کد خبر: 586 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲

مسئول خواهران بسیج دانشجویی:

ما با باورهای خود، زنده ایم

تفکر بسیجی ریشه در فرهنگ و باورهای ما دارد، اوج تفکر بسیجی در صحنه عاشورا و در حفظ آرمانهای فرهنگی آن با محوریت زنان صورت گرفت.

ما با باورهای خود، زنده ایم

سیده رباب رضازاده مسئول خواهران بسیج دانشجویی دانشگاههای اردبیل در گفتگو با خبرنگار ابصارنیوز، به‌ضرورت ارائه الگوی برتر با رویکرد نسل سوم بر اساس منویات امام خامنه‌ای(مدظله العالی) و پیروی دختران جوان (دانشجو) از آن‌ها، پرداخت و گفت: مدیریت خواهران بسیج دانشجویی استان اردبیل از سال گذشته فعالیت‌های خود را در این زمینه در دانشگاه‌های اردبیل آغاز کرده است.

رضازاده با بیان اینکه، از اردیبهشت‌ماه سال 94 به‌صورت هدفمند اقدام به راه‌اندازی ستاد برنامه‌ریزی "نهضت ما زنده‌ایم" در ناحیه بسیج دانشجویی اردبیل شده است ادامه داد: در این ستاد پس از بررسی توانمندی‌های خواهران در هر دانشگاه و نیازمندی‌های جامعه هدف، خط‌مشی‌های کلی پس از تصویب پیگیری می شود.

مسئول خواهران بسیج دانشجویی دانشگاههای اردبیل به پیشینه تفکر دفاع از ولایت پرداخت و گفت: از همان روز های اول آغازین اسلام، حضرت خدیجه و حضرت فاطمه زهرا(س) با گذشتن از جان و مال خود در راه اسلام و حضرت زینب(س) که سخنرانی تاریخ سازش در احیاء فرهنگ عاشورا تاثیرگذار بود و در طول 8سال دفاع مقدس نیز شاهد بودیم که زنان ایثارگر ما با تأسی از زنان صدر اسلام نقش تاثیر گذاری در انقلاب و جنگ داشتند.

وی افزود: بر همین اساس و به واسطه باز گرداندن دختران جوان به هویت دینی و ملی خود، بسیج دانشجویی با برنامه ریزی منسجم سلسله فعالیت هایی را جهت آشنا کردن جوانان امروز با دختران زمان جنگ که چگونه با حفظ حجاب و عفاف خود از آرمانها و اهداف انقلاب دفاع کردند به مقابله با جنگ نرم می رود.

رضازاده به برنامه های بسیج دانشجویی اردبیل  اشاره کرد و گفت: چند سالی است که برنامه های بسیج دانشجویی مزین به نام شهدا بوده تا با تاسی از این میراث گرانقدر ولی نعمتان خود را بهتر بشناسیم.

مسئول خواهران بسیج دانشجویی دانشگاههای اردبیل ادامه داد: برنامه های سال 94 در همایش مسئولین بسیج دانشجویی در اردیبهشت ماه نیز با محوریت "ما زنده ایم "کلید زده شد تا سالی پربار و توأم با موفقیت را شاهد باشیم.

ما زنده ایم تا فرامین مقام معظم رهبری را اجرا نماییم

ما زنده ایم تا شجاعت،عفت، احساس مسئولیت،ایثار و از خودگذشتگی را زنده نگه داریم

ما زنده ایم تا در عرصه های سازندگی و آبادانی کشورمان حضور فعال داشته باشیم

ما زنده ایم تا قله های رفیع علم و آگاهی را فتح کنیم

ما زنده ایم تا تفکر و فرهنگ ناب بسیجی حضرت زهرا(س) را زنده نگه داریم

ما زنده ایم تا فرزندان ولایت مدار تربیت کنیم

ما زنده ایم تا افسران جنگ نرم  جبهه مقابله با تهاجم فرهنگی باشیم

ما زنده ایم تا همچون زینب کبری(س) سخنگوی افشای چهره متجاوزگران باشیم.

رضازاده اظهار داشت: جلسات ستاد اجرایی "نهضت ما زنده‌ایم" در بسیج دانشجویی دانشگاههای اردبیل به‌صورت هفتگی برگزار می‌شود.

انتهای خبر/ج