که امام راحل عظیم الشان در این باره می فرمایند: 15 خرداد سند زنده مخالفت شجاعانه ملت ایران در مقابل استبداد عمال اجانب و در قبال استعمار چپ و راست بود و در جای دیگری تاکید می کنند: «قیام پانزده خرداد اسطوره قدرت ستم شاهی را در هم شکست و افسانه‏ ها و افسون‏ها را باطل کرد.

 

شهادت جوانان رشید و زنان و مردان در آن روز، سد عظیم قدرت شیطانی را از بنیان سست کرد. خون سلحشوران کوخ‏نشین، کاخ‏های ستم را درهم کوبید. ملت عظیم‏ الشأن با قیام و نثار خون فرزندان عزیز خویش، راه قیام را برای نسل‏های آینده گشود و ناشدنی‏ها را شدنی کرد.»

وی افزود: این یوم ا... نهالی است که به دست پیر مراد انقلاب در سرزمین مستعد جان‏های مردم کاشته شد، جوانه زد و با خون  مردان الهی آبیاری شد و سرانجام در بهمن 57 به ثمر رسید.

 

اسماعیلی بیان کرد: امروز ما به عنوان وارثان این میراث گرانبها و ارزشمند، وظیفه سنگین محافظت، پیراستن و آراستن این شجره طیبه را به عهده داریم که باید پاسدار و قدردان آن باشیم.

 

وی تصریح کرد: ما باید راه خمینی کبیر را در ‏راه ولی فقیه عادل زمان، یعنی رهبر معظم انقلاب دنبال ‌کنیم‎؛ خلف صالحی که در دوران پس از امام (ره) سال ها‎ ‎به حکیمانه‌ترین روش‌ها هدایت امت را بر عهده ‏داشته است و کشتی انقلاب را در حوادث‏‎ ‎گوناگون و در برابر شدیدترین دشمنی‌های قدرت‌های جهانی از ‏گزند حوادث مصون نگاه‎ ‎داشته است‎.

 

رئیس دانشگاه آزاد نیر افزود: اینچنین نهضت امام خمینی راحل بیمه شد و ‏پایه استوار انقلاب اسلامی را بنیان نهاد‎ و پیروان خمینی کبیر همچنان رهروی راه اسلام خمینی(ره) هستند‏‎.

 

وی با عرض تسليت سالگرد جانگداز رحلت حضرت امام خميني(ره) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام 15 خرداد، از درگاه خداوند متعال موفقیت همگان را در ادامه راه آنان در ظل توجهات حضرت ولي عصر(عج) و تحت زعامت  مقام معظم رهبري حضرت آيت ا... العظمي خامنه اي(مدظله العالي) مسئلت کرد.      

 

انتهای پیام/