کد خبر: 4450 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹

مسئول بسیج دانشجویی کشور:

«ساده زیستی و صداقت» حلقه مفقوده مسئولین است/ اجر مدافعان وطن کمتر از مدافعان حرم نیست

مسئول بسیج دانشجویی کشور در جمع دانشجویان بسیجی دانشگاه های استان به تبیین شاخص های انتخاب اصلح پرداخت و گفت: «ساده زیستی و صداقت» از جمله شاخص های انقلابیگری است که امروز از اجزاء حلقه مفقوده مسئولین نیز محسوب می شود.

«ساده زیستی و صداقت» حلقه مفقوده مسئولین است/ اجر مدافعان وطن کمتر از مدافعان حرم نیست

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، داوود گودرزی مسئول بسیج دانشجویی سراسر کشور در جمع مسئولین بسیج دانشجوی دانشگاه های استان به تشریج 5 مسئله مهم اجتماعی و نقش آن در انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و گفت: امروز زمان فریب گذشته است و ملت به هبچکس احازه کلی گویی نخواهد داد.

 

تعطیلی کارخانه ها و بی کار شدن کارگران بهای کنترل تورم است

گودرزی چرخاندن چرخ کارخانه ها، رونق دادن ساخت و سازها و از بین بردن رکود و تورم را از جمله هنرهای یک رئیس جمهور نام برد و گفت: با بیان اینکه تورم نسبت به سالهای گذشته کنترل شده است، با اینحال اعلام تورم زیر 10درصدر توسط دولت فقط در روی کاغذ است و عملا قابل لمس نیست.

مسئول بسیج دانشجویی کشور قیمت تمام شده کنترل تورم در کشور را ایستاندن چرخ کارخانه ها، خوابیدن صنایع مادر و بی کار شدن هزاران نفر عنوان کرد و گفت:کنترل تورم به این شکل هنر نیست.

گودرزی در ادامه سخنان خود به مبحث ازدواج جوانان پرداخت و گفت:وام های  ازذواج راه گشای ازدواج جوانان نیست.

 

تبیین شاخص های انتخاب اصلح

وی به تبیین شاخص های انتخاب اصلح پرداخت و گفت: مردم باید کاری کنند تا نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در خصوص حل مسائل و مشکلات مردم حرف های درست، دقیق و کارشناسی شده بزنند.

مسئول بسیج دانشجویی کشور به تجربیات سال های گذشته در خصوص انتخابات اشاره کرد و گفت: صدها وعده عمل نشده تضمین کننده ادعاهای جدید نیست چونکه در 4 سال گذشته هیچکدام از وعده های دولت عملی نشده است.

گودرزی از نامزدهای انتخاباتی خواست تا خارج از فضای سیاسی با مخاطبان صحبت کنند و ضمن طرح مشکلات اصلی مردم سابقه اجرایی خود جهت حل مشکلات را نیز به مردم ارائه کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب رفع محرومیت می خواهد،گفت: مردم ایران انقلاب کردند تا نیازها و مشکلاتشان برطرف شود.

 

هرکس به قانون عمل نکند در واقع انقلابی نیست

مسئول بسیج دانشجویی کشور در ادامه سخنان خود به تشریح دومین شاخص انتخاب اصلح پرداخت و گفت: ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی ایران در قانون اساسی ما نهفته است و هرکس که به قانون عمل نکند در واقع انقلابی محسوب نمی شود.

گودرزی با بیان اینکه شاخص اول برای لایه های عمومی مردم بود،گفت: شاخص دوم ویژه لایه نخبگان جامعه است که بالتبع کار بیشتری را می طلبد.

وی ظلم ستیزی،استقلال و عدالت اجتماعی را از جمله ویژگی های شاخص دوم عنوان کرد و گفت: برای اینکه عدالت اجتماعی محقق شود لازم است که شکاف طبقاتی در جامعه حذف شود.

مسئول بسیج دانشجویی کشور از پیاده سازی عدالت، استقلال، آزادی و کرامت انسانی بعنوان اهداف انقلاب نام برد و گفت: ملت ما قیام کرد تا در سایه حکومت دینی به سعادت و کمال برسد.

گودرزی ظلم و ستم های ایادی آمریکای جهانخوار در دوران پیش از انقلاب بر مردم ایران را یادآور شد و گفت: ملت ایران انقلاب کرد تا از زیر سلطه چکمه های امریکایی خلاص شود و بعنوان یک انسان که خلیفه الله در زمین است سرزنده و سربلند زندگی کند.

ملت انقلاب نکرد تا دوباره  به دوران سلطه غرب بازگردد

وی طرز تفکری را که باعث شرمندگی مردان ایرانی در برابر خانواده خود می شود را نکوهید و گفت: ملت ایران انقلاب نکرد که دوباره با وعده و وعید و فریبکاری به دوران پیش از انقلاب یعنی استیلای غرب بخصوص آمریکا به کشورش بازگردد.

تبیین ابعاد حکومت دینی

مسئول بسیج دانشجویی کشور در ادامه سخنان خود به تشریح ابعاد حکومت دینی پرداخت و گفت: حکومت دینی علاوه بر اینکه زندگی خوب و متعالی را برای بشر به ارمغان می اورد ، به ابعاد مادیات و معنویات بشر نیز توجه ویژه ای دارد.

وی با انتقاد از عملکرد مسئولین گفت: همه باید تلاش کنیم تا فضای معنوی و مقدس که دغدغه انقلابیون و وارثان دفاع مقدس است در لایه های عامه مردم ایجاد شود تا همه مردم با هر نوع سیلقه ای با درک ارزش های انقلاب و دفاع مقدس  به سمت جامعه متعالی قدم بردارند.

گودرزی ایجاد زیرساخت های فرهنگی برای انتقال ارزش ها و مفاهیم دفاع مقدس به عموم مرد را خواستار شد و گفت: باید کاری کنیم تا فرهنگ ایثار و مقاومت برگرفته از دوران دفاع مقدس در زندگی مردم جاری شود.

وی ابعاد قیام امام حسین(ع) و واقعه کربلا را متذکر شد و گفت: امام حسین(ع) قیام کرد تا عده ای زیر بار ظلم نروند.

مسئول بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه عده ای از مسئولین خود را تافته جدابافته می دانند  و عملا مردم را فراموش کرده اند گفت: همه باید تلاش کنیم تا با ورود هنجارها و تقوا به زندگی مردم ، ملت در کمال امنیت و آسایش به سمت تعالی گام بردارند.

 

مسئول بودن و اپوزیسیون بودن توأمان با هم همخوانی ندارد

گودرزی بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع اساتید دانشگاه ها را یادآور شد و گفت: مسئول بودن و اپوزیسیون بودن بصورت توأمان با هم همخوانی ندارد.

وی تصریح کرد:مسئولی که در نظام جمهوری اسلامی ایران  عدالت، استکبار ستیزی و کرامت انسانی را قبول ندارد جایی در بی مردم ندارد چونکه وی در اردوگاه فتنه مقابل انقلاب و مردم ایستاده و نتیجه کارش هم چیزی جز نابودی خودش نیست.

مسئول بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه مهمترین قسمت مسئولیت پذیری، خادمی ملت است گفت: یک مسئول حق ندارد از زمین خواران حمایت کرده و زمینه های پرداخت های نجومی به عده ای خاص را فراهم کند و بالاتر از همه به ترویج اندیشه ها و تفکرات پوچ غربی در کشور بپردازد.

مسئولی که به فکر تأمین منافع غرب است، خائن به ملت است

مسئول بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه مسئولی که به فکر تأمین منافع غرب و خود فریفته های داخلی است، مسئول انقلابی نیست بلکه خائن به ملت و انقلاب است،از همه کسانیکه سودای مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی را در سر دارند خواست تا به مطالعه عمیق مبانی دین و قانون اساسی جمهوری اسلامی خود را بصورت دقیق بسنجند و اگر دیدند که در حد و اندازه معیارهای خدمت به مردم نیستند به دنبال مسئولیت پذیری در نظام جمهوری اسلامی نباشند که هم در دنیا و هم در آخرت عاقبت به خیر نخواهند شد.

گودرزی کار فرهنگی در محیط های دانشگاهی را از ضروریات فعالیت های دانشجویی عنوان کرد و گفت:مسئولی که از عهده انجام کار فرهنگی در کف دانشگاه بر نمی آید، بهتر است کنار برود و فردی که از عهده انجام ان بر می اید سرکار بیاید.

وی از  نشریات دانشجویی در کنار اردوهای راهیان نو، جهاد سازندگی و کرسی های آزاد اندیشی به عنوان برجسته ترین فعالیت های فرهنگی در دانشگاه ها نام برد و گفت: دانشجو باید روحیه مطالبه گری را در خود تقویت کند تا بتواند فردا به احقاق حق های از دست رفته در جامعه کمک کند.

مسئول بسیج دانشجویی کشور از دانشجویان ومسئولین خواست تا با مطالعه مبانی انقلاب، دست به انقلاب درونی خود زده و در راه اعتلای کشور گام های اساسی بردارند.

 

هرکس در کشور قانون اساسی را قبول دارد انقلابی است

وی با بیان اینکه هرکس در کشور قانون اساسی را قبول دارد، انقلابی است،خاطر نشان کرد: قاون اساسی ما بر مبنای تعالین اسلام ، قرآن کریم پایه ریزی شده است.

گودرزی به تبیین شاخص های انقلابی گری پرداخت و گفت: در گام اول ما باید ابتدا خودمان را محکم کنیم تا بتوانیم با استدلال های قوی  و محکم در برابر دیگران نیز تأثیرگذار باشیم.

وی ارزش های و آرمان های انقلاب را برآمده از مفاهیم قرآن کریم و تعالیم اهل بیت(ع) عنوان کرد و گفت: هر کس که بخواهد در مسند نماینده مردم چه در شورای شهر، مجلس و ریاست جمهوری قرار بگیرد باید از روی اعتقاد، خود را ملتزم به تحقق ارمان های انقلاب که چیزی جز عدالت و استقلال نیست کند و با تمام وجود در این راستا تلاش کند.

 

در مدل توسعه غرب استقلال معنی ندارد

مسئول بسیج دانشجویی کشور در ادامه سخنان خود به تشریح مدل توسعه غربی پرداخت و گفت: در مدل توسعه غرب، استقلال معنی ندارد بلکه در این مدل روی تکنولوژی حساب شده است، تکنولوژی که هیچ مرزی بین کشورهای جهان غائل نیست و سعی در هظم فرهنگ های مردم جهان دارد تا با تغییر باورها و ساختار های کشورها به استثمار ملت ها ادامه دهند.

گودرزی از عموم مردم خواست تا خودشان با مقایسه الگوی اسلامی با مدل توسعه غرب به این حقیقت تلخ پی ببرند ک مدل غرب چیزی جز بی بند و باری و ایجاد حس بی تفاوتی در بین مردم ارمغان دیگری ندارد.

وی به عنوان نمونه به مقاله ای از سعید حجاریان در اینخصوص اشاره کرد و گفت: حجاریان در مقاله خود به تمجید الگوی توسعه غرب پرداخته و می نویسد تنها راه رسیدن به مدل غربی دور زدن احکام اسلام است تا با محدود کردن دین و فرهنگ کهن ایران بتوان به تعویض هنجارها در جامعه پرداخت.

گودرزی راه اندازی گفتمان هایی چون اسلام رحمانی را زاییده این تفکر پوچ خواند و گفت: در مقابل این تفکرات بی ارزش ما نیز باید به مطالعه عمیق دین بپردازیم تا بتوانیم در مواقع لزوم جواب های دندان شکنی به اینگونه تفکرات بدهیم.

مسئول بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه شاخص دوم حرف زیادی برای گفتن در بین لایه های عمومی و نخبه کشور دارد،گفت:انقلاب اسلامی ایران در 5 مرحله تعریف شده است که اکنون ما در مرحله سوم آن قرار داریم.

وی از دولت آینده بعنوان دولتی که باید انقلاب را از این مرحله به سمت مرحله چهارم رهنمون کند نام برد و گفت: انتخابات پیش رو از این حیث بسیار مهم است چونکه در مقطع حساسی از انقلاب هستیم

گودرزی از مردم بخصوص دانشجویان خواست تا از نامزدهای انتخاباتی برنامه های عبور از این مرحله را مطالبه کنند چونکه پای سرنوشت کشور در میان است.

وی تصریح کرد: کسی که مسیر انقلاب را قبول ندارد باید خودش از میدان رقابت کنار برود چونکه مردم آگاه، بصیر و انقلابی به کسانیکه بخواهند مانعی در راه اعتلای کشور و آرمان های انقلاب ایجاد کننده اجازه عرض اندام نخواهد داد.

مسئول در نظام اسلامی، خاک پای مردم است

مسئول بسیج دانشجویی کشور در ادامه سخنان خود به تبیین شاخص سوم انتخاب اصلح پرداخت و گفت: طبق مفاهیم برآمده از قران کریم و احادیث برجای مانده از ائمه معصومین(ع) هر کس که در جامعه اسلامی بدنبال مسئولیت باشد باید در برابر مردم خود را ذلیل دانسته و همواره خود را مهیای سیل انتقادات مردم  کند چونکه غرور و خودپسندی در جامعه اسلامی جایگاهی ندارد.

 

ساده زیستی و صداقت حلقه مفقوده مسئولین 

گودرزی از ساده زیستی و صداقت بعنوان یکی از شاخص های انقلابی گیری نام برد و گفت: متأسفانه این جزء مهم امروز در بین مسئولین کم رنگ شده است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) به بیان ویژگی های دیندار واقعی پرداخت و گفت: دیندار واقعی کسی است که در کنار اعمال عبادی که جزء وظایف او محسوب می شود، صداقت،امانت داری، داشتن دغدغه در حل مسائل و مشکلات مسلمانان و عفت و حیا را در خود تقویت کرده و به آنها عمل کند.

گودرزی تصریح کرد: کسی که نماز و روزه را به جای بیاورد ولی صادق و امانتدار نباشد دیندار واقعی نیست.

وی با بیان اینکه آدم میلیاردر تصور زندگی با حقوق 7000000 ریالی را ندارد، خاطر نشان کرد: در آموزه های اسلامی سطح زندگی حاکم و مسئول باید پایینتر از سطح متوسط جامعه باشد.

مسئول بسیج دانشجویی کشور به فرهنگ سیاسی موجود در انتخابات اشاره کرد و گفت: مردم خود باید مدیریت آراء کنند و با تقویت روحیه مطالبه گری اجازه ندهند رأی های قومی و قبیله ای به انتخاب اصلح در شورای شهر  و سایر انتخابات لطمه وارد کند.

گودرزی با بیان اینکه انتخابات در ایران مثل سایر کشورها کلیشه ای نیست و ملاک خود انتخاب مردم است خاطر نشان کرد: تا کنون مردم ایران هرچه تصمیم گرفته اند انجام شده است.

وی اعترافات دشمان اسلام را در اینخصوص متذکر شد و گفت: رسانه های کشور های مستکبر خود بارها به این موضوع صحه گذاشته و معترف شده اند که انتخابات ایران پاک ترین و سالم ترین انتخابات در جهان است.

 

وظیفه دانشجویان در انتخابات پیش رو، فراهم کردن زمینه های حضور حداکثری مردم است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع حضور حداکثری در پای صندوق های آراء پرداخت و گفت: وظیفه دانشجویان در انتخابات فراهم کردن زمینه حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی است.

گودرزی اجرای برنامه های انتخاباتی چون برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، تریبون ازاد، کافه انتخابات و نشریه را در محیط دانشگاهی لازم دانست و گفت: در کنار فعالیت های دانشگاهی دانشجویان باید با حضور در بین لایه های مختلف مردم و با درک موقعیت افراد بصورت چهره به چهره اقدام به فراهم کردن زمینه های حضور حداکثری در پای صندوق های آرا کنند، چونکه حضور حداکثری مردم در پای صندوق های آراء صرف نظر از نتایج حاصله خود به تنهایی باعث افزایش قدرت منطقه ای ایران می شود.

مسئول بسیج دانشجویی کشور به ابعاد مختلف عدم حضور برخی از مردم پای صندوق های آراء پرداخت و گفت: عده ای به خاطر بدبینی که عناصر خودفروخته و عوامل استکبار به نظام ایجاد کرده اند در انتخابات شرکت نمی کنند.

وی عدم تمایز عملکرد دولت و مسئولان نظام در نزد برخی از عوام را از جمله دلایل عدم حضور مردم در انتخابات عنوان کرد و گفت: تورم، گرانی،دعواهای اصلاح طلب و اصول گرا نیز باعث شده تا قشر خاکستری جامعه نیز نسبت به انتخابات بی تفاوت باشند.

گودرزی از دانشجویان خواست تا ضمن کسب اطلاعات لازم از وضعیت لایه های مختلف جامعه و آسیب شناسی عدم حضور عده ای از مردم پای صندوق های آراء، با حضور در بین مردم و  روشنگری چهره به چهره ، زمینه های حضور حداکثری مردم پای صندوق های آراء را فراهم کنند.

 

راه اندازی گفتمان اندیشه انقلاب اسلامی در بین لایه های مختلف مردم وظیفه دانشجویان است

وی با بیان اینکه دانشجویان باید این نکته را در بین مردم شفاف سازی کنند که بین  آرمان های انقلاب، نظام جمهوری اسلامی و عملکرد مسئولین حد و مرز وجود دارد، تصریح کرد: راه اندازی گفتمان اندیشه انقلاب اسلامی در بین لایه های مختلف مردم وظیفه دانشجویان است.

مسئول بسیج دانشجویی کشور در ادامه سخنان خود به معیارهای انقلابیگری اشاره کرد و گفت: دانشجوی امروزی باید خود را مدافع آرمانهای انقلاب اسلامی بداند و از مدافع وضع موجود بودن به شدت پرهیز کند، چونکه منافع مردم فقط در گرو مواضع انقلاب اسلامی است.

گودرزی  حُرَّیت را نکته مثبت دانشجویان دانست و از جوانان مومن انقلابی خواست تا در مقابل کسانیکه مقابل ارمان های انقلاب اسلامی و منافع مردم می ایستند ساکت ننشسته  و برخورد انقلابی کنند.

وی با بیان اینکه  دانشجویان در تبیین مواضع انقلاب و نقد عملکردهای مسئولین باید با رعایت ادب و اخلاق و قانون اساسی همراه با اسناد و مدارک به روشنگری در جامعه بپردازند، گفت: مردم با فراغ بال پذیرای مواضعی هستند که در راستای خدمت به آنها  و همراه با معیارهای اسلامی هستند

مسئول بسیج دانشجویی کشور اقتدار از درون را خواسته مردم انقلابی عنوان کرد و گفت: هرجا ملت با جان و دل در عرصه ها حضور پیدا کرد کشور پیروز میادین بوده است گفت: اگر روشنگری ها همراه با رعایت ادب و اخلاق توام با اسناد باشد قطعا خود مردم جلوی انحرافات را خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور با رأی بالا توان بیشتری در عرصه معادلات جهانی دارد چونکه باعث می شود دشمن احساس کنند مردم پشت سر نظام هستند و جرأت جسارت به خود را نخواهد داد.

گودرزی راه اندازی فتنه 88 را ادرس غلط عوامل استکبار به سران کشور خودکامه و مستکبر عنوان کرد و گفت: مردم انقلابی ایران در 9دی نسخه فتنه را برای همیشه پیچیدند.

 

دانشجویان باید با روشنگری به مقابله با پدیده نفوذ بپردازند

وی نفوذ را عامل راه اندازی فتنه در سال 88 دانست و گفت: دشمنان اسلام با نفوذ در لایه های مختلف مردم بخصوص لایه مسئولین در صدد ضربه به نظام از داخل هستند که در اینخصوص نیز دانشجویان وظیفه سنگین روشنگری و مقابله با پدیدده نفوذ را بر عهده دارند.

مسئول بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه همه مردم باید ولایت پذیری را در خود اصلاح و تقویت کنند،گفت: دانشجویان بسیجی نباید اجازه تکرار حوادث بد در تاریخ  این سرزمین را بدهند.

گودرزی تکلیف امروز دانشجویان را آمادگی حضور در انواع صحنه های جهاد عنوان کرد و گفت: همه باید خودمان را در عرصه های صحنه جنگ نرم آماده کنیم.

وی حل مشکلات داخلی را عین مدافع حرم بودن دانست و گفت: اجر و قرب مدافعان وطن کمتر از مدافعان حرم نیست.

مسئول بسیج دانشجویی حضور حداکثری دانشجویان در فضای مجازی را خواستار شد و گفت: حضور در فضای مجازی نباید ما را از حضور فیزیکی در بین لایه های مختلف مردم غافل کند چونکه حضور فیزیکی در مناطقی که میل و رغبتی به حضور در فضای مجازی وجود ندارد تعیین کننده و سرنوشت ساز است.

وی تکلیف امروز دانشجویان بسیجی را پیروزی جریان انقلاب در تمام صحنه های حساس کشور عنوان کرد و گفت: بچه های ارزشی وظیفه دارند جریان انقلابی را در سراسر کشور طنین انداز کنند.

انتهای پیام/