کد خبر: 409 ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰

سکوت آموزش و پرورش به ضرر این وزارتخانه است

دبیر کل جامعه اسلامی فرهنگیان گفت: مسئولین آموزش و پرورش قطعا هم باید در این باره سکوت کنند و پاسخ گو نباشند،آنها حالا که دیده اند صبر معلمان تمام شده است ودست به اعتراض زده اند سکوت کرده اند که چه بسا این سکوت به ضررشان تمام شود.

به گزارش ابصارنیوزعزت الله دهقان دبیر کل جامعه اسلامی فرهنگیان در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص تجمع اعتراضی معلمان در سراسر کشور اظهار کرد: آنچه که باعث شده معلمان با تجمعات صنفی درخواست های خود را مطرح کنند این است که دستمزد و حقوق آنها نسبت به سایر مشاغل کمتر است و مشکلاتی که این قشر دارند زندگی را برای انها سخت کرده است.

وی در ادامه افزود: این مشکلات باعث نارضایتی بسیاری از معلمان شده است و آنها هم برای اینکه بتوانند حق خود را بگیرند دست به اعتراض زدند،ما بارها گفته ایم که اعتبار گذاشتن برای آموزش و پرورش هزینه ای نیست بلکه سرمایه ای است.

دهقان تصریح کرد: متاسفانه تا امروز به حقوق معلمان هیچ توجهی نشده است؛شما ببیند که اکثر معلمین ما دوشغله هستند این امر واقعا زشت است معلمی که تمرکزش باید بر روی مطالعه و آموزش دادن به دانش آموز باشد به فکر کار دیگری است که البته باید به آنها حق داد.

وی خاطر نشان کرد: ما یک توصیه خیر خواهانه به مسئولین دولت تدبیر و امید می کنیم که بیشتر به وضع فرهنگیان که قشر زحمت کش جامعه هستند رسیدگی کنند. مشکلات زیادی در آموزش و پرورش وجود دارد. بحث نیروهای شرکتی،مشکلات پیش دبستانی ها، خصوصی سازی مدارس و... از جمله این موارد است که باید به آنها رسیدگی شود.

دهقان همچنین در خصوص ورود جریان فتنه به تجمعات اعتراضی معلمان و سو استفاده آنها از فضای به وجود آمده، تاکید کرد: با توجه به اینکه معلمان ما افرادی هستند که دشمن زیاد دارند به همین دلیل یک عده در کمین هستند تا در چنین روزهایی دست به خرابکاری بزنند.

وی در خصوص سکوت آموزش و پرورش به تجمعات اعتراضی معلمان تصریح کرد: مسئولین آموزش و پرورش قطعا هم باید در این باره سکوت کنند و پاسخ گو نباشند،آنها حالا که دیده اند صبر معلمان تمام شده است ودست به اعتراض زده اند سکوت کرده اند که چه بسا این سکوت به ضررشان تمام شود.

دبیر کل جامعه اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: حواس جامعه فرهنگی کشور ما باید جمع باشد تا جریان فتنه و مخالفان نظام نتوانند از این فضای به وجود امده سوءاستفاده کنند ممکن است این گروههای وابسته به جریان فتنه خودشان را درمیان تجمعات اعتراضی معلمان جا بزنند و علیه نظام و انقلاب شعار بدهند.

انتهای پیام/م