پربازدیدترین ها

کد خبر: 277 ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل:

حقوق بشر نباید تحت تاثیر مذاکرات هسته ای قرارگیرد

امیر حسبن موسوی با اشاره به دفاع جانانه تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران از حق و حقوق ملت گفت:در سند جامع هسته‌ای ایران با 1+5 باید حق و حقوق واقعی ملت ایران مورد توجه قرار گیرد.

حقوق بشر نباید تحت تاثیر مذاکرات هسته ای قرارگیرد

امیر حسین موسوی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل در گفتگو با خبرنگار ابصارنیوز با اشاره به دفاع جانانه تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران از حق و حقوق ملت گفت:16 ماه تلاش بی وقفه تیم مذاکره کننده ایرانی قابل تحسین است، اما انتظار می‌رود در سندی که تهیه و تدوین می‌شود بیش از هر زمان دیگر با هوشمندی حق این ملت در همه حوزه ها بخصوص هسته‌ای مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود:‌ در این راستا نباید اجازه داده شود استکبار جهانی به واسطه مذاکرات هسته‌ای در دیگر حوزه‌ها نظیر حقوق بشر و یا دانش دفاعی نیز ورود پیدا کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور اردبیل با اشاره به برخی تناقضات در بیانیه لوزان و فکت شیت آمریکا در رابطه با فعالیت رآکتور آب سنگین اراک و فردو  نیز گفت: نمایندگان مجلس وظیفه سنگینی در این راستا دارند تا از وزیر امور خارجه بخواهند متن بیانیه را که به زبان انگلیسی انتشار یافته به صورت کامل و با ترجمه دقیق تر منتشر کرده و زمینه آگاهی بیشتری را  فراهم سازند.

موسوی به شرایط راستی‌آزمایی آژانس و نحوه نظارت بر این کار  اشاره کرد و افزود: در اینکه تحریم‌ها به صورت یکجانبه و مرحله به مرحله برداشته شود و توافق نهایی برای رفع تحریم‌ها 10 تا 15 سال به طول انجامد هنوز ابهام‌هایی وجود دارد که باید مسئولان امور خارجه نسبت به شفاف‌سازی آن اقدام عملی را انجام دهند.

وی وابسته کردن رفع 90 درصد تحریم‌ها به موضوعات حقوق بشر و موشک‌های بالستیک را نادیده گرفتن حق و حقوق ملت اعلام کرد و افزود: همان طور که مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند مفاد تفاهمنامه و سند همکاری باید به صورت یک مرحله‌ای تهیه شود تا امکان عدول و سرپیچی از این سند برای طرفین به وجود نیاید چراکه  عهدشکنی غربی ها بارها به اثبات رسیده است و آنها مخالف تفاهم‌نامه عمل کرده‌اند.

مسئول بسیج دانشگاه پیام‌نور اردبیل در پایان خاطرنشان کرد: انتظاری که از مسئولان به ویژه وزارت خارجه می‌رود این است با اطلاع‌رسانی به صورت شفاف و دقیق در موضوعات مورد توافق اجازه ندهند تا جو سازی رسانه های معاند نظام منجر به فتنه گری جدید در این عرصه شود.

انتهای خبر/ج