کد خبر: 403 ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰

سطح زیر کشت باغات در کشور دو میلیون و 300 هزار متر مربع است

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی سطح زیر کشت باغات کشور را ۲ میلیون و 300 هزار متر مربع عنوان کرد.

به گزارش ابصارنیوز به نقل از آران مغان، محمدعلی طهماسبی امروز در بازدید از باغات کشت و صنعت مغان سطح زیر کشت باغات کشور را 2 میلیون و 300 هزار متر‌مربع اعلام کرد و گفت:  کشور ما در تولید انواع میوه، سبزی و سیفی‌جات و صادرات آن یکی از کشورهای با ظرفیت بالا است که قطعا تلاش می‌کنیم وضعیت مطلوبی را در حوزه تراز تجاری مثبت برای کشورمان از طریق افزایش صادرات محصولات باغی فراهم کنیم.

 

طهماسبی افزود: افزایش ضریب امنیت غذایی را از طریق افزایش ضریب خوداتکایی و ایمنی و سلامتی جامعه با تولید محصولات گواهی شده را از رویکردهای معاونت باغبانی جهاد کشاورزی در دولت تدبیر و امید عنوان کرد.

 

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: ما در سه دفتر امور میوه‌های گرمسیری، نیمه‌گرمسیری و سردسیری و همچنین امور گلخانه‌ها، گیاهان داروئی و قارچ سعی می‌کنیم تا در خدمت هموطنان باشیم و با سفر به اکثر استان‌ها سعی در تقویت و توسعه باغات داریم.

 

طهماسبی ضرورت تبدیل کشت و صنعت مغان را به یک مجموعه عظیم آموزش بین‌المللی رشته کشاورزی به ویژه باغات یادآور شد و گفت: بیش از 2 هزار و 500 هکتار از باغات مجتمع کشت و صنعت مغان که 75 درصد سطح باغات را شامل می‌شود در مرحله تولید اقتصادی است.

 

وی تصریح کرد: شرکت کشت و صنعت مغان دارای یکی از مجموعه باغات مدرن در کشور است که 2 هزار و 500 هکتار باغات با انواع میوه‌های طبیعی و دارای ظرفیت صادراتی را دارد که قطعا در این راستا هدف‌گذاری‌ها مورد تقویت قرار می‌گیرد.

 

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی نقش مهم کشت و صنعت را در استان اردبیل در ایجاد فرصت اشتغال یادآور شد و افزود: به طور متوسط در فصل کاری روزانه بیش از یک هزار نفر در مراحل کشت، داشت و برداشت محصولات به ویژه باغات فعالیت می‌کند و 800 نفر نیز به عنوان نیروی روزمزد و برون‌سپاری شده در فصل برداشت میوه فعالیت دارند.

 

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در پارس آباد با داشتن اراضی وسیع کشاورزی، باغ های میوه، مجتمع دامپروری، کارخانه های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر یکی از شرکت های منحصر بفرد کشور است.

 

پارس آباد مغان در ۲۳۰ کیلومتری شمال شهر اردبیل و کناره های رودخانه ارس قرار دارد.

انتهای پیام/