کد خبر: 655 ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸

مهاجرت معکوس برای احیای روستای خالی از سکنه

روستای عزیزلو از توابع بخش مرکزی گرمی با انجام مهاجرت معکوس جانی تازه گرفته و احیای آن بوی زندگی را در این روستا ساری و جاری کرده است.

به گزارش ابصارنیوز به نقل از سیفار،  روستای عزیزلو از روستاهای فاقد سکنه در 20 سال اخیر بوده به طوری که ساکنان آن به استانهای دیگر کشورمهاجرت کردند در حال حاضر در این روستا نه تنها سکونتی نبوده بلکه چهره روستا به خرابه‌ای تبديل شده بود که توجه هر بیننده را به سمت خود جلب می‌کرد.

این روستا که با بازگشت مجدد اهالی جان تازه‌ای گرفته هر چند از امکانات اولیه همچون آب، مخابرات و گازبی‌بهره است اما همت اهالی برای احیای این روستا ستودنی است به طوری که در جای‌جای این روستا ساخت و سازها شروع شده است.

علائي فرماندار گرمی گفت: با آغاز مهاجرت‌ها به این روستا از  مجموع 30 خانوار بیش از 5 خانوار تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن درخواست کرده اند و موفق شدند تسهیلاتشان را دریافت کنند و مابقی ساکنان نیز در تلاش هستند تا از این تسهیلات استفاده کرده و به ساخت و احیای بنای روستایی خود اقدام کنند.

وي افزود: مهاجرت معکوس شروع شده به روستاهای فاقد سکنه شهرستان  بسیار امیدبخش است به طوری که طی سالهای اخیر 200 خانوار روستایی به شهرستان مهاجرت معکوس کرده اند و  همچنان انتظار داریم که در تمام روستاهای شهرستان  این احیا و حضور گرم اهالی را شاهد باشیم تا زندگی در تمام آبادی‌ها و روستاها جان تازه‌ای بگیرد.

 

انتهاي پيام/