کد خبر: 390 ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸

با حضور مسئولین بسیج دانشجویی

نشست تشکیلاتی دانشگاههای شمالغرب کشور برگزار شد

در این نشست که با حضور مسئولین دانشگاههای مادر شمالغرب کشور 27 فروردین در اردوگاه انصار الحسین سرعین برگزار شد، دانشجویان بسیجی به تبادل افکار و تجربیات کسب شده پرداختند.

نشست تشکیلاتی دانشگاههای شمالغرب کشور برگزار شد

به گزارش خبرنگار ابصار نیوز، تشکیل دبیرخانه بصورت چرخشی، کادر سازی،انتقال تجربه، مرور محتوای کرسی های آزاد اندیشی،ایجاد گفتمان جدید با رویکردهای زمان حال در جهت افزایش انگیزه برای جذب ، تبادل استاد و سخنران و استفاده از ظرفیت های استان ها در برنامه های مشترک نکاتی بود که در این نشست مورد بحث قرار گرفت.

حسنلی از دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان نماینده دانشگاههای سراسری شمالغرب کشور  کار روی مسائل اخیر کشور، بازشکافی بیانیه لوزان و ادامه تا تیرماه (موعد امضای توافقنامه بین طرفین )را مورد تأکید قرار داد و گفت: با برگزاری برنامه های بصیرتی در خصوص جنایات ال سعود در داخل عربستان و منطقه ، نسل کشی گروه تروریستی جدید استکبار با نام داعش و انتخابات پیش رو به روشنگری  و تبیین مواضع نظام جمهوری اسلامی خواهیم پرداخت.

ضربی از دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، به عنوان نماینده دانشگاههای علوم پزشکی شمالغرب کشور به ایجاد شبکه سازی بین دانشگاههای علوم پزشکی تاکید کرد و خبر از برگزاری کرسی آزاد اندیشی و تریبون آزاد با محوریت طرح نظام سلامت داد و گفت: با توجه به رویکرد اقتصاد مقاومتی کشور با حمایت مسئولین دانشگاه و بسیج دانشجویی روی پروژه های درآمد زایی در پایگاه های بسیج دانشجویی علوم  پزشکی متمرکز خواهیم شد تا بعد از کسب موفقیت به سایر نقاط کشور نیز تعمیم دهیم.

خواجه ای، مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی با اعلام برگزاری جشنواره شعر آیینی در موضوعات فرهنگی روز و سبک زندگی در دانشگاههای شمالغرب کشور از برگزاری مسابقه نامه نگاری در جواب نامه شهید علم الهدی به خواهرش در قالب های هنری از قبیل گرافیک، پوستر، وبلاگ و نامه خبرداد و روی کارهای خودجوش دانشجویی تاکید کرد.

وی خوابگاههای دانشجویی را مکان های مطلوب و مناسب جهت انجام فعالیت های اثربخش در بین دانشجویان خواند و گفت: در این محیط ها با کمترین هزینه ها می توانیم به بیشترین بهره برداری برسیم.

حاتمی، مسئول آموزش بسیج دانشجویی استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه کار معرفتی و علمی عجله بردار نیست گفت: با بررسی پتانسیل های موجود در استانها طرح هایی مثل طرح ولایت و آموزش سرحلقه های صالحین که منجر به تربیت نیروهای همطراز انقلاب می شود مورد توجه است.

 وی مخاطب شناسی را مهمترین عامل ثمر دهی برنامه های آموزشی بسیج معرفی کرد.

اسماعیلی از دانشگاه پیام نور تبریز به عنوان نماینده دانشگاه های پیام نور شمالغرب کشور اصلی ترین خروجی نشست را ارتباط تنگاتنگ دانشگاهها توصیف کرد و گفت از طریق کانالهای فضای مجازی این ارتباط تداوم خواهد یافت و از طریق سایت هایی که در بسیج دانشجویی فعال است تجربیات را انتقال خواهیم داد.

صحرایی از دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل، به عنوان نماینده دانشگاههای آزاد اسلامی شمالغرب کشور با بیان اینکه نباید کیفیت را فدای کمیت کرد گفت: باید موارد حساسیت زا در دانشگاهها را با بستر سازی بتوانیم به نقاط قوت تبدیل کنیم که در این صورت همدلی و هم زبانی که همان وحدت است حاصل خواهد شد.

وی انتقال تجربیات را از دیکر محسنات این نشست توصیف کرد و خاطر نشان کرد در آینده ای نزیدیک با برگزاری اردوهای مشترک از قبیل نشست تشکیلاتی این کار مهم تداوم پیدا کند.

وی تشکیل دبیرخانه بصورت چرخشی را خواستار شد و افزود: توسط دبیر خانه می توان محتوای کرسی های ازاد اندیشی،حلقه های صاحین و سایر برنامه های دانشگاههای شمالغرب را پی گیری کرد.

صحرایی در پایان  اتخاذ موضع مشترک در مقابل رویداد های جهانی از قبیل حوادث فلسطین، حزب اله و یمن را مهم ارزیابی کرد.

انتهای خبر/ج