کد خبر: 568 ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای مشکین شهر:

مطالبه گری حق دانشجو است

عبدالرضا عبداللهی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای مشکین شهر عصر پنجشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور این شهر گفت: دانشگاه مرکز علم و آگاهی است نه محل دخالت ها و نقش آفرینی های متحجران سیاسی.

مطالبه گری حق دانشجو است

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز به نقل از مشکین رسا، عبدالرضا عبداللهی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای مشکین شهر در اجتماع دانشجویان بسیجی دانشگاههای این شهرستان، ضربه اساسی به دانشگاهها را دخالتهای بی مورد و نقش آفرینی بعضی از مسئولین شهرستان عنوان کرد و از دانشجویان خواست به وظیفه خطیر خود یعنی مطالبه گری از مسئولین که در واقع خواسته ی مقام معظم رهبری نیز می باشد عمل کنند.

وی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری بدترین اشکال وارد بر محیط دانشجویی را، محافظه کاری عنوان کرد و گفت: دانشجویان باید حرفهای خود را صریح و بدون ملاحظه بیان کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای مشکین شهر تصریح کرد: این صراحت بیان، بایستی با صداقت در نیت هم همراه باشد.

عبداللهی در ادامه به وضعیت دانشگاههای شهرستان اشاره کرد و افزود: در چند سال گذشته دانشگاههای استان بویژه دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشکین شهر جولانگاه احزاب و گروهها شده است.

وی قرار گرفتن دانشگاه های مشکین شهر در جایگاه پنجم استان را که باعث سرافکندگی مردم این شهر شده است را از نتایج این محافظه کاری ها عنوان کرد و گفت: شایسته است مسئولان از اتفاقات به وجود آمده در دانشگاه آزاداسلامی واحد مشکین شهر درس عبرت گرفته و از دخالت در عزل و نصب های غیر کارشناسی در دانشگاه های شهرستان خودداری کنند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای مشکین شهر از مسئولین خواست در انتصاب روسای دانشگاهها در کنار تخصص تعهد را نیز مد نظر قرار دهند تا شاهد آبرو ریزی دیگری در شهرستان نباشیم.

در ادامه عبدالهی با انتقاد از استخدام ها و عزل و نصب های صورت گرفته در دانشگاههای این شهر گفت: چطور می شود فردی که هیچگونه فعالیتی در عرصه های فرهنگی ندارد به عنوان مسئول دفتر فرهنگ اسلامی یک دانشگاه منصوب می شود در حالیکه

افراد متخصص و متعهد در انزوا قرار می گیرند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ویژگی های مجموعه دانشگاهی به تعدادی از این موارد اشاره کرد و گفت:

1-دانشگاه مرکز علم و آگاهی است نه محل دخالتها  و نقش آفرینی متحجران سیاسی

2-دانشگاه باید محیط کار علمی و تحقیقی یاشد.

3-دانشگاه باید جایی باشد که در آن امکان فریب و تقلب ومغلطه بازی یا باید وجود نداشته باشد یا کم وجود داشته باشد.

4-باید آن کسانی که غوغا زیستند و اصلا در فضای غوغا میتوانند زندگی کنند و بدون فضاس غوغا زندگی برایشان مشکل است نتوانند در دانشگاهها نقش آفرینی کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای مشکین شهر در پایان سخنان خود به شایعات مطرح شده در خصوص عزل مسئول فعلی دانشگاه پیام نور مرکز مشکین شهر پرداخت و اظهار امیدواری کرد این موضوع شایعه ای بیش نباشد چرا که مسئول فعلی دانشگاه فردی متعهد، متخصص و یک نخبه ی علمی در شهرستان و استان به حساب می آید.

وی ضمن حمایت از مسئول فعلی دانشگاه از محرم زاده ریاست دانشگاه پیام نور استان خواست در مقابل فشارها در جهت حفظ منافع شخصی که با پیشرفت شهرستان و دانشگاه متضاد است مقاومت کند.

انتهای خبر/ج