کد خبر: 340 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰

جشن روز زن در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

جشن گرامیداشت مقام زن به همت کانون دختران نهاد رهبری دانشگاه محقق اردبیلی در سالن خودسیانی این دانشگاه برگزار شد.

جشن روز زن در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

گودرز صادقی سرپرست دانشگاه محقق در اين مراسم ضمن تبريک ميلاد حضرت زهرا(س) و گراميداشت هفته زن و روز مادر بازنگری در سيره حضرت فاطمه زهرا(س) و ائمه و تفسير به روز از زندگی و شخصيت آنان را ضروری دانست و از خدمات ارزنده شهید مطهری در مبارزه با خرافات مخصوصاً در مبارزه تحريفهای عاشورا قدردانی کردد.

در ادامه سرپرست دانشگاه محقق از روحانیون خواست تا حضرت فاطمه(س) را همانگونه که هست به جوانان و دانشجویان بشناسانند.

وی به انتقاد از کسانی پرداخت که با تملق و زیاده گویی سعی می کنند چهره حضرت را به گونه ای به تصویر بکشانند که چاره ای جز شکایت باقی نمی ماند.

صادقی تاکید کرد هر ترسیمی از رفتار ائمه اطهار علیه السلام باید منطبق بر قرآن و نهج البلاغه باشد.

سرپرست دانشگاه محقق در ادامه سخنان خود گفت: بنابر روایات اگر حضرت فاطمه زهرا(س) مرد بود این خصوصیات بی بدیلش حتما ایشان را جزو انبیاء قرار می داد.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از پرداختن به حضرت فقط در ایام ولادت و سوگواری، از راه اندازی سیر مطالعاتی رفتار شناسی و سیره عملی حضرت و برگزاری سمینار و همایش در این خصوص با منابع محکم و مستدل در طول سال حمایت  خود را اعلام کرد.

وی با بیان اینکه علوم دینی و سیاسی مظلوم واقع شده اند گفت: همه خود را با هر سطح تحصیلاتی کارشناس خطاب کرده و به جای دفاع از دین و سیاست ناخودآگاه باعث تخریب می گردند پس باید همه امور را به دست کارشناس امور مربوطه سپرد تا خلع سلاح نشد.

صادقی  به بحث حجاب پرداخت و گفت: با بررسی علمی دوران زندگی حضرت و ائمه اطهار علیه السلام باید نحوه برخورد با بدحجابان را مورد مطالعه قرار دهیم تا به نحوه مطلوب تنبیه و تشویق در این زمینه دست پیدا کنیم.

وی از علما خواست تا در زمینه آموزش و اطلاع رسانی احکام الهی از  تکفیر جاهلان  نترسند و در این زمینه امام خمینی(ره) و شهید مطهری را الگوی خود قرار دهند.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی بازگشت به رفتار فاطمی را ضروری دانست و  گفت برای این کار باید به بازخوانی فاطمی بپردازیم تا بتوانیم به کمک  خداوند با دلهای منور به نور ایمان ،چشمان گشوده به حقایق و گوش های شنوای حقیقت و بری از هرگونه جهالتی مهیای ظهور امام زمان شویم.

در ادامه برنامه  خانم هونیکا یامامورا  اهل ژاپن و مادر شهید با توصیف ویژگی های حضرت زهرا(س) به  به مقایسه زنان ایرانی و ژاپنی پرداخت.

اهدای هدیه از سوی سرپرست دانشگاه به دانشجویان دختر مزین به نام زهرا و فاطمه، پخش نماهنگ مادر ، و توزیع کیک و شیرینی از جمله برنامه های جشن روز گرامیداشت مقام زن در دانشگاه محقق اردبیلی بود.

 

انتهای خبر/ج