کد خبر: 341 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰

پیام بانوی ژاپنی به دختران دانشجو

چادر محدودیت نیست/ انقلاب امانت شهداست،خیانت نکنید

هونیکا یامامورا از مترجمین زبان ژاپنی در ایران و مادر شهید در جمع دانشجویان محقق اردبیلی گفت: حفظ کانون گرم خانواده و تربیت فرزند صالح از هر شغل دیگری واجب تر و مهمتر است.

چادر محدودیت نیست/ انقلاب امانت شهداست،خیانت نکنید

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، یامامورا با بیان اینکه اسلام به زن شخصیت داد و این من هستم که باید به دنبال این شخصیت باشم گفت: زن ممکن است منشا سعادت یک مملکت و ملت باشد به شرط اینکه تربیتی درست داشته و در تربیت فرزندانش نهایت دقت و تلاش را به کار گیرد.

این مترجم زبان ژاپنی شاغل در ایران،  نقش زن در جامعه را مهم اریابی کرد و گفت: چادر محدودیت نیست و در جامعه ایران میدان برای همه باز هست و من بعنوان یک خارجی این  موضوع را تایید می کنم.

مادر شهید بابایی با بیان اینکه کسب علم و دانش را واجب است سفارش پیامبر در این زمینه را یادآور شد (برای کسب دانش باید تا چین هم رفت) و گفت: شریف ترین شغل برای زنان تربیت فرند صالح است و زن بعد از تحصیلات باید اول به فکر خانواده و نربیت فرزند باشد.

وی داشتن شغل مناسب با درامدی مناسب ولی خانواده ای سرد و بی انگیزه برای زندگی را ویران کننده دانست و از جامعه ژاپن بعنوان نمونه بارز مسائل یادشده نام برد.

یامامورا در ادامه علت افزایش خودکشی در ژاپن و کشورهای اروپایی را خاطرنشان کرد و افزود : وجود ارامش در نهاد خانواده های ایرانی نعمت الهی بزرگی است که منجر به از بین رفتن تمام فشارها و سختی های کارهای روزمره در جامعه می شود و غرب از این نعمت بی بهره است و در تلاش است تا ایرانی را نیز از این نعمت بی بهره کند.

وی وجود ماههای محرم،رمضان و اعیاد بزرگ اسلامی را جزو متحولات فردی مسلمانان عنوان کرد و از سنت های حسنه ای همچون زکات، وقف و تکریم سالخوردگان بعنوان انگیزه های جمعی به نیکی نام برد.

این مادر شهید در ادامه  به مقایسه جنگ جهانی دوم در ژاپن و 8 سال دفاع مقدس در ایران پرداخت و گفت: بعد از بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی تمام دنیا پشت ژاپن ایستاد و علیه این اقدام امریکا موضع گیری کرد و این در حالی است که در مقابل جنایات شیمیایی  صدام علیه ایران که غرب عامل اصلی آن بود بود با گذشت ده ها سال هنوز هم سکوت اختیار کرده است.

وی با اشاره به موزه صلح تهران گفت: در این موزه که با روایتگری جانبازان شیمیایی همراه است واقعیت جنگ به خوبی نشان داده شده است.

این مادر شهید، از دانشجویان خواست تا با حضور خود در بیمارستان ایثار، نگذارند جانبازان احساس تنهایی کنند.

یامامورا در پایان به دختران  دانشجو سفارش کرد تا از درآورن ادای زنان خود فروخته غرب برحذر  باشند و با ترویج رفتار زیبای فاطمی در میان خود زمینه رعایت حجاب در جامعه را نیز فراهم کنند.

وی به نحوه برخورد با زن بی حجاب و با حجاب پرداخت و گفت قبل از ازدواج در ژاپن حجاب نداشتم با صدها چشم به دنبالم مواجه بودم بعد از ازدواج و آمدن به ایران و چادری شدنم با بی رغبتی و بی میلی مقامات و تجار ژاپنی جهت ترجمه رو به رو شدم که آنها در جواب من گفتند:  وقار و سنگینی شما ما را به داشتن حیا  وادار کرده است و این در حالی بود که آنها به سراغ دختران بدحجاب و بزک کرده می رفتند تا به مقاصد لذتی خود دست پیدا کنند. و این خود گویای عظمت حجابی است که اسلام به زن مسلمان داده است که علاوه بر زیبایی احترام خاصی را نیز برای زنان قائل شده است.

 

انتهای خبر/ج


نظرات بازدیدکنندگان

رامین
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰

این گفته امام خمینی به زهنم آمد:این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.