سرویس: سرویس خبری کد خبر: 392 ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸

بیانیه مشترکت بسیج دانشجویی شمالغرب کشور:

خروش مردم یمن، آل سعود رادر باتلاق فرو خواهد برد

وحدت حلقه گم شده مسلمین جهان برای رسیدن به جایگاهی است که شایستگی آن را دارند، به این جهت از تمام مسلمین جهان می خواهیم که ضمن تاکید بر مشترکات دینی بین فرق مختلف اسلامی، مراقب اختلاف افکنی صهیونیست جهانی باشند.

خروش مردم یمن، آل سعود رادر باتلاق فرو خواهد برد

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاههای شماغرب کشور در پایان نشست یکروزه خود در سرعین اردبیل در مورد وقایع اخیر منطقه بیانیه ای مشترک صادر کردند.

در این بیانیه با اشاره به نقش و جایگاه بسیج دانشجویی در استمرار و استحکام موقعیت ملت ایران به عنوان اتاق فرماندهی جبهه‌ی مقابله‌ی ملت‌ها با نظام سلطه امده است: نظام اسلامی ایران که بر پایه اسلام ناب استوار است، در عرض تمدنهای دیگر نیست و داعیه تأسیس یک تمدن جهانی برتر را دارد. بر این اساس، رویارویی تمدن اسلامی به نمایندگی ایران با تمدن جدید غرب به نمایندگی آمریکا و اروپای غربی مقوله ای جدی است.

در این بیانیه به اصلی‌ترین عاملی که انقلاب اسلامی را نگه داشته اشاره شده و می افزید:ریزش‌ها و رویش‌ها در جریانات مختلف در طول انقلاب اسلامی نشان داده؛ خواص، در لحظات سرنوشت ساز دچار خطا شده‌اند و این مردم بوده‌اند که خط اصیل انقلاب را نگه داشته‌اند . ایجاد ار تباط بین مردم و حاکمیت به عنوان یکی از کارویژه های جنبش دانشجویی اصیل است بدین‌معنا که جنبش دانشجویی از یک‌سو مطالبه‌کننده‌ي حقوق مردم از مسئولان است و از سوی دیگر به عنوان پیشانی جامعه نقش گفتمان ‌سازی در جامعه و هدایت افکار عمومی را نیز ایفا می‌نماید.

در بخش دیگری از این بیانیه امده است،بسیج دانشجویی به عنوان پیشانی حرکت جنبش دانشجویی در حال حاضر که به تعبیر رهبر انقلاب ، یکی از ارزنده ترین یادگار های امام راحل عظیم الشأن است ، از آنجایی که در حساس ترین بخش کشور ، عهده دار ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی است و از آن جهت که با نخبگان و اندیشمندان حال و آینده کشور سر و کار دارد ، رسالت های ویژه ای یافته و جایگاهی ممتاز را احراز نموده است که این امر انتظارات و مطالبات فراوانی از سوی مخاطبان و فرهیختگان و متولیان امر ایجاد می نماید.

این بیانه  اعلام داشن که وحدت حلقه گم شده مسلمین جهان برای رسیدن به جایگاهی که شایستگی آن را دارند می باشد و از تمام مسلمین جهان می خواهیم که ضمن تاکید بر مشترکات دینی بین فرق مختلف اسلامی ، مراقب اختلاف افکنی صهیونیسم جهانی میان برادران مسلمان باشند و به یاد داشته باشند که طبق آموزه های قرآن دشمن ترین قوم به مسلمانان همانا صهیونیزم جهانی می باشد و آنها که به اسم مبارزان اسلامی امنیت جهان اسلام را به خطر انداخته اند نظیر داعش ، القاعده ، بوکوحرام ، جریان شیرازی ، الشباب و ...  ، صورتهای متفاوتی از این دشمن قدیمی و مشترک می باشند .

متن بیانیه به این شرح می باشد:

بیانیه مشترک دانشجویان شمالغرب کشور در نشست منطقه ای اردبیل

نقش و جایگاه بسیج دانشجویی در استمرار و استحکام موقعیت ملت ایران به عنوان اتاق فرماندهی جبهه‌ی مقابله‌ی ملت‌ها با نظام سلطه، موقعیت ممتازی است و  در روند این حرکت عظیم، دانشجو، به‌خصوص دانشجویی که از انگیزه و روحیه‌ی بسیجی برخوردار است، عنصری بی‌همتا به شمار می‌رود.                                                                                                                                                                امام خامنه ای 31/02/86

 

انقلاب اسلامی با مدیریت رهبری فرزانه و با همراهی راد مردانی فداکار و مردمی ایثارگر و از خود گذشته در جغرافیای ایران ترسیم گشت و علیرغم ناباوری مأیوس دلان داخلی و کج اندیشان خارجی به تمامی محاسبات سیاسی و فرهنگی متداول جهان پشت پا زد؛ که می توان بدون اتکای شرق و غرب با اتکال به نیروی لایزال الهی بپا خاست و با استقبال و بردباری توأم با ایمان به مبدأ هستی بر ناممکن ها فائق آمد و زمینه تحقق جامعه ای اسلامی مبتنی بر ارزش های ناب اسلام را فراهم ساخت و بهت و حیرت جهانیان را بر انگیخت.

نظام اسلامی ایران که بر پایه اسلام ناب استوار است، در عرض تمدنهای دیگر نیست و داعیه تأسیس یک تمدن جهانی برتر را دارد. بر این اساس، رویارویی تمدن اسلامی به نمایندگی ایران با تمدن جدید غرب به نمایندگی آمریکا و اروپای غربی مقوله ای جدی است.

در نظام "جمهوری اسلامی" پیوند محکم و تنگاتنگی میان دین و مردم برقرار است. قانون اساسی این نظام از یکسو دین اسلام را به عنوان منبع هدایت اجتماعی و قانون گذاری معرفی نموده و از سوی دیگر اداره کلیه امور را متکی به آراء عمومی دانسته است و در کنار آن بر ضرورت وجود یک رهبر و فقیه جامع الشرایط دینی و سیاسی در رأس نظام حکومتی تأکید ورزیده تا بر تعامل صحیح این روند نظارت داشته باشد.

اصلی‌ترین عاملی که انقلاب اسلامی را نگه داشته است و همچنین سبب مصون ماندن آن از خطا مانده است مردم بوده‌اند ریزش‌ها و رویش‌ها در جریانات مختلف در طول انقلاب اسلامی نشان داده؛ خواص، در لحظات سرنوشت ساز دچار خطا شده‌اند و این مردم بوده‌اند که خط اصیل انقلاب را نگه داشته‌اند . ایجاد ار تباط بین مردم و حاکمیت به عنوان یکی از کارویژه های جنبش دانشجویی اصیل است بدین‌معنا که جنبش دانشجویی از یک‌سو مطالبه‌کننده‌ي حقوق مردم از مسئولان است و از سوی دیگر به عنوان پیشانی جامعه نقش گفتمان ‌سازی در جامعه و هدایت افکار عمومی را نیز ایفا می‌نماید.

بسیج دانشجویی به عنوان پیشانی حرکت جنبش دانشجویی در حال حاضر که به تعبیر رهبر انقلاب ، یکی از ارزنده ترین یادگار های امام راحل عظیم الشأن است ، از آنجایی که در حساس ترین بخش کشور ، عهده دار ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی است و از آن جهت که با نخبگان و اندیشمندان حال و آینده کشور سر و کار دارد ، رسالت های ویژه ای یافته و جایگاهی ممتاز را احراز نموده است که این امر انتظارات و مطالبات فراوانی از سوی مخاطبان و فرهیختگان و متولیان امر ایجاد می نماید.

به آن سبب که آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری در ذات بسیج دانشجویی است و اصولا دانشجوی بسیجی همواره به دنبال مطالبه‌گری و پرسشگری می باشد ، ما دانشجویان بسیجی دانشگاههای شمالغرب کشور مواضع خود را نسبت به مسایل جاری منطقه ای و داخلی به شرح ذیل اعلام میداریم :

1 ـ  به دولت عربستان هشدار می دهیم که همان رویه سابق خود را که مبتنی بر وقار و متانت بود در پیش گیرند و از غلبه جنبه توحش توسط چند جوان کم تجربه بر آن وقار و متانت جلوگیری کنند و دست از کشتار مردم مظلوم و بی دفاع یمن بردارند که اگر ادامه دهند مطمئنا در باتلاق یمن گرفتار خواهند شد و خروش مردم مومن و انقلابی یمن اعم از شیعه و سنی آنها را در کام شکست و نابودی فروخواهد کشید .

2 ـ ما ضمن تشکر از دولت محترم در خصوص تعطیلی حج عمره ، درخواست داریم تا اعاده حیثیت از ملت بزرگ ایران و قول مساعد مبنی بر تامین امنیت و احترام زائران بیت ا... الحرام این تصمیم انقلابی خود را ادامه بدهند و در عرصه حقوقی و دیپلماتیک نیز از هیچ کوششی جهت مجازات عاملان هتک حرمت نوجوانان ایرانی فروگذار ننمایند .

3 ـ به دولتمردان جمهوری اسلامی ایران یادآوری می کنیم که طبق فرمایش مقام معظم رهبری عمل به تعهدات هسته ای مستلزم لغو یکجای همه تحریمها هست و دولت حق ندارد از حقوق هسته ای ملت یک قدم کوتاه بیاید و چوب حراج به این دانش باارزش و بومی که شهدای گلکون کفن زیادی را در این راه تقدیم انقلاب کرده ایم ، برای رابطه با کشورهای بدعهد و پیمان شکن حاضر در مذاکرات بزند و در نظر داشته باشند که سه کشور اروپایی و آمریکا ، جامعه بین الملل نیستند  که ما با عدم جلب رضایت آنها رضایت عمومی جامعه بین المللی را از دست بدهیم و نگران نباشند که عدم توافق به معنای آخر دنیا نیست و مردم مقاوم ایران با بزرگ منشی این برهه از زمان را نیز با سربلندی و سرافرازی سپری خواهند کرد .

4 ـ در نظام جمهوری اسلامی محرم ترین افراد به نظام مردم هستند .هر چند  ما نسبت به تیم مذاکره کننده ایرانی اعتماد کامل داریم ولی بدلیل اینکه طرف مقابل را بشدّت اهل فریب و دروغ و نقض‌عهد و حرکت در خلاف جهت صحیح می دانیم ، از وزارت خارجه تقاضا داریم  با صدور فکت شیت ایرانی و در جریان گذاشتن مردم و نخبگان از جزییات توافق هسته ای به شایعاتی که از طرف غربی دامن زده می شود و در تناقض آشکار با مواضع رسمی دولت ایران است پایان دهند .

5 ـ سابقه زندگی مسالمت آمیز میان مسلمانان و اقلیت های دینی و مذهبی در ایران بسیار طولانی است و این اقوام از گذشته های طولانی با مسالمت و همدلی در کنار هم زندگی کرده اند و و در طول تاریخ این قومیت ها در کنار هم از خاک ایران دفاع و برای تثبیت انقلاب همیشه در صحنه بوده و نقش آفرینی کرده اند. البته مردم منطقه  واقف هستند که ایجاد اختلاف بین ملتها جهت سلطه برآنان از روشهای قدیمی استعمارگران است و میدانند که استکبار جهانی و در راس آن آمریکای جنایتکار آرزوی ایجاد خاورمیانه جدید با کشورهای میکروسکوپی و وابسته را در سر می پروراند.ما دانشجویان بسیجی با شعار وحدت و همدلی با سایر اقوام ایرانی حول نقطه ثقل نظام که همانا ولایت مطلقه فقیه هست اجازه نخواهیم داد این خواسته سلطه گران به حقیقت بپیوندد و آنها این آرزو را به گور خواهند برد .

6 ـ و در پایان اشاره میداریم که وحدت حلقه گم شده مسلمین جهان برای رسیدن به جایگاهی که شایستگی آن را دارند می باشد و از تمام مسلمین جهان می خواهیم که ضمن تاکید بر مشترکات دینی بین فرق مختلف اسلامی ، مراقب اختلاف افکنی صهیونیسم جهانی میان برادران مسلمان باشند و به یاد داشته باشند که طبق آموزه های قرآن دشمن ترین قوم به مسلمانان همانا صهیونیزم جهانی می باشد و آنها که به اسم مبارزان اسلامی امنیت جهان اسلام را به خطر انداخته اند نظیر داعش ، القاعده ، بوکوحرام ، جریان شیرازی ، الشباب و ...  ، صورتهای متفاوتی از این دشمن قدیمی و مشترک می باشند .

                                                                                                    وسَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ

 

 

بسیج دانشجویی دانشگاههای شمالغرب کشور

استانهای آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، اردبیل و زنجان

27/01/94

 

انتهای خبر