پربازدیدترین ها

کد خبر: 257 ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴

هشدارامام جمعه اردبیل به تیم مذاکره کننده

حَکََم شدن آژانس بزرگترین خطر است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: در حالت کلی تفاهم به‌شرط اینکه طرف مقابل به تعهدات خود عمل کند و بندهای اختلافی شفاف شود، مطلوب است.

حَکََم شدن آژانس بزرگترین خطر است

به گزارش ابصارنیوز به نقل از خبرنگار سبلانه، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل در خطبه­‌های این هفته نمازجمعه در خصوص تفاهم حاصل شده بین ایران و 5+1 گفت: برداشته شدن تحریم ها، انعقاد آن بعد از دست یابی ایران به دانش و بنیه کامل هسته ای، رهایی از تبعات توهم غرب در خصوص حرکت ایران به طرف تسلیحات هسته ای، رهایی از اهداف شوم فرسایشی کردن مذاکرات و رسمیت و مشروعیت پیدا کردن فعالیت هسته ای ایران، از جمله نکات مثبت بزرگ این تفاهم است.

عاملی نقاط هشداری و خطری را نیز در تفاهم متذکر شد و گفت: اول اینکه آژانس را، حَکَم برای تعهدات ایران کرده اند و این بسیار خطرناک است؛ چون آژانس به هیچ وجه استقلال ندارد و حَکَم شدن آژانس یعنی حَکَم شدن خود آمریکایی ها و اروپایی ها؛ در این مدتی که گذشت ایران با صداقت تمام همه چیز را در اختیار آژانس قرار داد اما آژانس هیچ وقت راضی نشد،دوم اینکه در تفاهم نامه الفاظ دوپهلو وجود دارد و ممکن است بهترین مستمسک حقوقی برای آنها بشود تا از تعهدات خود فرار کنند.

 

آمریکا حق ندارد دست سوی توان موشکی ایران دراز کند

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مغایرت بیانیه کاخ سفید با مفاد تفاهم نامه هشدار دیگر است. همچنین سخنرانی دیروز اوباما و امروز وزیر خارجه آمریکا که دست سوی توان موشکی ایران دراز کرده اند و گفته اند تحریمهای مربوط به آنها باقی می ماند، هشدار دیگری است.

وی افزود: بنیه دفاعی کشور، اصلی‌ترین خط قرمز ماست که کسی حق ورود به آن را ندارد.

خطیب جمعه اردبیل در ادامه گفت: همچنین قبول پروتکل الحاقی توسط ایران، طبق بیانیه کاخ سفید الزامی است نه داوطلبانه و این متوقف بر مصوبه مجلس است. چون بازرسی نامحدود بیگانگان را بر کشور تحمیل می کند.

 

قدردانی امام جمعه اردبیل از تیم مذاکره کننده

حضرت آیت الله عاملی در ادامه افزود: در حالت کلی تفاهم به‌شرط اینکه طرف مقابل به تعهدات خود عمل کند و بندهای اختلافی شفاف شود، مطلوب است.

وی با اشاره به نکات مثبت مذاکرات، گفت: در این خصوص از هیئت مذاکره کننده که با قاطعیت و درایت تمام از منافع ملی کشور دفاع کردند، باید تشکر کنیم.

حضرت آیت الله عاملی با اشاره به مظلومیت مردم مسلمان یمن که مورد هجمه عربستان و کشورهایی که مثل کارمند به خدمت آل سعود درآمده اند، قرارگرفته اند، از اهالی دعوت کرد که با حضور در راهپیمایی امروز، این جنایت بزرگ بین المللی را محکوم کنند.

انتهای پیام/