پربازدیدترین ها

کد خبر: 278 ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی:

دولت آمریکا مجری سیاست های صهیونیسم است

حامد حسنلی با اشاره به اظهارات رئیس مجمع نمایندگان جمهوری خواه کنگره در سفر به اسرائیل غاصب و تأکید وی به افزایش تحریم ها گفت: آمریکا هنوز در درون خودش به توافق نرسیده چطور میتواند به تعهدات خودش در قبال ایران پایبند باشد.

دولت آمریکا مجری سیاست های صهیونیسم است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی در گفتگو با خبرنگار ابصارنیوز با اشاره به تجربه تلخ سعد آباد در سال82 گفت: تاریخ شاهد است که آمریکا و غرب قابل اعتماد نیستند و ما بعد از انقلاب اسلامی تاکنون هیچوقت نتوانستیم به آمریکا  و غرب اعتماد داشته باشیم.

حسنلی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران گفتگوی خاصی با دولت آمریکا انجام نداده است گفت: از دید ملت و دولت ایران آمریکا تنها عضو گروه 1+5 است و هنوز این کشور راه طولانی در پیش دارد تا با جلب اعتماد ایرانیان بتواند روابطش با کشور جمهوری اسلامی ایران را بهبود ببخشد.

وی افزود: توافقات احتمالی با 1+5 تأیید کننده رابطه با کشورهای متخاصم با ایران نیست و تنها راه حلی است که  جلوی ظلم های ناروای استکبار علیه ملت فخیم ایران گرفته شود.

بصیرت افزایی در خصوص جزئیات مذاکرات، راه حلی پیشگیرانه است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه مذاکره با 1+5  تنها در مورد پروژه هسته ای صورت گرفته است گفت: مسئولین تیم مذاکره کننده باید با بصیرت افزایی، شفاف سازی روند مذاکرات و تشریح کارشناسانه و جزء به جزء مذاکرات ضمن برجسته سازی تلاش شبانه روزی شان در عرصه جنگ نرم و دیپلماسی گفتگو در طول این 16 ماه  بتوانند جلوی هرگونه جریان سازی منفی رسانه های معاند نظام را بگیرند تا زمینه سوءاستفاده و فتنه انگیزی دشمنان ایران اسلامی فراهم نشود.

رأی مجلس، تایید کننده توافقات است

حسنلی در ادامه به سخنان ظریف در بیانیه لوزان اشاره کرد و گفت: رئیس تیم مذاکره کننده ایران  اعلام داشت که پروتکل الحاقی را داوطبانه و موقتاً می پذیریم و این در حالی است که این پروتکل شامل بندهای متعددی می باشد و  بعضا بی معنی و بدور از شأن علمی ایران است و بهتر است با کار کارشناسی و مجوز نمایندگان ملت وارد این جریان شد تا جلوی هرگونه انحرافات سهوی گرفته شود.

ما باید صادر کننده تکنولوژی صلح آمیز هسته ای به جهان باشیم

این دانشجوی فیزیک دانشگاه محقق اردبیلی در مورد سایت فوردو و تبدیل شدن به مرکز تحقیقات هسته ای هم خاطرنشان کرد: استکبار در اوایل اجازه استفاده از سانتیفیوژ را به ما نمی داد ولی با تلاش محققان کشور بخصوص شهدای گرانقدر هسته ای توانستیم به تکنولوژی طراحی و تولید سانتیفیوژهای بومی دست پیدا کنیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه محقق با تأکید بر تولید در کنار تحقیق برای رفع نیاز کشور گفت: مقدار کنونی جوابگوی نیاز فعلی کشور نیست و شایسته است دیپلمات های مذاکره کننده به جای تبدیل فرصت به تهدید به فکر احداث مراکز بیشتر همانند فوردو باشند تا با اتکا به دانشمندان جوان ایرانی در آینده ای نه چندان دور  صادر کننده تکنولوژی صلح آمیز هسته ای  حتی به غرب نیز باشیم.

دولت آمریکا، مجری سیاست های صهیونیسم است

حسنلی با بیان اینکه دولت آمریکا مجری خط مشی صهونیست است خاطر نشان کرد: استکبار در صدد است تا با ایجاد موج رسانه ای منفی اهداف خود را دیکته کند.

وی در ادامه به مذاکرات سعد آباد نیز اشاره کرد و گفت: تجربه تلخ سعد اباد در سال82 نشان داد که آمریکا و غرب قابل اعتماد نیستند و با جبهه گیری های دو پهلو یانه خود تا کنون در تمام مذاکرات بعد از دفاع مقدس به هیچکدام از تعهدات خود عمل نکرده و علاوه بر این تهران را نیز  به محور شرارت متهم کردند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به سفر رئیس مجمع نمایندگان جمهوری خواه کنگره در سفر به اسرائیل غاصب قبل از صدور بیانیه و تأکید بر افزایش تحریم ها افزود: آمریکا هنوز در درون خودش به توافق نرسیده چطور میتوان انتظار داشت بتواند به تعهدات خودش در قبال ایران پایبند باشد پس هیچگونه تضمینی در این باره نیست.

لغو تحریم های ظالمانه دستاورد مذاکره است/ اقتصاد مقاومتی سرلوحه امور است

حسنلی در بخش دیگری از سخنان خود  لغو  تحریم های ظالمانه را از دستاوردهای تیم  مذاکره کننده ایران برشمرد و افزود: به هر حال ما باید سازماندهی منسجم روی فعالیت های اقتصادی داشته باشیم تا با داشته های اقتصاد مقاومتی در صورت بد عهدی آمریکا و غرب دچار غافلگیری نشویم.

وی افزود: دولت باید بدور از نتایج حاصل از توافقات احتمالی، مدیریت اقتصادی را قویاً پیگیری کند و با به ثمر نشاندن نتایج حاصله ، در عمل نشان دهد که به وعده های انتخاباتی اقتصادی خود نیز عمل کرد.

وی در پایان یادآورشد: نباید فراموش کنیم استکبار  همواره به دنبال از میان برداشتن اسلام ناب محمدی در ایرانی است که با همین اسلام به الگوی تمام عیار سازندگی در جهان تبدیل شد و در این راه از هر بهانه ای و هر فرصتی جهت ضربه زدن  به اسلام و ایران اسلامی رویگردان نیست.

انتهای خبر/ج